Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
mg70
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2020, 22:45
Samochód: ATECA FR 2,0 TSI 4 Drive
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: mg70 »

Czy procedura badania technicznego dla Ateki z napędem 4x4 powinna być inna niż standardowa? Niepokoi mnie że jedna para kół jest napędzana rolkami a druga pozostaje nieruchoma na posadzce. Co z mechanizmami przy takim potraktowaniu auta?



Sponsor

Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: sailor 88 »

Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: Rafiner »

Dokładnie. Sailor 88 dobrze to ujął.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: Lava »

Rafiner pisze:
11 sty 2023, 22:52
Dokładnie. Sailor 88 dobrze to ujął.
Tylko gdzie takie stacje są?
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: sailor 88 »

Lava pisze:
12 sty 2023, 22:35
Tylko gdzie takie stacje są?
Wszędzie są, jest ich mniej, ale są...zainteresować tematem się trzeba w swoim rejonie/mieście...zadzwonić, podjechać, popytać, albo w necie sprawdzić. Na przykład pierwsze z brzegu po wpisaniu w przeglądarkę: https://stacjakontrolicel.pl/badania-te ... azdow-4x4/
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: tomal218 »

mg70 pisze:
11 sty 2023, 18:49
Czy procedura badania technicznego dla Ateki z napędem 4x4 powinna być inna niż standardowa? Niepokoi mnie że jedna para kół jest napędzana rolkami a druga pozostaje nieruchoma na posadzce. Co z mechanizmami przy takim potraktowaniu auta?
Sprawdzanie na rolkach jest jak w osce nie ma czegoś takiego ze na neutralnym u ciebie tyl jest spięty na stale ty masz dołączany automatycznie nie stały
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: Lava »

sailor 88 pisze:
11 sty 2023, 20:46
Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: tomal218 »

Lava pisze:
13 sty 2023, 11:59
sailor 88 pisze:
11 sty 2023, 20:46
Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?
zawsze jest rozłączone tył , to nie jest prawdziwy stały napęd 4x4 tylko automatycznie dołączany to tak jak by stały :lol: a i na rolkach prędkość to +- 3 km/h więc i tak się nie dołączy tył ;) , ale warto poinformować kolesia ze ręczny zwolni tylko jeśli wciśnie hamulec
oso soplón !!! :lol:

Misiek
Posty: 2399
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1170 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: Misiek »

Lava pisze:
13 sty 2023, 11:59
sailor 88 pisze:
11 sty 2023, 20:46
Powinna, ponieważ Ateca jest wyposażona w napęd stały 4x4, którego nie da się "rozpiąć", więc badanie powinno się odbywać na przystosowanym do tego urządzeniu (są takie stacje, ale jest ich mało), albo na wyposażeniu zwykłych stacji powinny być dostawiane wolne rolki albo tzw. przyrząd płytowy. Tyle w teorii...w praktyce najczęściej właściciele pojazdów nie mają o tym zielonego pojęcia, diagności bagatelizują problem, a stacje nie chcą iść w koszty. A rzeczywistość jest taka, że ewentualne uszkodzenia napędu raczej nie powstaną w trakcie badania, bo pojawiające się przeciążenia są niewielkie i trwają krótko. Nie mniej jednak jakiś negatywny wpływ na Haldex to powoduje, ale jak duży nie wiadomo, bo nikt takich badań nie prowadzi. Osobiście gdybym miał auto z takim napędem robiłbym przeglądy tylko na stacjach wyposażonych w odpowiednie stanowiska diagnostyczne.
No ale w pozycji N neutralnej powinno być rozłączone?
Neutral, to jest tylko "luz" w skrzyni biegów, a nie w napędzie na 4 koła, to są dwa zupełnie oddzielne układy, mechanizmy, oddzielnie sterowane.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Napęd 4x4 + DSG a przegląd na rolkach

Post autor: Lava »

Byłem u diagnosty zapytać facet mnie wyśmiał, że jeśli mam samochód z napędem jak on to nazwał Pernamętnym 4x4 to wtedy muszą być dodatkowe rolki. A ja mam z dołanczanym.
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

ODPOWIEDZ