Nie wiem na czym opierasz taki pogląd, gdzie czytałeś, czy słyszałeś aż tak złe opinie, ale ja zdecydowałem się po długim czytaniu wielu opinii z trzech serwisów oponiarskich i dotyczyły ostatniego roku i na ich podstawie tak wybrałem. A faktycznie spotkałem się gdzieś ze złymi opiniami, ale one dotyczyły okresu mniej więcej do roku 2020 i tylko jednego rodzaju opon (już nie pamiętam które), że nawet potrafiły powstawać wybrzuszenia na bokach opon, teraz wzięli sobie do serca złe opinie i znacznie się poprawiło. Nie znalazłem opinii jednoznacznie negatywnej, co najmniej 4 / 5 gwiazdek i przeważająca większość zdecydowanie chwaliła, a wręcz byli zaskoczeni wszystkimi parametrami po przejściu z dwóch na całoroczne różnych firm, od średniej półki do premium. Oczywiście nie oceniali trwałości, bo to zdecydowanie za krótko, ale także kupowali głównie do jazdy miejskiej i nie sportowej.Kubawojcik pisze: ↑26 lut 2023, 19:53Głównym problemem Nokianów jest bardzo kiepska jakość. Kiedyś były dużo lepsze, szczególnie zimowe.
Żywotność opon
-
- Posty: 2448
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Żywotność opon
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
- Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Żywotność opon
Jestem skłonny przychylić się do Twojej opinii.Kubawojcik pisze: ↑26 lut 2023, 19:53Głównym problemem Nokianów jest bardzo kiepska jakość. Kiedyś były dużo lepsze, szczególnie zimowe.
Zimowe Nokian WR D4 dobrze działały w zasadzie tylko przez pierwsze 2 sezony. 3 zima to już widoczny spadek osiągów na ośnieżonych i mokrych drogach. Opony stały się twarde i nieprzewidywalne.
Ponieważ ceny nowych opon poszły w górę to stwierdziłem, że spróbuję przejeździć 4 zimę. Niestety tydzień po zmianie kół musiałem kupić nowe opony. Nokiany zrobiły się "plastikowe" i jazda po mokrym zrobiła się niebezpieczna.
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Żywotność opon
Ostatnie 10lat jezdzilem na Nokianach. W roznych autach od yarisa po c4 gran picasso. Zawsze dobrze sie spisywaly az do 2022 roku w ktorym kupilem komplet i w jednej wyszla wada. W drugim aucie guma popekala a reklamacja odrzucona. Zrobilem powrot do Michelin i narazie jestem zadowolony.
-
- Posty: 2448
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Żywotność opon
No to dziękuję Wam bardzo, pocieszyliście mnie ... na początku eksploatacji.
- Ocena: 5.26%
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Żywotność opon
Szczerze, każdy może przedstawić swoje opinie i są one negatywne, albo pozytywne. I dobrze. Zawsze znajdzie się ktoś komu trafił się trefny egzemplarz itp.
Odnośnie Nokianów, to powiem że mam kolegę, który już w 3 aucie ( jeździ 5 lat i sprzedaje) zakłada tylko Nokiany zimowe i jest mega zadowolony.
Ja przejeździłem z 20 kompletów opon, różnych marek u siebie i na kilku jeździłem służbówkami i u siebie najmniej byłem zadowolony z Michelinów, bo mi ząbkowały, gdzie Continentale nie, a to samo auto i nic nie robione z zawieszeniem oraz z Goodyeara letniego, bo mi poleciał w 2 lata i stracił odporność na wodę.
Znowu polece Dunlopa, Bridgestone, Vredestein, Continentala i złego słowa nie powiem o zimowych Fulda i Krisalpach. Też źle wspominam Pirelii Soto Zero.
Tylko czego to dowodzi ? Niczego.
Nokiany są super oponami i nie ma się co w 100% przejmować wybranymi opiniami. Oczywiście trzeba się pytać i czytać, a my powinniśmy opowiadać, doradzać kolegom. Tylko, że z 1-2 opinii nie można budować finalnego zdania. Dopiero nagminna zła opinia, potwierdzona w 2-3 źródłach powinna nas przestraszyć.
Ja Nokiany polecę. Teraz mam letnie Nokiany w Fabii, z zimowe Fuldy. Natomiast w Atece są fabryczne Falkeny i zimowe mam Vredesteiny. Najmniej paszą mi Falkeny.
- Ocena: 5.26%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 2448
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Żywotność opon
Dzięki, pocieszyłeś mnie, takie jest także i moje zdanie - dwie, czy trzy opinie negatywne, bo komuś akurat źle się trafiło, nie powinny świadczyć o takim, czy innym produkcie.Rafiner pisze: ↑28 lut 2023, 0:14Szczerze, każdy może przedstawić swoje opinie i są one negatywne, albo pozytywne. I dobrze. Zawsze znajdzie się ktoś komu trafił się trefny egzemplarz itp.
Odnośnie Nokianów, to powiem że mam kolegę, który już w 3 aucie ( jeździ 5 lat i sprzedaje) zakłada tylko Nokiany zimowe i jest mega zadowolony.
Ja przejeździłem z 20 kompletów opon, różnych marek u siebie i na kilku jeździłem służbówkami i u siebie najmniej byłem zadowolony z Michelinów, bo mi ząbkowały, gdzie Continentale nie, a to samo auto i nic nie robione z zawieszeniem oraz z Goodyeara letniego, bo mi poleciał w 2 lata i stracił odporność na wodę.
Znowu polece Dunlopa, Bridgestone, Vredestein, Continentala i złego słowa nie powiem o zimowych Fulda i Krisalpach. Też źle wspominam Pirelii Soto Zero.
Tylko czego to dowodzi ? Niczego.
Nokiany są super oponami i nie ma się co w 100% przejmować wybranymi opiniami. Oczywiście trzeba się pytać i czytać, a my powinniśmy opowiadać, doradzać kolegom. Tylko, że z 1-2 opinii nie można budować finalnego zdania. Dopiero nagminna zła opinia, potwierdzona w 2-3 źródłach powinna nas przestraszyć.
Ja Nokiany polecę. Teraz mam letnie Nokiany w Fabii, z zimowe Fuldy. Natomiast w Atece są fabryczne Falkeny i zimowe mam Vredesteiny. Najmniej paszą mi Falkeny.
Podobnie miałem ze służbowym Kangurem - po kilku latach eksploatacji czytałem, że główną jego bolączką jest bardzo często szwankująca elektryka, a ja przejeździłem nim 9 lat i jedyny problem z elektryką jaki miałem, to był niekontaktujący na dwójce przełącznik szybkości dmuchawy. Poza tym chyba za mała trwałość żarówek, bo maksymalnie dwa lata, ale pewnie to dlatego, że kupowałem wyłącznie Narvy po 5 zł.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 11:13
- Samochód: Ateca 1,4 DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Żywotność opon
Cześć. Krótko moja historia z tymi oponami. Dostałem Nokiany jako zimowe wraz z felgami (gratis przy zakupie Ateci w 20217) i niestety po dwóch sezonach były całe popękane (sparciałe).
Udało się jednak je reklamować i przysłali kolejne nowe Nokiany - do tej pory są OK. Podobno był problem z jakościa gumy w którymś z zakładów - tak mi powiedzieli - bo nie byłem jedyną osobą z tym problemem. Aktualnie kończą mi się letnie i też zastanawiam się nad przesiadką na całoroczne - chętnie usłyszę jakie polecacie.
Udało się jednak je reklamować i przysłali kolejne nowe Nokiany - do tej pory są OK. Podobno był problem z jakościa gumy w którymś z zakładów - tak mi powiedzieli - bo nie byłem jedyną osobą z tym problemem. Aktualnie kończą mi się letnie i też zastanawiam się nad przesiadką na całoroczne - chętnie usłyszę jakie polecacie.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Żywotność opon
Ja nie polecę nigdy całorocznych, bo jest to kolejny produkt marketingowy wymyślony by sprzedać coś co ma zaspokoić kilka potrzeb na raz. To jest jak kiedyś moda na vany. Był zachwyt, połączenia praktyczności i rodzinności w jednym aucie, tylko że jak zapakowałeś ludzi, to nie było miejsca na bagaże, prowadziło się kupowato, auta więcej ważyły, to i paliły itd.
Teraz podobnym produktem są SUV-y, w tym Ateca, ale godzimy się na to i tyle. I teraz do jednego kompromisu dodajemy kolejny. Nie no, ja pasuje.
Wiadomo, że niby do miasta bez śniegu wystarczy, ale równie dobrze można zacząć jeździć na zimówkach po 5 roku eksploatacji i bedzie to samo.
A ja i tak kupuje lato i zimę. Dodatkowo różnicując wielkość felgi i szerokość opony.
Teraz podobnym produktem są SUV-y, w tym Ateca, ale godzimy się na to i tyle. I teraz do jednego kompromisu dodajemy kolejny. Nie no, ja pasuje.
Wiadomo, że niby do miasta bez śniegu wystarczy, ale równie dobrze można zacząć jeździć na zimówkach po 5 roku eksploatacji i bedzie to samo.
A ja i tak kupuje lato i zimę. Dodatkowo różnicując wielkość felgi i szerokość opony.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Żywotność opon
Tutaj rozmowa jest bardziej o żywotności opon. Kwestia czy kupowac caloroczne jest indywidualna sprawa. Ja bym nie kupil bo jezdze oprocz po miescie to po trasie gdzie snieg potrafi zaskoczyc. Dla żony kolejne opony to beda caloroczne, jej auto robi 2000km z czego polowe robie ja szkoda czasu na wulkanizacje i gdzies to trzeba trzymac, wiecej pitolenia niz uzysku. Zakładam ze dobre caloroczne pojezdza te 3-4 sezony a przypadku auta zony wytrzymaja te 5-6 lat spokojnie i praktycznie nic nie straca na wlasciwosciach.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Żywotność opon
No ja mam continentale premium contact 6 i po 2 sezonach letnich bieżnik 3.5-3mm.
Dojeżdżę jeszcze ten sezon, przy czym w deszczu lub dużej wilgoci jazda emerycka, tak to widzę.
Goodyeary ultragrip zima po 2 sezonach 6 mm bieżnik, może jednak "coś" jest w tych zestawieniach? Z drugiej strony zimą inaczej się jeździ niż latem ... Cóż, kupię nowe letnie kapcie w przyszłym lub obecnym sezonie, pewnie pilotki od michelin i porównam czy to rzeczywiście tylko styl jazdy czy jednak producenci też coś mają do gadania w kwestii ścierania opon.
Dojeżdżę jeszcze ten sezon, przy czym w deszczu lub dużej wilgoci jazda emerycka, tak to widzę.
Goodyeary ultragrip zima po 2 sezonach 6 mm bieżnik, może jednak "coś" jest w tych zestawieniach? Z drugiej strony zimą inaczej się jeździ niż latem ... Cóż, kupię nowe letnie kapcie w przyszłym lub obecnym sezonie, pewnie pilotki od michelin i porównam czy to rzeczywiście tylko styl jazdy czy jednak producenci też coś mają do gadania w kwestii ścierania opon.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej