Czy dobrze również zakładam, że Seat Connect, to z kolei komunikacja wyłącznie po GSM?Czasowa dezaktywacja systemu Keyless Access
Funkcję odblokowywania systemu „Keyless Access“ można tymczasowo dezaktywować:
● Przesunąć dźwignię zmiany biegów w położenie P, gdyż w przeciwnym razie zaryglowanie pojazdu nie będzie możliwe.
● Zaryglować pojazd za pomocą przycisku na kluczyku pojazdu.
● W ciągu 5 sekund jednokrotnie dotknąć czujnik znajdujący się na zewnątrz klamki drzwi
››› rys. 52 B . Nie chwytać w tym czasie za klamkę. Powyższa czynność czasowo dezaktywuje system Keyless Access.
● Sprawdzić, czy jest dezaktywowany, pociągając za klamkę drzwi co najmniej po 10 sekundach. Otwarcie drzwi powinno być niemożliwe.
Następnym razem pojazd można będzie odblokować wyłącznie elektronicznie za pomocą kluczyka. Po następnym odblokowaniu system Keyless Access zostanie ponownie aktywowany ››› .
Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
- rybsko
- Posty: 346
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 53 razy
Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Po weekendowej dyskusji ze znajomymi o podatności aut na rożne techniki kradzieży, zacząłem się zastanawiać jak to jest u nas. Czy dezaktywacja systemu Keyless Access, czasowa lub całkowita, zapobiega atakowi z użyciem tzw. Gameboy'a? Jako dezaktywację czasową mam na myśli następującą procedurę:
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Tak jest to dezaktywacja całkowita, otworzysz tylko z pilota.
A.d drugiego pytania również masz rację.
A.d drugiego pytania również masz rację.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
W przypadku Seata ta metoda na Gameboy'a nie działa- inny rodzaj sygnału. Problemem jest "walizka"
W nowych autach kluczyk "usypia się" po 30 minutach gdy nie jest ruszany np. na komodzie. Polecam zamontować CanLock.... system oparty na blokadzie kluczyka jeśli nie wprowadzono kodu (sekwencja przycisków) lub połącznia BT z telefonem lub breloczkiem z kodem. Przy normalnym użytkowaniu jest to dla użytkownika niezauważalne. System może demontowany i przeniesiony do innego auta, a ponieważ nie ingeruje w instalację auta nie powoduje utraty gwarancji. I jeszcze jedna fajna rzecz - można dezaktywować i aktywować działanie Start-Stop
-
- Posty: 2430
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 743 razy
- Otrzymał podziękowań: 1193 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Po poście kolegi Rybsko trochę poczytałem i jestem pełen obaw, ponieważ dla metody "Gameboy" jest potrzebny tylko samochód, bez kluczyka, czyli żadna blokada, czy deaktywacja nic nie daje, tylko i wyłącznie inne metody odcinania zapłonu. Pocieszające jest na razie tylko to, że w którymś artykule było napisane, że na razie głównie samochody "dalekowschodnie", czyli Japonia, Korea, ale pozostałe marki, to tylko kwestia czasu i rozpracowania emitowanych przez nie sygnałów.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
To nie kwestia czasu a system i częstotliwość sygnału... do Ateca potrzebna jest "walizka"Misiek pisze: ↑20 mar 2023, 12:01Po poście kolegi Rybsko trochę poczytałem i jestem pełen obaw, ponieważ dla metody "Gameboy" jest potrzebny tylko samochód, bez kluczyka, czyli żadna blokada, czy deaktywacja nic nie daje, tylko i wyłącznie inne metody odcinania zapłonu. Pocieszające jest na razie tylko to, że w którymś artykule było napisane, że na razie głównie samochody "dalekowschodnie", czyli Japonia, Korea, ale pozostałe marki, to tylko kwestia czasu i rozpracowania emitowanych przez nie sygnałów.
- rybsko
- Posty: 346
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 53 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Ale na tą podatność chyba wystarczy zamknięcie kluczyka? Mój kluczyk trafia od razu do etui i tyle go "widzieli". A jeżeli tak, to pod co dodatkowe rozwiązanie za parę tysięcy złotych?
No i to właśnie chciałbym potwierdzić. Bo już widzimy kompletnie przeciwne twierdzenia na ten temat w tym wątku.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
No to ciekawa sprawa co mówicie, bo w ASO twierdzili że ten sposób wyłącza wysyłanie sygnału a uaktywnia go z powrotem kluczyk, ale jak jest naprawdę to do końca chyba nikt nie wie.
- franek
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
- Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Ale czekajcie... A to nie działa, że dotknięcie klamki powoduje wysłanie sygnału, który odbiera kluczyk? I uśpienie kluczyka ani etui nic daje, bo klamka zawsze wysyła sygnał po dotknięciu, który GameBoy jest w stanie przechwycić?
Widziałem reportaż gdzie mówili, że podatne są wszystkie auta które nie potrzebują fizycznie kluczka - stacyjki, z nastawieniem na auta koreańskie i japońskie.
Widziałem reportaż gdzie mówili, że podatne są wszystkie auta które nie potrzebują fizycznie kluczka - stacyjki, z nastawieniem na auta koreańskie i japońskie.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
Jeżeli po każdym wyjściu z auta, czy to idąc na zakupy, czy gdzie indziej tak robisz to ok. Tylko wtedy właściwie ten system jest u Ciebie zbędny i przyznam, że kłopotliwy...
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Dezaktywacja Keyless, a podatność na kradzież
System cały czas jest na czuwaniu.... gdy kluczyk znajdzie się w odpowiednich polach możesz dotknięciem aktywować funkcję.franek pisze: ↑20 mar 2023, 15:41Ale czekajcie... A to nie działa, że dotknięcie klamki powoduje wysłanie sygnału, który odbiera kluczyk? I uśpienie kluczyka ani etui nic daje, bo klamka zawsze wysyła sygnał po dotknięciu, który GameBoy jest w stanie przechwycić?
Widziałem reportaż gdzie mówili, że podatne są wszystkie auta które nie potrzebują fizycznie kluczka - stacyjki, z nastawieniem na auta koreańskie i japońskie.
Aby to zrobić musi być przesłany kod z kluczyka.
Urządzenie zwane "game boy" rozpoznaje sygnał wysyłany bezpośrednio przez samochód bez konieczności rozpoznania sygnału z kluczyka jak w przypadku metody "na walizkę". Oznacza to, że otwarcie auta, uruchomienie silnika i odjechanie pojazdem zajmuje dosłownie chwilę i nie budzi żadnych podejrzeń.