DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
Postanowiłem w końcu wygłuszyć swoją atekę. Kupiłem na bitmat.pl matę alubutylową o grubości 2 mm oraz piankę 3 mm. Zestaw 3.5 m2 wystarczył na bagażnik, nadkola i pod tylną kanapą. Nawet trochę zostało. Wybrałem matę 2 mm, ponieważ jej waga to ok. 3.4 kg na m2, a maty 2.5 mm Premium to 3.5 kg, więc różnica mała w wadze i grubości, a cena mocno większa (219 vs. 411 zł).
Auto rozebrałem dość sprawnie z wykładziny, boczków i plastików jak na pierwszy raz, zajęło mi to ok. 2h. Teraz jak już wiem co gdzie i jak, to myślę zrobiłbym to w max. 1h. Pojeździłem trochę z gołą blachą z tyłu, bo przesyłka się opóźniła – głośno i duży szum. Przejechałem się po nałożeniu maty alubutylowej – było już słychać różnicę. Przejechałem się po nałożeniu pianki – było słychać już dużą różnicę, tak jakby wszystko było złożone fabrycznie (plastiki, boczki, kanapa itp.) przed wygłuszeniem, a po złożeniu wszystkiego z powrotem, jest naprawdę cicho.
Siedzi mi teraz w głowie, że przód jest za głośny. Ale może za jakiś czas pokuszę się jeszcze o wygłuszenie drzwi.
Wg parametrów produktów doszło 2 + 3 = 5 mm grubości, ale na oko wydawało się mniej, bo mata alubutylowa po dobrym dociśnięciu i rozwałkowaniu wyglądała na chudszą. Nigdzie nie odczułem, że te +/- pół centymetra więcej ograniczyło składanie plastików. Myślę, że można by się nawet pokusić o piankę 6 mm, jak kto woli.
A, i nadgarstki po kilku godzinach mocnego dociskania i wałkowania tego alubutylu jeszcze mnie bolą.
Całość zajęła mi tydzień, wieczorami po pracy po kilka h: 2h demontowania, jakieś 7-8 h w sumie na matę, jakieś 2-3 h na piankę, i jakieś 2 h składania, czyli wychodzą dobre całe 2 robocze dni. Materiały niecałe 350 zł + własna robocizna, a jak sprawdzałem pierwszą lepszą firmę w necie, to koszt takiej usługi to jakieś 2-3 tys. zł.
Ogólnie polecam, choć to niezłe wyzwanie.
Po rozebraniu ze wszystkiego:
Pierwszy kawałek maty alubutylowej:
Pod tylną kanapą:
Mata skończona:
Pierwszy kawałek pianki:
Efekt końcowy:
Auto rozebrałem dość sprawnie z wykładziny, boczków i plastików jak na pierwszy raz, zajęło mi to ok. 2h. Teraz jak już wiem co gdzie i jak, to myślę zrobiłbym to w max. 1h. Pojeździłem trochę z gołą blachą z tyłu, bo przesyłka się opóźniła – głośno i duży szum. Przejechałem się po nałożeniu maty alubutylowej – było już słychać różnicę. Przejechałem się po nałożeniu pianki – było słychać już dużą różnicę, tak jakby wszystko było złożone fabrycznie (plastiki, boczki, kanapa itp.) przed wygłuszeniem, a po złożeniu wszystkiego z powrotem, jest naprawdę cicho.
Siedzi mi teraz w głowie, że przód jest za głośny. Ale może za jakiś czas pokuszę się jeszcze o wygłuszenie drzwi.
Wg parametrów produktów doszło 2 + 3 = 5 mm grubości, ale na oko wydawało się mniej, bo mata alubutylowa po dobrym dociśnięciu i rozwałkowaniu wyglądała na chudszą. Nigdzie nie odczułem, że te +/- pół centymetra więcej ograniczyło składanie plastików. Myślę, że można by się nawet pokusić o piankę 6 mm, jak kto woli.
A, i nadgarstki po kilku godzinach mocnego dociskania i wałkowania tego alubutylu jeszcze mnie bolą.
Całość zajęła mi tydzień, wieczorami po pracy po kilka h: 2h demontowania, jakieś 7-8 h w sumie na matę, jakieś 2-3 h na piankę, i jakieś 2 h składania, czyli wychodzą dobre całe 2 robocze dni. Materiały niecałe 350 zł + własna robocizna, a jak sprawdzałem pierwszą lepszą firmę w necie, to koszt takiej usługi to jakieś 2-3 tys. zł.
Ogólnie polecam, choć to niezłe wyzwanie.
Po rozebraniu ze wszystkiego:
Pierwszy kawałek maty alubutylowej:
Pod tylną kanapą:
Mata skończona:
Pierwszy kawałek pianki:
Efekt końcowy:
- Ocena: 5.26%
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
Mam wygłuszone wszystkie drzwi, bagażnik i tył do załamania kanapy.
Przednie drzwi - poszycie wewnętrzne i zewnętrzne. Tylne drzwi tylko jedna warstwa. Oczywiście plastiki wzmocnione matą i na to pianka.
Żałuj, że nie wziąłeś maty 2,5mm - różnica jest...różnica w cenie nie bierze się znikąd.
Wyklejałeś tylne nadkola tam głęboko? Wyjmowałeś piankę fabryczną z tej wnęki?
Wyglusz przednie drzwi to zobaczysz, że ori głośniki dostaną nowego życia.
Przednie drzwi - poszycie wewnętrzne i zewnętrzne. Tylne drzwi tylko jedna warstwa. Oczywiście plastiki wzmocnione matą i na to pianka.
Żałuj, że nie wziąłeś maty 2,5mm - różnica jest...różnica w cenie nie bierze się znikąd.
Wyklejałeś tylne nadkola tam głęboko? Wyjmowałeś piankę fabryczną z tej wnęki?
Wyglusz przednie drzwi to zobaczysz, że ori głośniki dostaną nowego życia.
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
Nie, tam pomiędzy blachami nad nadkolami tej pianki nie ruszałem, zostawiłem jak było, ale całość i tak dała mocno zadawalający efekt.Janisz pisze: ↑17 maja 2023, 21:35Mam wygłuszone wszystkie drzwi, bagażnik i tył do załamania kanapy.
Przednie drzwi - poszycie wewnętrzne i zewnętrzne. Tylne drzwi tylko jedna warstwa. Oczywiście plastiki wzmocnione matą i na to pianka.
Żałuj, że nie wziąłeś maty 2,5mm - różnica jest...różnica w cenie nie bierze się znikąd.
Wyklejałeś tylne nadkola tam głęboko? Wyjmowałeś piankę fabryczną z tej wnęki?
Wyglusz przednie drzwi to zobaczysz, że ori głośniki dostaną nowego życia.
Wiadomo, zawsze można jeszcze szczelniej wszystko wygłuszyć, ale to kupa ciężkiej roboty jednak. Duża różnica była jak wykleiłem podłogę pod tylną kanapą – żałuj, że się o to nie pokusiłeś.
A mata 2,5 mm cóż... 2 mm były dla mnie najbardziej optymalnym wyborem jakości do ceny.
- YoursTruly
- Posty: 115
- Rejestracja: 03 mar 2023, 16:36
- Samochód: Ateca FR 2023 1.5 DSG
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
Nie ma się czego bać wiadomo tylko, jak ze wszystkim, że jak robisz coś pierwszy raz, to nie wiesz gdzie i co (w tym przypadku gdzie są śruby, mocowania itp), ale jak poznasz, to już się czujesz swojo w temacie
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
Tam za tą pianką jest wielka pustka. Ja wciskałem mate tam na zewnętrzne poszycie jak i na nadkole
Źle może wcześniej napisałem. Mam wygłuszony tył do siedziska z tyłu, do załamania. Czyli tak jak Ty. Dodatkowo wygłuszylem klapę bagażnika.
Przyznam, że ja nie widzę już różnicy. Musiałbym przejechać się Ateką beż takich zmian.
Namawiam na wygłuszenie przednich drzwi. Wydaje mi się, że Twoje zadowolenie będzie jeszcze większe niż po wyklejeniu tyłu.
Źle może wcześniej napisałem. Mam wygłuszony tył do siedziska z tyłu, do załamania. Czyli tak jak Ty. Dodatkowo wygłuszylem klapę bagażnika.
Przyznam, że ja nie widzę już różnicy. Musiałbym przejechać się Ateką beż takich zmian.
Namawiam na wygłuszenie przednich drzwi. Wydaje mi się, że Twoje zadowolenie będzie jeszcze większe niż po wyklejeniu tyłu.
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
Kupiłem materiały na wygłuszenie wszystkich drzwi. Będę zabierał się za robotę...Janisz pisze: ↑19 maja 2023, 22:36Tam za tą pianką jest wielka pustka. Ja wciskałem mate tam na zewnętrzne poszycie jak i na nadkole
Źle może wcześniej napisałem. Mam wygłuszony tył do siedziska z tyłu, do załamania. Czyli tak jak Ty. Dodatkowo wygłuszylem klapę bagażnika.
Przyznam, że ja nie widzę już różnicy. Musiałbym przejechać się Ateką beż takich zmian.
Namawiam na wygłuszenie przednich drzwi. Wydaje mi się, że Twoje zadowolenie będzie jeszcze większe niż po wyklejeniu tyłu.
Czy po zdemontowaniu boczków drzwi ruszałeś głośniki? Bo nie wiadomo w sumie co jest za nimi, a obkleić tylko wokół, to tak nie wiem...
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 516#p40516
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
W dużym skrócie, ruszane było u mnie wszystko.
Tera nie bardzo mam czas żeby od a do z się rozpisywać i nie wiem w jakim zakresie się bawisz. Czy robisz wygłuszenie czy również audio. Jak również audio to w jakim zakresie. Muszę zobaczyć czy nie wklejałem tu na forum swojej częściowej roboty.
Tera nie bardzo mam czas żeby od a do z się rozpisywać i nie wiem w jakim zakresie się bawisz. Czy robisz wygłuszenie czy również audio. Jak również audio to w jakim zakresie. Muszę zobaczyć czy nie wklejałem tu na forum swojej częściowej roboty.
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: DIY Wygłuszenie/wyciszenie auta
Przejrzyj sobie wszystko co pisałem min w tym wątku.flash pisze: ↑13 lis 2023, 21:01Kupiłem materiały na wygłuszenie wszystkich drzwi. Będę zabierał się za robotę...Janisz pisze: ↑19 maja 2023, 22:36Tam za tą pianką jest wielka pustka. Ja wciskałem mate tam na zewnętrzne poszycie jak i na nadkole
Źle może wcześniej napisałem. Mam wygłuszony tył do siedziska z tyłu, do załamania. Czyli tak jak Ty. Dodatkowo wygłuszylem klapę bagażnika.
Przyznam, że ja nie widzę już różnicy. Musiałbym przejechać się Ateką beż takich zmian.
Namawiam na wygłuszenie przednich drzwi. Wydaje mi się, że Twoje zadowolenie będzie jeszcze większe niż po wyklejeniu tyłu.
Czy po zdemontowaniu boczków drzwi ruszałeś głośniki? Bo nie wiadomo w sumie co jest za nimi, a obkleić tylko wokół, to tak nie wiem...
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 516#p40516
Janisz pisze: ↑21 sie 2021, 23:21Dawno nie byłem aktywny na forum.
Wrzucam jak u mnie przebiegł kolejny etap wygłuszenia Ateki i upgrade audio.
Drzwi przednie i tylne wrzucałem już jak zostały wygłuszone.
Woofery zmienione na Stegi i finalnie po montażu wyszło jak poniżej.
Wybebeszyłem auto do tylnej kanapy w celu wygłuszenia.
Nadkola wykleiłem tyle ile dałem radę i tak samo poszycie zewnętrzne nad nadkolem.
Na całość poszła też pianka.
Po złożeniu wyglądało to tak:
Cała specyfikacja:
Radio OEM
Procesor Mosconi 4to6 Spdif
Wzmak Dragster DA606
Tw: Tec LS 29 neo
Wf: Steg MT650c
Sub: Audio System HX 08 SQ w skrzynce BR
Słupki z tw są na etapie "robienia".
Najbliższe zmiany to zmiana procka i wzmaka na Helix p-six dsp mk2 + dodatkowy wzmak na suba Alpine PDX. Sub Audio System juz sprzedany zatem też wpadnie coś innego. Zapewne będzie to min. 10".
- Ocena: 5.26%