Problem z zapasowym kluczykiem
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 sty 2021, 22:41
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca 1.4 Xcellence DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Problem z zapasowym kluczykiem
Cześć,
Może ktoś się spotkał z takim problemem - ostatnio żona przypadkiem zabrała kluczyk więc wyciągnąłem zapasowy (nieużywany baardzo długo). Samochód nie chciał otworzyć się bezkluczykowo ale zareagował na wciśnięcie przycisku pilota więc pomyślałem że pewnie bateria słaba i tyle. Po przejechaniu kilku kilometrów nie byłem już w stanie zamknąć samochodu i nie wykrywał kluczyka w środku. Odpaliłem dopiero po przytrzymaniu kluczyka obok "stacyjki".
Wymieniłem baterię i teraz kluczyk wygląda na martwy - dioda nie reaguje na przyciski, samochód również bez reakcji... Co to może być?
Może ktoś się spotkał z takim problemem - ostatnio żona przypadkiem zabrała kluczyk więc wyciągnąłem zapasowy (nieużywany baardzo długo). Samochód nie chciał otworzyć się bezkluczykowo ale zareagował na wciśnięcie przycisku pilota więc pomyślałem że pewnie bateria słaba i tyle. Po przejechaniu kilku kilometrów nie byłem już w stanie zamknąć samochodu i nie wykrywał kluczyka w środku. Odpaliłem dopiero po przytrzymaniu kluczyka obok "stacyjki".
Wymieniłem baterię i teraz kluczyk wygląda na martwy - dioda nie reaguje na przyciski, samochód również bez reakcji... Co to może być?
Ateca 1.4 Xcellence DSG, Samoa Orange
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Problem z zapasowym kluczykiem
Coś na pewno z zasilaniem tego kluczyka, sprawdź-wymień jeszcze raz baterię w kluczyku. Skoro dioda w kluczyku nie świeci po naciśnięciu przycisku=brak zasilania.combayn pisze: ↑22 lip 2022, 14:45Cześć,
Może ktoś się spotkał z takim problemem - ostatnio żona przypadkiem zabrała kluczyk więc wyciągnąłem zapasowy (nieużywany baardzo długo). Samochód nie chciał otworzyć się bezkluczykowo ale zareagował na wciśnięcie przycisku pilota więc pomyślałem że pewnie bateria słaba i tyle. Po przejechaniu kilku kilometrów nie byłem już w stanie zamknąć samochodu i nie wykrywał kluczyka w środku. Odpaliłem dopiero po przytrzymaniu kluczyka obok "stacyjki".
Wymieniłem baterię i teraz kluczyk wygląda na martwy - dioda nie reaguje na przyciski, samochód również bez reakcji... Co to może być?
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 848
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Problem z zapasowym kluczykiem
Mój przypadek sprzed tygodnia. Zajeżdżam do sklepu wysiadam z auta (system bezkluczykowy) auto się nie zamyka. 1 myśl, nie wyłączyłem auta, ale auto zgaszone. Próbuję odpalić auto nie wykrywa kluczyka Wyciągam kluczyć z torby, naciskam przyciski nie świecą. Ale też nigdy na kluczyk nie patrzyłem wiec myślę, może nie powinno świecić. Wracam autem do domu po drugi kluczy, biorę 2 kluczyk i też nie świeci - myślę, na to wychodzi że nie powinien świecić.
Wracam z nowym kluczykiem do auta , że nie jest rozpoznawany.
Suma sumarum dwa kluczyki się rozładowały mniej więcej w tym samym czasie. Auto nawet nie zdążyło pokazać kluczyk rozładowany.
Warto wymienić baterię zanim człowiek zacznie się niepotrzebni stresować CR 2025
PS. Po wymianie baterii w 1 kluczyk też wydawało się, że jest martwy. Ale po 30 min kluczyk ożył. Dziwnie, że zmieniłem baterię a kluczyk przez chwilę dalej był martwy
Wymień jeszcze raz baterię na inna, może być że bateria która wsadziłeś była od razu trefna.
Wracam z nowym kluczykiem do auta , że nie jest rozpoznawany.
Suma sumarum dwa kluczyki się rozładowały mniej więcej w tym samym czasie. Auto nawet nie zdążyło pokazać kluczyk rozładowany.
Warto wymienić baterię zanim człowiek zacznie się niepotrzebni stresować CR 2025
PS. Po wymianie baterii w 1 kluczyk też wydawało się, że jest martwy. Ale po 30 min kluczyk ożył. Dziwnie, że zmieniłem baterię a kluczyk przez chwilę dalej był martwy
Wymień jeszcze raz baterię na inna, może być że bateria która wsadziłeś była od razu trefna.
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
- Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Problem z zapasowym kluczykiem
U mnie kilka dni temu, gdy zatrzymałem się na stacji benzynowej, wyświetlił się komunikat, że nie rozpoznaje kluczyka i żeby przyłożyć go w odpowiednie miejsce. Ale gdy w nerwach zabrałem się za wertowanie instrukcji, które to miejsce, jakoś się uruchomił. Potem wyświetlił się komunikat, że ustawienia samochodu się zmieniły. Prawdę mówiąc, nie wiem, co to znaczy.
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Problem z zapasowym kluczykiem
Warto raz w roku prewencyjnie wymienić baterię w kluczyku (w zapasowym również), ponieważ mniej więcej na tyle starcza energii i unikniemy niespodzianek. W systemach "bezkluczykowych", kluczyk nieustannie poszukuje sygnału z auta bez względu na odległość od samochodu, więc bateria w kluczyku zapasowym zużywa się podobnie jak w zasadniczym. W zapasowym można jej nie wymieniać, tylko trzymać w gotowości i użyć w razie potrzeby. W "starych" systemach energia z baterii była pobierana tylko w czasie naciskania przycisku na pilocie, dlatego wystarczała na bardzo długo.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 2399
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1172 razy
Re: Problem z zapasowym kluczykiem
W instrukcji kiedyś czytałem, że kluczyk nieruszany przez pewien czas automatycznie deaktywuje się (zabezpieczanie przed kradzieżą "na walizkę"). Czy wtedy także jednak pobiera energię, czy minimalnie, znacznie mniej ?sailor 88 pisze: ↑25 lip 2022, 10:34Warto raz w roku prewencyjnie wymienić baterię w kluczyku (w zapasowym również), ponieważ mniej więcej na tyle starcza energii i unikniemy niespodzianek. W systemach "bezkluczykowych", kluczyk nieustannie poszukuje sygnału z auta bez względu na odległość od samochodu, więc bateria w kluczyku zapasowym zużywa się podobnie jak w zasadniczym. W zapasowym można jej nie wymieniać, tylko trzymać w gotowości i użyć w razie potrzeby. W "starych" systemach energia z baterii była pobierana tylko w czasie naciskania przycisku na pilocie, dlatego wystarczała na bardzo długo.
U mnie bateria niezmieniana działa (oba kluczyki) od ponad początku 17 lat i kluczyk nadal baz problemu łapie z ponad 20 metrów.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- rybsko
- Posty: 341
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Problem z zapasowym kluczykiem
Zajrzałem z ciekawości do swojego kluczyka. W moim przypadku bateria, to CR2032 (rocznik 2022). Dość słabo, że tej informacji nie ma w instrukcji do auta...
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Problem z zapasowym kluczykiem
to jest wynik 17 lat, bateria z kosmosu
teraz takich baterii już nie robią
- rybsko
- Posty: 341
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Problem z zapasowym kluczykiem
O widzisz. Człowiek zawsze się czegoś ciekawego dowiaduje. Myślę, że nie jestem jedyny, który z tymi modelami styka się raz na 10 lat
Niezmiennie - te informacje powinny być w manualu.