Problem z zapasowym kluczykiem

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
combayn
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2021, 22:41
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca 1.4 Xcellence DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: combayn »

Cześć,

Może ktoś się spotkał z takim problemem - ostatnio żona przypadkiem zabrała kluczyk więc wyciągnąłem zapasowy (nieużywany baardzo długo). Samochód nie chciał otworzyć się bezkluczykowo ale zareagował na wciśnięcie przycisku pilota więc pomyślałem że pewnie bateria słaba i tyle. Po przejechaniu kilku kilometrów nie byłem już w stanie zamknąć samochodu i nie wykrywał kluczyka w środku. Odpaliłem dopiero po przytrzymaniu kluczyka obok "stacyjki".
Wymieniłem baterię i teraz kluczyk wygląda na martwy - dioda nie reaguje na przyciski, samochód również bez reakcji... Co to może być?


Ateca 1.4 Xcellence DSG, Samoa Orange

Sponsor

Problem z zapasowym kluczykiem

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: sailor 88 »

combayn pisze:
22 lip 2022, 14:45
Cześć,

Może ktoś się spotkał z takim problemem - ostatnio żona przypadkiem zabrała kluczyk więc wyciągnąłem zapasowy (nieużywany baardzo długo). Samochód nie chciał otworzyć się bezkluczykowo ale zareagował na wciśnięcie przycisku pilota więc pomyślałem że pewnie bateria słaba i tyle. Po przejechaniu kilku kilometrów nie byłem już w stanie zamknąć samochodu i nie wykrywał kluczyka w środku. Odpaliłem dopiero po przytrzymaniu kluczyka obok "stacyjki".
Wymieniłem baterię i teraz kluczyk wygląda na martwy - dioda nie reaguje na przyciski, samochód również bez reakcji... Co to może być?
Coś na pewno z zasilaniem tego kluczyka, sprawdź-wymień jeszcze raz baterię w kluczyku. Skoro dioda w kluczyku nie świeci po naciśnięciu przycisku=brak zasilania.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: Luk4as »

Mój przypadek sprzed tygodnia. Zajeżdżam do sklepu wysiadam z auta (system bezkluczykowy) auto się nie zamyka. 1 myśl, nie wyłączyłem auta, ale auto zgaszone. Próbuję odpalić auto nie wykrywa kluczyka Wyciągam kluczyć z torby, naciskam przyciski nie świecą. Ale też nigdy na kluczyk nie patrzyłem wiec myślę, może nie powinno świecić. Wracam autem do domu po drugi kluczy, biorę 2 kluczyk i też nie świeci ;) - myślę, na to wychodzi że nie powinien świecić.

Wracam z nowym kluczykiem do auta , że nie jest rozpoznawany.

Suma sumarum dwa kluczyki się rozładowały mniej więcej w tym samym czasie. Auto nawet nie zdążyło pokazać kluczyk rozładowany.

Warto wymienić baterię zanim człowiek zacznie się niepotrzebni stresować CR 2025

PS. Po wymianie baterii w 1 kluczyk też wydawało się, że jest martwy. Ale po 30 min kluczyk ożył. Dziwnie, że zmieniłem baterię a kluczyk przez chwilę dalej był martwy

Wymień jeszcze raz baterię na inna, może być że bateria która wsadziłeś była od razu trefna.

Bonifacy
Posty: 628
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: Bonifacy »

U mnie kilka dni temu, gdy zatrzymałem się na stacji benzynowej, wyświetlił się komunikat, że nie rozpoznaje kluczyka i żeby przyłożyć go w odpowiednie miejsce. Ale gdy w nerwach zabrałem się za wertowanie instrukcji, które to miejsce, jakoś się uruchomił. Potem wyświetlił się komunikat, że ustawienia samochodu się zmieniły. Prawdę mówiąc, nie wiem, co to znaczy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: sailor 88 »

Warto raz w roku prewencyjnie wymienić baterię w kluczyku (w zapasowym również), ponieważ mniej więcej na tyle starcza energii i unikniemy niespodzianek. W systemach "bezkluczykowych", kluczyk nieustannie poszukuje sygnału z auta bez względu na odległość od samochodu, więc bateria w kluczyku zapasowym zużywa się podobnie jak w zasadniczym. W zapasowym można jej nie wymieniać, tylko trzymać w gotowości i użyć w razie potrzeby. W "starych" systemach energia z baterii była pobierana tylko w czasie naciskania przycisku na pilocie, dlatego wystarczała na bardzo długo.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: Misiek »

sailor 88 pisze:
25 lip 2022, 10:34
Warto raz w roku prewencyjnie wymienić baterię w kluczyku (w zapasowym również), ponieważ mniej więcej na tyle starcza energii i unikniemy niespodzianek. W systemach "bezkluczykowych", kluczyk nieustannie poszukuje sygnału z auta bez względu na odległość od samochodu, więc bateria w kluczyku zapasowym zużywa się podobnie jak w zasadniczym. W zapasowym można jej nie wymieniać, tylko trzymać w gotowości i użyć w razie potrzeby. W "starych" systemach energia z baterii była pobierana tylko w czasie naciskania przycisku na pilocie, dlatego wystarczała na bardzo długo.
W instrukcji kiedyś czytałem, że kluczyk nieruszany przez pewien czas automatycznie deaktywuje się (zabezpieczanie przed kradzieżą "na walizkę"). Czy wtedy także jednak pobiera energię, czy minimalnie, znacznie mniej ?

U mnie bateria niezmieniana działa (oba kluczyki) od ponad początku 17 lat i kluczyk nadal baz problemu łapie z ponad 20 metrów.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 341
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: rybsko »

Zajrzałem z ciekawości do swojego kluczyka. W moim przypadku bateria, to CR2032 (rocznik 2022). Dość słabo, że tej informacji nie ma w instrukcji do auta...

Obrazek

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: geranium »

też mam CR2032 po prostu większa pojemność od CR2025 i tyle.

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: geranium »

Misiek pisze:
25 lip 2022, 11:13
U mnie bateria niezmieniana działa (oba kluczyki) od ponad początku 17 lat i kluczyk nadal baz problemu łapie z ponad 20 metrów.
to jest wynik :arrow: 17 lat, bateria z kosmosu
teraz takich baterii już nie robią :(

Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 341
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Problem z zapasowym kluczykiem

Post autor: rybsko »

geranium pisze:
25 lip 2022, 13:47
też mam CR2032 po prostu większa pojemność od CR2025 i tyle.
O widzisz. Człowiek zawsze się czegoś ciekawego dowiaduje. Myślę, że nie jestem jedyny, który z tymi modelami styka się raz na 10 lat ;)
Niezmiennie - te informacje powinny być w manualu.

ODPOWIEDZ