Re: Jakość piór wycieraczek
: 16 gru 2018, 11:15
A co powiecie na VALEO 574707?
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=11&t=168
@Sailor tak a propo"s,jakiej firmy mamy wycieraczki fabrycznie montowane?Jakoś nie miałem kiedy tego sprawdzic.
No niestety, tego nie wie nikt, podobnie jak to, jakiej marki olejem zostało zalane auto. Co nie zmienia faktu, że tzw. fabryczne wycieraczki zawsze były najlepsze. Były, bo w Atece się to nie sprawdziło. W moich poprzednich autach (Skoda Octavia i 2x VW Jetta) oryginalny komplet wytrzymywał około 4 lat, później kupowałem BOSCH'e i wymieniałem mniej więcej co dwa lata. Zastanawiam się nawet, czy nie kupić oryginalnego(serwisowego) zestawu od VW lub Skody, bo tam też występują podobne długości piór (Golf VII, Skoda Superb, Audi A3).Tylko znowu pytanie, czy te występujące jako część zamienna są takie same (równie dobre ) jak montowane fabrycznie, bo na przykład akumulatora montowanego fabrycznie nie kupi się już nigdzie, nawet w serwisie, pomimo iż posiada właściwy numer serwisowy.
A ja mam swoje informacje z fabryki Moll'a, też w Niemczech. Ale dobra Endrju, nie będziemy się spierać w tej kwestii. Natomiast byłem osobiście w firmie produkującej cewki zapłonowe i co... Na pierwszy montaż produkowane są cewki o określonych (najwyższych) parametrach. Na części zamienne, serwisowe, produkowana jest zupełnie inna partia, ale na oko zupełnie nie do odróżnienia. Natomiast dla niezależnych odbiorców produkowane są cewki o jeszcze innych parametrach na tzw. życzenie odbiorcy w zależności od zamówienia (cena odgrywa główna rolę). Czyli cały czas produkcja idzie na trzy linie, z czego dwie pierwsze się nie zmieniają, a trzecia tak, bo niezależnych dystrybutorów jest kilkunastu. Byłem i widziałem (osoba z mojej rodziny jest zaangażowana "inżyniersko" w proces produkcji.Endrju pisze: ↑16 gru 2018, 13:40Hymm odnośnie aku to się nie zgodzę. Mam kolegę który pracuje w Niemczech w fabryce Varty. I produkują aku dla VW, niestety ale to taki sam akumulator tylko logo się znienia i adres fabryki . Kiedyś faktycznie była osobna linia dla koncernów, teraz niestety nic nie zmieniają, dlatego pewnie i ori części nie wytrzymują już tak długo jak kiedyś.