Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Kubawojcik
Posty: 254
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: Kubawojcik »

Ja pisze o mechanicznym uszkodzeniu zamka. Padaja losowo, nie da sie przewidziec ani raczej zapobiec temu.



Sponsor

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Sponsor


Tritium
Posty: 53
Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: Tritium »

Witajcie,

Odkopuję. Ateca 2017, zamek w drzwiach kierowcy zgrzyta podczas otwierania i nie odryglowuje drzwi za każdym razem. Trzeba kilka razy zamknąć otworzyć dotykiem na klamce. Wszystkie inne drzwi działają normalnie. Problem utrzymywał się przez kilka dni. Zniknął (przestał zgrzytać). Znowu jest to samo.

Ktoś miał ten przypadek?

overheat
Posty: 208
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: overheat »

Tritium pisze:
27 lut 2024, 2:28
Witajcie,

Odkopuję. Ateca 2017, zamek w drzwiach kierowcy zgrzyta podczas otwierania i nie odryglowuje drzwi za każdym razem. Trzeba kilka razy zamknąć otworzyć dotykiem na klamce. Wszystkie inne drzwi działają normalnie. Problem utrzymywał się przez kilka dni. Zniknął (przestał zgrzytać). Znowu jest to samo.

Ktoś miał ten przypadek?
Mialem to już w drzwiach kierowcy i pasażera. Nie naprawi się samo niestety, będzie gorzej. Serwis i wymiana zamka. Powiadają, że VAGi z tych czasów cierpią na to dość często, podobnie jak na problem z cięgnami klamek (tez wymienialem juz ze 3 razy przez ostatnie 6 lat).

Tritium
Posty: 53
Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: Tritium »

Dziękuję za odpowiedź. Serwis autoryzowany i oryginalny zamek, czy jakieś alternatywy są?

overheat
Posty: 208
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: overheat »

Tritium pisze:
27 lut 2024, 10:46
Dziękuję za odpowiedź. Serwis autoryzowany i oryginalny zamek, czy jakieś alternatywy są?
Robiłem poza ASO na oryginalnych częściach.

Tritium
Posty: 53
Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: Tritium »

Dziękuję.

Gainer
Posty: 2
Rejestracja: 06 sty 2024, 13:22
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: Gainer »

Przerabiałem temat w zeszłym tygodniu. Kupiłem używany zamek za 100zl i wymieniłem. Trochę pracy i po problemie. Pewnie odezwie się kiedyś kolejny zamek.
Obrazek

Awatar użytkownika
pofsak
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2020, 16:02
Lokalizacja: Polska
Samochód: Ateca FR
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: pofsak »

Mam z kolei nieco podobny, ale trochę inny problem, bo z ryglowaniem i odryglowaniem drzwi od wnętrza pojazdu. Kilka tygodni temu zauważyłem, że przycisk otwierania/zamykania drzwi nie reaguje za każdym razem. Link do wideo abyście widzieli o czym mówię

Na wideo widać, że przycisk jest wciskany w szybkim tempie, ale jest to tylko jedna z kilku prób i powolne, że tak powiem zwykłe wciskanie, także nie daje pożądanego efektu.

Auto jest na gwarancji, dlatego postanowiłem udać się z problemem do ASO. Pracownik, który przyjmował pojazd i zabrał go na serwis, również potwierdził, że przycisk nie działa jak powinien. Po kilku godzinach przetrzymania auta w ASO dostałem informację, że moja reklamacja zostaje odrzucona, ponieważ diagnosta serwisu na podstawie badań komputerem stwierdził, że problem pojawia się w momencie przegrzewania się przycisku.
Trochę na zasadzie jakby ktoś wciskał przycisk sto razy, a po setnym razie dziwił się, że przycisk nie działa.

Zarówno ja jak i pracownik ASO zgodziliśmy się, że przycisk nie działa już po kilku wciśnięciach, dlatego za bardzo nie wiem jeszcze w tym momencie o jakim przegrzewani jest mowa i nie zgadzam się z nieuznaniem mojej reklamacji.

Czy ktoś z Was miał podobną sytuację?

Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 360
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 57 razy

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: rybsko »

pofsak pisze:
dzisiaj, 17:54
Po kilku godzinach przetrzymania auta w ASO dostałem informację, że moja reklamacja zostaje odrzucona, ponieważ diagnosta serwisu na podstawie badań komputerem stwierdził, że problem pojawia się w momencie przegrzewania się przycisku.
Ja bym wobec tego zgłosił reklamację, że przycisk się przegrzewa. Dodałbym, że mam to zbadane komputerem przez diagnostę w ASO.

W jaki to niby sposób "przegrzewanie się przycisku" jest okolicznością wyłączającą odpowiedzialność gwaranta?
Za ten post autor rybsko otrzymał podziękowanie:
Misiek (dzisiaj, 22:34)
Ocena: 5.26%

Misiek
Posty: 2464
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 756 razy
Otrzymał podziękowań: 1211 razy

Re: Problem z ryglowaniem - awaria zamka

Post autor: Misiek »

rybsko pisze:
dzisiaj, 18:37
pofsak pisze:
dzisiaj, 17:54
Po kilku godzinach przetrzymania auta w ASO dostałem informację, że moja reklamacja zostaje odrzucona, ponieważ diagnosta serwisu na podstawie badań komputerem stwierdził, że problem pojawia się w momencie przegrzewania się przycisku.
Ja bym wobec tego zgłosił reklamację, że przycisk się przegrzewa. Dodałbym, że mam to zbadane komputerem przez diagnostę w ASO.

W jaki to niby sposób "przegrzewanie się przycisku" jest okolicznością wyłączającą odpowiedzialność gwaranta?
Właśnie, jeżeli częste (za częste) używanie przycisku ryglowania / odryglowywania powoduje jego przegrzewanie, to jest to według mnie ewidentna wada konstrukcyjna. Poza tym jeżeli w instrukcji obsługi nie ma zapisu, że nie ożywać kilka, kilkanaście razy z rzędu, to mogę sobie klikać ile chcę i ma działać, a jak nie, to wymiana gwarancyjna. Jak dziś pamiętam, że w instrukcji Galaxy był taki zapis, żeby nie składać / rozkładać lusterek wielokrotnie z rzędu, bo może to spowodować przegrzanie silniczka i ogólnie mechanizmu - i to rozumiem, bo ma prawo się nagrzewać . przegrzewać, ale przycisk - jakoś tego nie widzę. Czy tam są jakieś nie wiadomo jak duże prądy, żeby się przegrzewał ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

ODPOWIEDZ