Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 maja 2020, 22:45
- Samochód: ATECA FR 2,0 TSI 4 Drive
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
Czy procedura badania technicznego dla Ateki z napędem 4x4 powinna być inna niż standardowa? Niepokoi mnie że jedna para kół jest napędzana rolkami a druga pozostaje nieruchoma na posadzce. Co z mechanizmami przy takim potraktowaniu auta?
- sailor 88
- Posty: 1373
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 382 razy
Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Lava
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
- Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
Tylko gdzie takie stacje są?
2.0 tsi 190km, Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie
- sailor 88
- Posty: 1373
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 382 razy
Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
Wszędzie są, jest ich mniej, ale są...zainteresować tematem się trzeba w swoim rejonie/mieście...zadzwonić, podjechać, popytać, albo w necie sprawdzić. Na przykład pierwsze z brzegu po wpisaniu w przeglądarkę: https://stacjakontrolicel.pl/badania-te ... azdow-4x4/
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- tomal218
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
Sprawdzanie na rolkach jest jak w osce nie ma czegoś takiego ze na neutralnym u ciebie tyl jest spięty na stale ty masz dołączany automatycznie nie stały
oso soplón !!!
- Lava
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
- Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?sailor 88 pisze: ↑11 sty 2023, 20:46Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
2.0 tsi 190km, Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie
- tomal218
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
zawsze jest rozłączone tył , to nie jest prawdziwy stały napęd 4x4 tylko automatycznie dołączany to tak jak by stały a i na rolkach prędkość to +- 3 km/h więc i tak się nie dołączy tył , ale warto poinformować kolesia ze ręczny zwolni tylko jeśli wciśnie hamulecLava pisze: ↑13 sty 2023, 11:59No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?sailor 88 pisze: ↑11 sty 2023, 20:46Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
oso soplón !!!
-
- Posty: 2428
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 741 razy
- Otrzymał podziękowań: 1192 razy
Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
Neutral, to jest tylko "luz" w skrzyni biegów, a nie w napędzie na 4 koła, to są dwa zupełnie oddzielne układy, mechanizmy, oddzielnie sterowane.Lava pisze: ↑13 sty 2023, 11:59No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?sailor 88 pisze: ↑11 sty 2023, 20:46Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- Lava
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
- Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach
Byłem u diagnosty zapytać facet mnie wyśmiał, że jeśli mam samochód z napędem jak on to nazwał Pernamętnym 4x4 to wtedy muszą być dodatkowe rolki. A ja mam z dołanczanym.
2.0 tsi 190km, Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie