Jakość piór wycieraczek
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Jakość piór wycieraczek
Najlepiej kupić lewą Valeo, a prawą Bosch i samemu sie przekonać która lepsza.
- Ocena: 10.53%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: Jakość piór wycieraczek
Zdarzyło mi się kupić już kilka kompletów jako najbardziej optymalne cenowo. Jakościowo są ok. W pierwszym tylko komplecie gumka jednego pióra trochę się oderwała, ale poza tym jakość, wytrzymałość i sposób zbierania jak najbardziej akceptowalny i do polecenia. Ciężko też stwierdzić, w czym i na ile bardziej te droższe są lepsze.
-
- Posty: 2399
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1172 razy
Re: Jakość piór wycieraczek
No nie wiem, średnia cena jaką znalazłem, to około 60 zł + dojazd, a za te szeroko i licznie polecane Bosch'a aktualnie 84, więc to tylko 24 zł różnicy, a kupujesz na lata, a nie na rok. A za samochód ile dałeś ... więc te 24 zł ...
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Jakość piór wycieraczek
Ja na Oximo się przejechałem w Fabii, raz kupiłem, ale wrociłem do Valeo. Niby wytrzymały dwa lata, ale mały przebieg zrobiłem.
W Atece też Valeo założyłem ostatnio jak mi na przeglądzie napisali do wymiany, niby nic złego nie było, ale z fanaberii wymieniłem, zawsze to cos miłego dla auta.
W Atece też Valeo założyłem ostatnio jak mi na przeglądzie napisali do wymiany, niby nic złego nie było, ale z fanaberii wymieniłem, zawsze to cos miłego dla auta.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 08 wrz 2022, 7:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Seat Ateca Xperience 2.0 TDI MT6
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jakość piór wycieraczek
U mnie po pół roku wycieraczki są ok. Ale w Skodzie Kamiq żony (też grupa VW) wymieniłem po 3 m-cach bo zaczęły chodzić jakby miały kilka lat. Zamówiłem Bosch Aerotwin nie patrząc na oryginały. Okazało się, że wycieraczki oryginalne na 99% też były Bosch, co prawda nie miały na napisu Bosch ale wszystko inne było identyczne jak w nowo zakupionych, kształt i kolor wszystkich elementów taki sam (w tym ilość przetłoczeń gumki a Arerotwin ma chyba ich więcej niż inne wycieraczki tak jak kiedyś szkieletowy Bosch Twin). Oprócz jeszcze jednej rzeczy: oryginalne były Made in Serbia, a ja kupiłem Made in Belgium. Wymienione wycieraczki chodziły super całą zimę i dalej tak chodzą. Tylna wycieraczka (też zmieniłem profilaktycznie, chociaż nie było do niej dużych zastrzeżeń) była innej konstrukcji (miała mniej przetłoczeń gumki niż Bosch Aerotwin i trochę inne części metalowe).
Chciałem sprawdzić u siebie w Atece jakie mam, ale nie wiem jak ustawić je w pozycji serwisowej mając odpalanie na guzik - próbowałem tak jak w wersji z kluczykiem ale coś nie działało.
Chciałem sprawdzić u siebie w Atece jakie mam, ale nie wiem jak ustawić je w pozycji serwisowej mając odpalanie na guzik - próbowałem tak jak w wersji z kluczykiem ale coś nie działało.
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
- Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Jakość piór wycieraczek
W położeniu serwisowym można unieść ramiona
wycieraczek ››› rys. 40.
● Zamknąć pokrywę silnika ››› strona 332.
● Włączyć i wyłączyć zapłon.
● Na krótko przesunąć w dół przełącznik wycieraczek
››› strona 138 4 .
Przed rozpoczęciem jazdy należy koniecznie
opuścić wycieraczki. Ustawić ramiona wycieraczek
szyby przedniej w pierwotnym położeniu
za pomocą dźwigni przełącznika wycieraczek.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 08 wrz 2022, 7:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Seat Ateca Xperience 2.0 TDI MT6
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jakość piór wycieraczek
Dzięki Bonifacy, jest tak samo jak w przypadku kluczyka, coś musiałem pokręcić jak próbowałem ostatnio to zrobić.
Sprawdziłem od razu wycieraczki i mam napisy Belgium na gumkach wycieraczek (z przodu i z tyłu, stosunkowo słabo widoczne są te napisy, najlepiej zdjąć wycieraczkę i patrzeć pod światło). Na tych źle chodzących wycieraczkach w Kamiqu z tego co pamiętam był napis "Serbia", też na gumkach. Nie chcę tworzyć jakiejś teorii spiskowej, ale może tak być, że te z Serbii gorzej chodzą. W internecie można wyczytać że Bosch ma 2 duże fabryki wycieraczek w Europie: w Belgii i w Serbii. Konstrukcja wycieraczek z Belgii i Serbii jest identyczna jedyna różnica jaka znalazłem to napis. Kupne wycieraczki Aerotwin mają znaczek Boscha na końcówkach, oryginalne nie mają, ale również są tej samej konstrukcji (na 99,9% oryginalne wycieraczki to Bosch Aerotwin).
Do tej pory Bosche Aerotwin, wcześniej Twin zawsze chodziły luksusowo co najmniej 2 lata, w różnych autach. U mojego teścia w starej Skodzie też trafiły się jakieś Bosche (szkieletowe Twin), co chodziły pół roku i poszły do kosza. Zmieniłem je na Valeo i na razie jest dobrze.
Sprawdziłem od razu wycieraczki i mam napisy Belgium na gumkach wycieraczek (z przodu i z tyłu, stosunkowo słabo widoczne są te napisy, najlepiej zdjąć wycieraczkę i patrzeć pod światło). Na tych źle chodzących wycieraczkach w Kamiqu z tego co pamiętam był napis "Serbia", też na gumkach. Nie chcę tworzyć jakiejś teorii spiskowej, ale może tak być, że te z Serbii gorzej chodzą. W internecie można wyczytać że Bosch ma 2 duże fabryki wycieraczek w Europie: w Belgii i w Serbii. Konstrukcja wycieraczek z Belgii i Serbii jest identyczna jedyna różnica jaka znalazłem to napis. Kupne wycieraczki Aerotwin mają znaczek Boscha na końcówkach, oryginalne nie mają, ale również są tej samej konstrukcji (na 99,9% oryginalne wycieraczki to Bosch Aerotwin).
Do tej pory Bosche Aerotwin, wcześniej Twin zawsze chodziły luksusowo co najmniej 2 lata, w różnych autach. U mojego teścia w starej Skodzie też trafiły się jakieś Bosche (szkieletowe Twin), co chodziły pół roku i poszły do kosza. Zmieniłem je na Valeo i na razie jest dobrze.