Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 349
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: rybsko »

Po weekendowej dyskusji ze znajomymi o podatności aut na rożne techniki kradzieży, zacząłem się zastanawiać jak to jest u nas. Czy dezaktywacja systemu Keyless Access, czasowa lub całkowita, zapobiega atakowi z użyciem tzw. Gameboy'a? Jako dezaktywację czasową mam na myśli następującą procedurę:
Czasowa dezaktywacja systemu Keyless Access
Funkcję odblokowywania systemu „Keyless Access“ można tymczasowo dezaktywować:
● Przesunąć dźwignię zmiany biegów w położenie P, gdyż w przeciwnym razie zaryglowanie pojazdu nie będzie możliwe.
● Zaryglować pojazd za pomocą przycisku na kluczyku pojazdu.
● W ciągu 5 sekund jednokrotnie dotknąć czujnik znajdujący się na zewnątrz klamki drzwi
››› rys. 52 B . Nie chwytać w tym czasie za klamkę. Powyższa czynność czasowo dezaktywuje system Keyless Access.
● Sprawdzić, czy jest dezaktywowany, pociągając za klamkę drzwi co najmniej po 10 sekundach. Otwarcie drzwi powinno być niemożliwe.
Następnym razem pojazd można będzie odblokować wyłącznie elektronicznie za pomocą kluczyka. Po następnym odblokowaniu system Keyless Access zostanie ponownie aktywowany ››› .
Czy dobrze również zakładam, że Seat Connect, to z kolei komunikacja wyłącznie po GSM?



Sponsor

Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3727
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: Endrju »

Tak jest to dezaktywacja całkowita, otworzysz tylko z pilota.
A.d drugiego pytania również masz rację.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: kecaj »

rybsko pisze:
20 mar 2023, 5:33
... Czy dezaktywacja systemu Keyless Access, czasowa lub całkowita, zapobiega atakowi z użyciem tzw. Gameboy'a? ...
W przypadku Seata ta metoda na Gameboy'a nie działa- inny rodzaj sygnału. Problemem jest "walizka"
W nowych autach kluczyk "usypia się" po 30 minutach gdy nie jest ruszany np. na komodzie. Polecam zamontować CanLock.... system oparty na blokadzie kluczyka jeśli nie wprowadzono kodu (sekwencja przycisków) lub połącznia BT z telefonem lub breloczkiem z kodem. Przy normalnym użytkowaniu jest to dla użytkownika niezauważalne. System może demontowany i przeniesiony do innego auta, a ponieważ nie ingeruje w instalację auta nie powoduje utraty gwarancji. I jeszcze jedna fajna rzecz - można dezaktywować i aktywować działanie Start-Stop

Misiek
Posty: 2445
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: Misiek »

Po poście kolegi Rybsko trochę poczytałem i jestem pełen obaw, ponieważ dla metody "Gameboy" jest potrzebny tylko samochód, bez kluczyka, czyli żadna blokada, czy deaktywacja nic nie daje, tylko i wyłącznie inne metody odcinania zapłonu. Pocieszające jest na razie tylko to, że w którymś artykule było napisane, że na razie głównie samochody "dalekowschodnie", czyli Japonia, Korea, ale pozostałe marki, to tylko kwestia czasu i rozpracowania emitowanych przez nie sygnałów.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: kecaj »

Misiek pisze:
20 mar 2023, 12:01
Po poście kolegi Rybsko trochę poczytałem i jestem pełen obaw, ponieważ dla metody "Gameboy" jest potrzebny tylko samochód, bez kluczyka, czyli żadna blokada, czy deaktywacja nic nie daje, tylko i wyłącznie inne metody odcinania zapłonu. Pocieszające jest na razie tylko to, że w którymś artykule było napisane, że na razie głównie samochody "dalekowschodnie", czyli Japonia, Korea, ale pozostałe marki, to tylko kwestia czasu i rozpracowania emitowanych przez nie sygnałów.
To nie kwestia czasu a system i częstotliwość sygnału... do Ateca potrzebna jest "walizka"

Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 349
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: rybsko »

kecaj pisze:
20 mar 2023, 11:59
W przypadku Seata ta metoda na Gameboy'a nie działa- inny rodzaj sygnału. Problemem jest "walizka"
W nowych autach kluczyk "usypia się" po 30 minutach gdy nie jest ruszany np. na komodzie. Polecam zamontować CanLock....
Ale na tą podatność chyba wystarczy zamknięcie kluczyka? Mój kluczyk trafia od razu do etui i tyle go "widzieli". A jeżeli tak, to pod co dodatkowe rozwiązanie za parę tysięcy złotych?
Misiek pisze:
20 mar 2023, 12:01
...ponieważ dla metody "Gameboy" jest potrzebny tylko samochód, bez kluczyka, czyli żadna blokada, czy deaktywacja nic nie daje, tylko i wyłącznie inne metody odcinania zapłonu...
No i to właśnie chciałbym potwierdzić. Bo już widzimy kompletnie przeciwne twierdzenia na ten temat w tym wątku.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3727
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: Endrju »

No to ciekawa sprawa co mówicie, bo w ASO twierdzili że ten sposób wyłącza wysyłanie sygnału a uaktywnia go z powrotem kluczyk, ale jak jest naprawdę to do końca chyba nikt nie wie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
franek
Posty: 53
Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: franek »

Ale czekajcie... A to nie działa, że dotknięcie klamki powoduje wysłanie sygnału, który odbiera kluczyk? I uśpienie kluczyka ani etui nic daje, bo klamka zawsze wysyła sygnał po dotknięciu, który GameBoy jest w stanie przechwycić?
Widziałem reportaż gdzie mówili, że podatne są wszystkie auta które nie potrzebują fizycznie kluczka - stacyjki, z nastawieniem na auta koreańskie i japońskie.

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: kecaj »

rybsko pisze:
20 mar 2023, 15:12
kecaj pisze:
20 mar 2023, 11:59
W przypadku Seata ta metoda na Gameboy'a nie działa- inny rodzaj sygnału. Problemem jest "walizka"
W nowych autach kluczyk "usypia się" po 30 minutach gdy nie jest ruszany np. na komodzie. Polecam zamontować CanLock....
Ale na tą podatność chyba wystarczy zamknięcie kluczyka? Mój kluczyk trafia od razu do etui i tyle go "widzieli". A jeżeli tak, to pod co dodatkowe rozwiązanie za parę tysięcy złotych?
Jeżeli po każdym wyjściu z auta, czy to idąc na zakupy, czy gdzie indziej tak robisz to ok. Tylko wtedy właściwie ten system jest u Ciebie zbędny i przyznam, że kłopotliwy...

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież

Post autor: kecaj »

franek pisze:
20 mar 2023, 15:41
Ale czekajcie... A to nie działa, że dotknięcie klamki powoduje wysłanie sygnału, który odbiera kluczyk? I uśpienie kluczyka ani etui nic daje, bo klamka zawsze wysyła sygnał po dotknięciu, który GameBoy jest w stanie przechwycić?
Widziałem reportaż gdzie mówili, że podatne są wszystkie auta które nie potrzebują fizycznie kluczka - stacyjki, z nastawieniem na auta koreańskie i japońskie.
System cały czas jest na czuwaniu.... gdy kluczyk znajdzie się w odpowiednich polach możesz dotknięciem aktywować funkcję.
Aby to zrobić musi być przesłany kod z kluczyka.

Urządzenie zwane "game boy" rozpoznaje sygnał wysyłany bezpośrednio przez samochód bez konieczności rozpoznania sygnału z kluczyka jak w przypadku metody "na walizkę". Oznacza to, że otwarcie auta, uruchomienie silnika i odjechanie pojazdem zajmuje dosłownie chwilę i nie budzi żadnych podejrzeń.

ODPOWIEDZ