Strona 1 z 2

Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 11 sty 2023, 18:49
autor: mg70
Czy procedura badania technicznego dla Ateki z napędem 4x4 powinna być inna niż standardowa? Niepokoi mnie że jedna para kół jest napędzana rolkami a druga pozostaje nieruchoma na posadzce. Co z mechanizmami przy takim potraktowaniu auta?

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 11 sty 2023, 20:46
autor: sailor 88
Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 11 sty 2023, 22:52
autor: Rafiner
Dokładnie. Sailor 88 dobrze to ujął.

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 12 sty 2023, 22:35
autor: Lava
Rafiner pisze:
11 sty 2023, 22:52
Dokładnie. Sailor 88 dobrze to ujął.
Tylko gdzie takie stacje są?

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 12 sty 2023, 23:24
autor: sailor 88
Lava pisze:
12 sty 2023, 22:35
Tylko gdzie takie stacje są?
Wszędzie są, jest ich mniej, ale są...zainteresować tematem się trzeba w swoim rejonie/mieście...zadzwonić, podjechać, popytać, albo w necie sprawdzić. Na przykład pierwsze z brzegu po wpisaniu w przeglądarkę: https://stacjakontrolicel.pl/badania-te ... azdow-4x4/

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 13 sty 2023, 2:20
autor: tomal218
mg70 pisze:
11 sty 2023, 18:49
Czy procedura badania technicznego dla Ateki z napędem 4x4 powinna być inna niż standardowa? Niepokoi mnie że jedna para kół jest napędzana rolkami a druga pozostaje nieruchoma na posadzce. Co z mechanizmami przy takim potraktowaniu auta?
Sprawdzanie na rolkach jest jak w osce nie ma czegoś takiego ze na neutralnym u ciebie tyl jest spięty na stale ty masz dołączany automatycznie nie stały

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 13 sty 2023, 11:59
autor: Lava
sailor 88 pisze:
11 sty 2023, 20:46
Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 13 sty 2023, 19:57
autor: tomal218
Lava pisze:
13 sty 2023, 11:59
sailor 88 pisze:
11 sty 2023, 20:46
Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?
zawsze jest rozłączone tył , to nie jest prawdziwy stały napęd 4x4 tylko automatycznie dołączany to tak jak by stały :lol: a i na rolkach prędkość to +- 3 km/h więc i tak się nie dołączy tył ;) , ale warto poinformować kolesia ze ręczny zwolni tylko jeśli wciśnie hamulec

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 14 sty 2023, 0:50
autor: Misiek
Lava pisze:
13 sty 2023, 11:59
sailor 88 pisze:
11 sty 2023, 20:46
Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?
Neutral, to jest tylko "luz" w skrzyni biegów, a nie w napędzie na 4 koła, to są dwa zupełnie oddzielne układy, mechanizmy, oddzielnie sterowane.

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

: 14 sty 2023, 10:42
autor: Lava
Byłem u diagnosty zapytać facet mnie wyśmiał, że jeśli mam samochód z napędem jak on to nazwał Pernamętnym 4x4 to wtedy muszą być dodatkowe rolki. A ja mam z dołanczanym.