Jak Ktoś ma ODIS-a (być może w VCDS też) to widać w logach kiedy kluczyk jest w obszarze czujników auta. Wtedy też widać aktywności jakie można wykonać gdy kluczyk jest w zasięgu lub nie....
Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
- rybsko
- Posty: 341
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Dokładnie tak robię i prawdę mówiąc nie sprawia mi to żadnego kłopotu. Nie chciałem mieć tradycyjnej stacyjki i to jest dla mnie główna korzyść, a z bezkluczykowego ryglowania i odryglowywania korzystam w bardzo ograniczonych sytuacjach. Na marginesie, nawet nie jestem pewien czy mogłem nie zamówić keyless'a przy opcjach wyposażenia, które brałem. Pamiętam, że było dużo zależności.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 2398
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
"wysyłanie sygnału" przez samochód, czy przez kluczyk, bo to jest tutaj, w tej metodzie GB, najistotniejsze ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- rybsko
- Posty: 341
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Ja rozumiem to tak:
1) Kiedy keyless jest aktywny, samochód wysyła sygnał poszukując obecności kluczyka, no bo chcemy żeby wykonał swoją magię, kiedy się zbliżymy.
2) Kiedy keyless jest zdeaktywowany, to nie ma powodu poszukiwać obecności kluczyka, bo niczego od niego nie oczekujemy (tak bym sobie marzył).
3) W każdej sytuacji samochód nasłuchuje sygnału z kluczyka, ale ten jest inicjowany wyłącznie przez świadomą operację na uprawnionym kluczyku.
4) Kluczyk, a przynajmniej "wzbudzony" kluczyk, sam z siebie emituje sygnał chociażby po to, by był rozpoznany przez keyless.
Atak GB, to moim zdaniem atak na punkt 1).
Atak "walizką", to atak na punkty 3) + 4).
Ale czy te systemy są szczelne? Czy nasłuch samochodu na sygnały kluczyka jest w 100% odporny na ataki? Śmiem wątpić. Atak walizką jest stosowany przede wszystkim dlatego, że jest prosty i szybki, a zachowania ludzi przewidywalne.
-
- Posty: 2398
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
W tym temacie musiałaby wypowiedzieć się osoba dobrze (technicznie) zorientowana w temacie, czyli czy samochód generuje jakikolwiek sygnał po czasowej deaktywacji Keyless ? Kolega Kecaj jest w temacie i wcześniej w tym wątku pisał, że na razie Ateki są bezpieczne, bo mają "inny sygnał", ale nie wiadomo kiedy i one zostaną "rozpracowane" przez producenta systemu GB pod tym kątem.rybsko pisze: ↑21 mar 2023, 6:01Ja rozumiem to tak:
1) Kiedy keyless jest aktywny, samochód wysyła sygnał poszukując obecności kluczyka, no bo chcemy żeby wykonał swoją magię, kiedy się zbliżymy.
2) Kiedy keyless jest zdeaktywowany, to nie ma powodu poszukiwać obecności kluczyka, bo niczego od niego nie oczekujemy (tak bym sobie marzył).
3) W każdej sytuacji samochód nasłuchuje sygnału z kluczyka, ale ten jest inicjowany wyłącznie przez świadomą operację na uprawnionym kluczyku.
4) Kluczyk, a przynajmniej "wzbudzony" kluczyk, sam z siebie emituje sygnał chociażby po to, by był rozpoznany przez keyless.
Atak GB, to moim zdaniem atak na punkt 1).
Atak "walizką", to atak na punkty 3) + 4).
Ale czy te systemy są szczelne? Czy nasłuch samochodu na sygnały kluczyka jest w 100% odporny na ataki? Śmiem wątpić. Atak walizką jest stosowany przede wszystkim dlatego, że jest prosty i szybki, a zachowania ludzi przewidywalne.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Może jaśniej opisze zasadę działania Keyless.
w klamkach umieszczone są pojemnościowe łączniki zbliżeniowe. Włożenie ręki w klamkę czy podłożenie nogi pod tylnym zderzakiem uaktywnia te łączniki i sterownik, który poprzez system anten LF na częstotliwości nośnej 125kHz wysyła sygnał do nadajnika ID (kluczyka) i otrzymuje od niego odpowiedź na częstotliwości UHF 433MHz względnie 315MHz. Częstotliwość 125kHz służy również do lokalizacji nadajnika ID (kluczyka).
Brak odpowiedzi z nadajnika ID - brak reakcji na dotyk klamki...
Dotykasz klamkę a nadajnik jest przy tylnej klapie - brak reakcji na dotyk klamki - odległość nadajnika ID od anteny odbiorczej i miejsca aktywacji musi być mniejsza niż 2m
W skrócie jak wygląda otwieranie drzwi:
Zbliżenie się użytkownika z uprawnionym nadajnikiem ID do pojazdu i wejście w strefę odbioru czujników zbliżeniowych powoduje „obudzenie” układu. Zostaje nawiązane połączenie bezprzewodowe przy użyciu anten w klamkach drzwi i nadajnika ID. Na podstawie kontroli ważności „klucza” elektronicznego / logicznego zostają sprawdzone uprawnienia nadajnika ID do obsługi pojazdu. Jeżeli nadajnik ID zostanie rozpoznany przez sterownik jako prawidłowy, zostaje uaktywniony zamek centralny i pojazd jest otwierany.
Cała ta czynność, od momentu aktywacji czujników pojemnościowych w klamce drzwi do momentu odblokowania pojazdu, trwa ok. 50 – 60 ms.
w klamkach umieszczone są pojemnościowe łączniki zbliżeniowe. Włożenie ręki w klamkę czy podłożenie nogi pod tylnym zderzakiem uaktywnia te łączniki i sterownik, który poprzez system anten LF na częstotliwości nośnej 125kHz wysyła sygnał do nadajnika ID (kluczyka) i otrzymuje od niego odpowiedź na częstotliwości UHF 433MHz względnie 315MHz. Częstotliwość 125kHz służy również do lokalizacji nadajnika ID (kluczyka).
Brak odpowiedzi z nadajnika ID - brak reakcji na dotyk klamki...
Dotykasz klamkę a nadajnik jest przy tylnej klapie - brak reakcji na dotyk klamki - odległość nadajnika ID od anteny odbiorczej i miejsca aktywacji musi być mniejsza niż 2m
W skrócie jak wygląda otwieranie drzwi:
Zbliżenie się użytkownika z uprawnionym nadajnikiem ID do pojazdu i wejście w strefę odbioru czujników zbliżeniowych powoduje „obudzenie” układu. Zostaje nawiązane połączenie bezprzewodowe przy użyciu anten w klamkach drzwi i nadajnika ID. Na podstawie kontroli ważności „klucza” elektronicznego / logicznego zostają sprawdzone uprawnienia nadajnika ID do obsługi pojazdu. Jeżeli nadajnik ID zostanie rozpoznany przez sterownik jako prawidłowy, zostaje uaktywniony zamek centralny i pojazd jest otwierany.
Cała ta czynność, od momentu aktywacji czujników pojemnościowych w klamce drzwi do momentu odblokowania pojazdu, trwa ok. 50 – 60 ms.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Po blokadzie CanLock auto pod kątem zapłonu nie reaguje na kluczyk, czy to oryginał, czy emulowany przez GB czy też walizkę. Auto ma w d.... to że naciskasz zapłon i masz kluczyk itp przy sobie.
Złodziej jak wejdzie do auta, to nim nie odjedzie.
Przy deaktywacji kyeless tym mykiem, auto nie reaguje na kluczyk, nie wysyła ani nie odbiera sygnału kyeless z klamki, stąd nie otworzysz go, tylko pilotem.
Złodziej jak wejdzie do auta, to nim nie odjedzie.
Przy deaktywacji kyeless tym mykiem, auto nie reaguje na kluczyk, nie wysyła ani nie odbiera sygnału kyeless z klamki, stąd nie otworzysz go, tylko pilotem.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 2398
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
I właśnie o takie szczegółowe i techniczne wytłumaczenie (i od Ciebie) mi chodziło. Mam tylko jeszcze jedno krótkie pytanie uzupełniające, doprecyzowujące : jeżeli deaktywujemy keyless sposobem na klik kluczykiem i przyciśnięcie zewnętrznego przycisku na klamce, to czy samochód nie wysyła żadnego sygnału po dotknięciu klamki lub przesunięciu nogi pod tylnym zderzakiem ? Jeśli tak, to nawet jeżeli spece od GB za jakiś czas rozpracują sygnały z Ateki, to nie da się auta otworzyć i uruchomić.kecaj pisze: ↑21 mar 2023, 15:29Może jaśniej opisze zasadę działania Keyless.
w klamkach umieszczone są pojemnościowe łączniki zbliżeniowe. Włożenie ręki w klamkę czy podłożenie nogi pod tylnym zderzakiem uaktywnia te łączniki i sterownik, który poprzez system anten LF na częstotliwości nośnej 125kHz wysyła sygnał do nadajnika ID (kluczyka) i otrzymuje od niego odpowiedź na częstotliwości UHF 433MHz względnie 315MHz. Częstotliwość 125kHz służy również do lokalizacji nadajnika ID (kluczyka).
Brak odpowiedzi z nadajnika ID - brak reakcji na dotyk klamki...
Dotykasz klamkę a nadajnik jest przy tylnej klapie - brak reakcji na dotyk klamki - odległość nadajnika ID od anteny odbiorczej i miejsca aktywacji musi być mniejsza niż 2m
W skrócie jak wygląda otwieranie drzwi:
Zbliżenie się użytkownika z uprawnionym nadajnikiem ID do pojazdu i wejście w strefę odbioru czujników zbliżeniowych powoduje „obudzenie” układu. Zostaje nawiązane połączenie bezprzewodowe przy użyciu anten w klamkach drzwi i nadajnika ID. Na podstawie kontroli ważności „klucza” elektronicznego / logicznego zostają sprawdzone uprawnienia nadajnika ID do obsługi pojazdu. Jeżeli nadajnik ID zostanie rozpoznany przez sterownik jako prawidłowy, zostaje uaktywniony zamek centralny i pojazd jest otwierany.
Cała ta czynność, od momentu aktywacji czujników pojemnościowych w klamce drzwi do momentu odblokowania pojazdu, trwa ok. 50 – 60 ms.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Po myku otworzyć się nie da, bo sprawdzałem więc czy wysyła czy nie, to GB lub walizka nic z tym nie zrobi, bo jak nie reaguje na kluczyk, to dlaczego ma na zastępcze formy.
Kwestia skopiowania pilota pizostaje przy myku, przy CanLocku zostaje tylko kombinacja przycisków lub karta. Kluczyk i jego kopie są ignorowane.
W CanLocku aplikacja nie działa na Samsungach.
Kwestia skopiowania pilota pizostaje przy myku, przy CanLocku zostaje tylko kombinacja przycisków lub karta. Kluczyk i jego kopie są ignorowane.
W CanLocku aplikacja nie działa na Samsungach.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Dla mnie Kyeless jest mega użyteczny. Jak ktoś się boi, to pod galeriami, na parkingu pod blokiem może stosować myk lub dopłacać za CanLocka, a na codzień, pod domem używać Kyeless dla wygody.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.