Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 wrz 2023, 15:31
- Samochód: Seat Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
Witam. Posiadam nową Atece 1.5TSI skrzynia ręczna niecałe 4.5tys km przebiegu. Napotkałem problem z piskami w kokpicie podczas jazdy. Występuje on praktycznie zawsze jak jadę (losowo ale najczęściej jak kogoś mijam). Sygnał/ pisk jest długi lub krótki. Brzmi jak by coś sprzęgało.(może to wiązka z front assist) ASO rozkłada ręce. Nie mogą zlokalizować źródła. Sygnał wydobywa się z prawej strony kierowcy pomiędzy radiem a schowkiem. Wyłączenie radia, klimy, front assist, jazda bez telefonu itp. nic nie daje. Może ktoś się z tym spotkał? Pisk wydawany brzmi jak by cewka znajdującej na płytce elektronicznej indukowała się i piszczała.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2023, 14:26 przez c-oolt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
Faktycznie słychać. Mnie takie wątpliwe atrakcje też wyprowadzają z równowagi, choć u mnie to głównie trzeszczenie plastików we wnętrzu... Celujesz tylko w elektronikę? Może to też jakieś plastiki albo świsty powietrza gdzieś? Nie wiem...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 wrz 2023, 15:31
- Samochód: Seat Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
Te piski praktycznie nie ustają podczas jazdy. Występują losowo każdorazowo. Czy jadę wolno czy szybko ale nigdy na postoju.
Postaram się przygotować lepsze nagranie z mikrofonu kierunkowego aby zlokalizować ten punkt skąd pochodzi pisk.
Postaram się przygotować lepsze nagranie z mikrofonu kierunkowego aby zlokalizować ten punkt skąd pochodzi pisk.
- Orłoś
- Posty: 123
- Rejestracja: 30 maja 2018, 15:47
- Lokalizacja: pomorskie
- Samochód: Ateca Xcellence 2.0 TSI
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
Może trafiona pompa wody, one lubią piszczeć, szczególnie, że w grupie VAG ogromny problem był i jest właśnie z pompami wody. Znam paru znajomych co wymieniali już je w nowych Seatach czy Skodach.
Ateca Xcellence | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Magnetic Brown | Felgi 18" PERFORMANCE 36/2 MACHINED | Felgi 17" ABRERA II | Alcantara Black | Panorama | Comfort Assistant Plus | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Elektryczna klapa bagażnika | Widok 360 | Ładowanie Qi | VC
-
Onlinerybsko
- Posty: 369
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 46 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
Elektronika lub elektryka. Cały czas podobna częstotliwość dźwięku.
Żartując - skonsultowałbym z weteranami PKP. Oni tam przez kilkadziesiąt lat rozwiązywali problem podobnych pisków w przedziałach.
A tak na serio, to rzeczywiście dobrze byłoby znaleźć kierunkowo źródło, żeby zawęzić opcje.
Koniecznie daj znać jak coś ustalisz - to może być cenna wiedza, a poszukiwania cholernie trudne. Powodzenia!
PS. Przeszukaj forum, mam wrażenie, że ktoś opisywał już gdzieś temat takich pisków i wymiany czegoś tam. Ale nie pamiętam co to było.
Żartując - skonsultowałbym z weteranami PKP. Oni tam przez kilkadziesiąt lat rozwiązywali problem podobnych pisków w przedziałach.
A tak na serio, to rzeczywiście dobrze byłoby znaleźć kierunkowo źródło, żeby zawęzić opcje.
Koniecznie daj znać jak coś ustalisz - to może być cenna wiedza, a poszukiwania cholernie trudne. Powodzenia!
PS. Przeszukaj forum, mam wrażenie, że ktoś opisywał już gdzieś temat takich pisków i wymiany czegoś tam. Ale nie pamiętam co to było.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 wrz 2023, 15:31
- Samochód: Seat Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
Szukałem rozwiązania na forach nawet zagranicznych i innych marek aut niby ktoś coś miał podobnego lecz nie do końca mi to pasuje.
Przez weekend robiłem testy.
Zauważyłem pewną zależność. Jak samochodów stoi wg ten dźwięk nie występuje.
Jednak jak jadę i pedał gazu znajdzie się w określonej pozycji dźwięk zaczyna występować. Nogę na gazie musze trzymać równo (nie może drgnąć nawet o milimetr) i słyszę ten dźwięk. Jak popuszczę lub docisnę w celu płynnego przyspieszenia to dźwięk znika.
Wygląda jak by coś było z potencjometrem w pedale gazu lub w module, który jest do niego podłożony.
Do pedału gazu dochodzi wiązka kabli i nie wiem teraz czy idzie do określonego modułu (który znajduj się za radiem lub kolumną kierownicy) czy też bezpośrednio do komputera pod maską.
Czy wiecie może gdzie prowadzi ta wiązka i czy jest to możliwe, ze winny jest potencjometr w pedale gazu?
Przez weekend robiłem testy.
Zauważyłem pewną zależność. Jak samochodów stoi wg ten dźwięk nie występuje.
Jednak jak jadę i pedał gazu znajdzie się w określonej pozycji dźwięk zaczyna występować. Nogę na gazie musze trzymać równo (nie może drgnąć nawet o milimetr) i słyszę ten dźwięk. Jak popuszczę lub docisnę w celu płynnego przyspieszenia to dźwięk znika.
Wygląda jak by coś było z potencjometrem w pedale gazu lub w module, który jest do niego podłożony.
Do pedału gazu dochodzi wiązka kabli i nie wiem teraz czy idzie do określonego modułu (który znajduj się za radiem lub kolumną kierownicy) czy też bezpośrednio do komputera pod maską.
Czy wiecie może gdzie prowadzi ta wiązka i czy jest to możliwe, ze winny jest potencjometr w pedale gazu?
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
No w temacie czy warto kupic Ateke na tym forum ktos napisal.
„…Po kilku miesiącach męki problem pisku został rozwiązany. Na zagranicznym forum skody znalazłem temat gdzie kilka osób miało ten sam problem w 1.5tsi, pomogła wymiana węża systemu evap. W serwisie nic o tym nie wiedzieli, ale wymienili na moją prośbę, od kilku dni w samochodzie jest cicho …”
Moze pomylil z tym tematem ? Co wy na to ?
„…Po kilku miesiącach męki problem pisku został rozwiązany. Na zagranicznym forum skody znalazłem temat gdzie kilka osób miało ten sam problem w 1.5tsi, pomogła wymiana węża systemu evap. W serwisie nic o tym nie wiedzieli, ale wymienili na moją prośbę, od kilku dni w samochodzie jest cicho …”
Moze pomylil z tym tematem ? Co wy na to ?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 wrz 2023, 15:31
- Samochód: Seat Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
Czy sam wąż byłby w stanie przenosić taki pisk do wnętrza kabiny?
Jest tam zapewne jakiś elektrozawór ewentualnie on (tylko jak - którędy).
Nie jestem w stanie zdiagnozować podczas jazdy czy dźwięk wydobywa się z komory silnika gdyż jest zbyt głośno.
Na razie idę drogą zależności utrzymania pedału gazu od piszczenia.
Dziwne jest to, że wydaje się, że pisk leci za radia lub kolumny kierowniczej (za zegarów) ale nie bezpośrednio spod pedału gazu. Dla tego pytam o to gdzie leci wiązka od pedału gazu czy do jakiegoś modułu czy bezpośrednio do komputera pod maską.
EDIT:
Udało mi się rozwiązać problem z piskami.
Okazało się, że słyszalne dźwięki / piski podobne do sprzężenia elektroniki lub pisku cewek tak naprawdę wydobywały się z wnętrza komory silnika.
Jak występowały były słyszalne z prawej strony auta (od strony pasażera) z okolic przedniego koła (słyszalne przy opuszczonej szybie pasażera).
Po konsultacjach z innym użytkowaniem Seata Ateca i jego wizycie w ASO jak i mojej po wskazaniu konkretnego elementu wymieniano nam filtr/ moduł o oznaczeniu VW AG 04E 133 277 F 220802181627 wraz z układem rurek przedstawiony na zdjęciu:
ASO po testach stwierdziło, że rzeczywiście występował tam drobna nieszczelność (początkowo nie byli w stanie tego zlokalizować).
Piski ustąpiły.
Jest tam zapewne jakiś elektrozawór ewentualnie on (tylko jak - którędy).
Nie jestem w stanie zdiagnozować podczas jazdy czy dźwięk wydobywa się z komory silnika gdyż jest zbyt głośno.
Na razie idę drogą zależności utrzymania pedału gazu od piszczenia.
Dziwne jest to, że wydaje się, że pisk leci za radia lub kolumny kierowniczej (za zegarów) ale nie bezpośrednio spod pedału gazu. Dla tego pytam o to gdzie leci wiązka od pedału gazu czy do jakiegoś modułu czy bezpośrednio do komputera pod maską.
EDIT:
Udało mi się rozwiązać problem z piskami.
Okazało się, że słyszalne dźwięki / piski podobne do sprzężenia elektroniki lub pisku cewek tak naprawdę wydobywały się z wnętrza komory silnika.
Jak występowały były słyszalne z prawej strony auta (od strony pasażera) z okolic przedniego koła (słyszalne przy opuszczonej szybie pasażera).
Po konsultacjach z innym użytkowaniem Seata Ateca i jego wizycie w ASO jak i mojej po wskazaniu konkretnego elementu wymieniano nam filtr/ moduł o oznaczeniu VW AG 04E 133 277 F 220802181627 wraz z układem rurek przedstawiony na zdjęciu:
ASO po testach stwierdziło, że rzeczywiście występował tam drobna nieszczelność (początkowo nie byli w stanie tego zlokalizować).
Piski ustąpiły.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 kwie 2024, 8:38
- Samochód: Skoda Karoq
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.
Cześć!
Praktycznie od samego początku jazdy Skoda Karoq słyszalne sa piski w kabinie, w ASO mówią, że nic nie słychać i nic się nie dzieje, jednak ten dźwięk jest uciążliwy. Widze, że udało się rozwiązać problem, ale nie wiem czy mój jest taki sam - nie mam wglądu do filmiku z przykładem. Czy mogę prosić o potwierdzenie, że wydobywający się dźwięk był podobny do tego, który występuje u mnie? Będę wdzięczny za wskazówkę! Problem nie występuje podczas postoju tylko w trakcie spokojnej jazdy, najczęściej przy około 1.5 tys obrotów, jak tylko zdejmę nogę z gazu lub trochę mocniej wcisnę to dźwięk ustępuje.
Załączam link, bardzo proszę o pomoc
https://we.tl/t-O2aW19v0Wv?utm_campaig ... TRN_TDL_05
Praktycznie od samego początku jazdy Skoda Karoq słyszalne sa piski w kabinie, w ASO mówią, że nic nie słychać i nic się nie dzieje, jednak ten dźwięk jest uciążliwy. Widze, że udało się rozwiązać problem, ale nie wiem czy mój jest taki sam - nie mam wglądu do filmiku z przykładem. Czy mogę prosić o potwierdzenie, że wydobywający się dźwięk był podobny do tego, który występuje u mnie? Będę wdzięczny za wskazówkę! Problem nie występuje podczas postoju tylko w trakcie spokojnej jazdy, najczęściej przy około 1.5 tys obrotów, jak tylko zdejmę nogę z gazu lub trochę mocniej wcisnę to dźwięk ustępuje.
Załączam link, bardzo proszę o pomoc
https://we.tl/t-O2aW19v0Wv?utm_campaig ... TRN_TDL_05