Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
c-oolt
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2023, 15:31
Samochód: Seat Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: c-oolt »

Witam. Posiadam nową Atece 1.5TSI skrzynia ręczna niecałe 4.5tys km przebiegu. Napotkałem problem z piskami w kokpicie podczas jazdy. Występuje on praktycznie zawsze jak jadę (losowo ale najczęściej jak kogoś mijam). Sygnał/ pisk jest długi lub krótki. Brzmi jak by coś sprzęgało.(może to wiązka z front assist) ASO rozkłada ręce. Nie mogą zlokalizować źródła. Sygnał wydobywa się z prawej strony kierowcy pomiędzy radiem a schowkiem. Wyłączenie radia, klimy, front assist, jazda bez telefonu itp. nic nie daje. Może ktoś się z tym spotkał? Pisk wydawany brzmi jak by cewka znajdującej na płytce elektronicznej indukowała się i piszczała.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2023, 14:26 przez c-oolt, łącznie zmieniany 1 raz.



Sponsor

Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Sponsor


flash
Posty: 298
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: flash »

Faktycznie słychać. Mnie takie wątpliwe atrakcje też wyprowadzają z równowagi, choć u mnie to głównie trzeszczenie plastików we wnętrzu... Celujesz tylko w elektronikę? Może to też jakieś plastiki albo świsty powietrza gdzieś? Nie wiem...

c-oolt
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2023, 15:31
Samochód: Seat Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: c-oolt »

Te piski praktycznie nie ustają podczas jazdy. Występują losowo każdorazowo. Czy jadę wolno czy szybko ale nigdy na postoju.

Postaram się przygotować lepsze nagranie z mikrofonu kierunkowego aby zlokalizować ten punkt skąd pochodzi pisk.

Awatar użytkownika
Orłoś
Posty: 122
Rejestracja: 30 maja 2018, 15:47
Lokalizacja: pomorskie
Samochód: Ateca Xcellence 2.0 TSI
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: Orłoś »

Może trafiona pompa wody, one lubią piszczeć, szczególnie, że w grupie VAG ogromny problem był i jest właśnie z pompami wody. Znam paru znajomych co wymieniali już je w nowych Seatach czy Skodach.
Ateca Xcellence | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Magnetic Brown | Felgi 18" PERFORMANCE 36/2 MACHINED | Felgi 17" ABRERA II | Alcantara Black | Panorama | Comfort Assistant Plus | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Elektryczna klapa bagażnika | Widok 360 | Ładowanie Qi | VC

Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 349
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: rybsko »

Elektronika lub elektryka. Cały czas podobna częstotliwość dźwięku.

Żartując - skonsultowałbym z weteranami PKP. Oni tam przez kilkadziesiąt lat rozwiązywali problem podobnych pisków w przedziałach.

A tak na serio, to rzeczywiście dobrze byłoby znaleźć kierunkowo źródło, żeby zawęzić opcje.

Koniecznie daj znać jak coś ustalisz - to może być cenna wiedza, a poszukiwania cholernie trudne. Powodzenia!

PS. Przeszukaj forum, mam wrażenie, że ktoś opisywał już gdzieś temat takich pisków i wymiany czegoś tam. Ale nie pamiętam co to było.

c-oolt
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2023, 15:31
Samochód: Seat Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: c-oolt »

Szukałem rozwiązania na forach nawet zagranicznych i innych marek aut niby ktoś coś miał podobnego lecz nie do końca mi to pasuje.

Przez weekend robiłem testy.

Zauważyłem pewną zależność. Jak samochodów stoi wg ten dźwięk nie występuje.

Jednak jak jadę i pedał gazu znajdzie się w określonej pozycji dźwięk zaczyna występować. Nogę na gazie musze trzymać równo (nie może drgnąć nawet o milimetr) i słyszę ten dźwięk. Jak popuszczę lub docisnę w celu płynnego przyspieszenia to dźwięk znika.

Wygląda jak by coś było z potencjometrem w pedale gazu lub w module, który jest do niego podłożony.

Do pedału gazu dochodzi wiązka kabli i nie wiem teraz czy idzie do określonego modułu (który znajduj się za radiem lub kolumną kierownicy) czy też bezpośrednio do komputera pod maską.

Czy wiecie może gdzie prowadzi ta wiązka i czy jest to możliwe, ze winny jest potencjometr w pedale gazu?

Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: Rafiner »

No w temacie czy warto kupic Ateke na tym forum ktos napisal.
„…Po kilku miesiącach męki problem pisku został rozwiązany. Na zagranicznym forum skody znalazłem temat gdzie kilka osób miało ten sam problem w 1.5tsi, pomogła wymiana węża systemu evap. W serwisie nic o tym nie wiedzieli, ale wymienili na moją prośbę, od kilku dni w samochodzie jest cicho 🙂…”


Moze pomylil z tym tematem ? Co wy na to ?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

c-oolt
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2023, 15:31
Samochód: Seat Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: c-oolt »

Czy sam wąż byłby w stanie przenosić taki pisk do wnętrza kabiny?

Jest tam zapewne jakiś elektrozawór ewentualnie on (tylko jak - którędy).

Nie jestem w stanie zdiagnozować podczas jazdy czy dźwięk wydobywa się z komory silnika gdyż jest zbyt głośno.

Na razie idę drogą zależności utrzymania pedału gazu od piszczenia.

Dziwne jest to, że wydaje się, że pisk leci za radia lub kolumny kierowniczej (za zegarów) ale nie bezpośrednio spod pedału gazu. Dla tego pytam o to gdzie leci wiązka od pedału gazu czy do jakiegoś modułu czy bezpośrednio do komputera pod maską.

EDIT:

Udało mi się rozwiązać problem z piskami.

Okazało się, że słyszalne dźwięki / piski podobne do sprzężenia elektroniki lub pisku cewek tak naprawdę wydobywały się z wnętrza komory silnika.

Jak występowały były słyszalne z prawej strony auta (od strony pasażera) z okolic przedniego koła (słyszalne przy opuszczonej szybie pasażera).

Po konsultacjach z innym użytkowaniem Seata Ateca i jego wizycie w ASO jak i mojej po wskazaniu konkretnego elementu wymieniano nam filtr/ moduł o oznaczeniu VW AG 04E 133 277 F 220802181627 wraz z układem rurek przedstawiony na zdjęciu:

Obrazek

ASO po testach stwierdziło, że rzeczywiście występował tam drobna nieszczelność (początkowo nie byli w stanie tego zlokalizować).

Piski ustąpiły.

Szerszen
Posty: 1
Rejestracja: wczoraj, 8:38
Samochód: Skoda Karoq
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pisk elektroniki - cewki podczas jazdy w kokpice.

Post autor: Szerszen »

Cześć!
Praktycznie od samego początku jazdy Skoda Karoq słyszalne sa piski w kabinie, w ASO mówią, że nic nie słychać i nic się nie dzieje, jednak ten dźwięk jest uciążliwy. Widze, że udało się rozwiązać problem, ale nie wiem czy mój jest taki sam - nie mam wglądu do filmiku z przykładem. Czy mogę prosić o potwierdzenie, że wydobywający się dźwięk był podobny do tego, który występuje u mnie? Będę wdzięczny za wskazówkę! Problem nie występuje podczas postoju tylko w trakcie spokojnej jazdy, najczęściej przy około 1.5 tys obrotów, jak tylko zdejmę nogę z gazu lub trochę mocniej wcisnę to dźwięk ustępuje.
Załączam link, bardzo proszę o pomoc :)
https://we.tl/t-O2aW19v0Wv?utm_campaig ... TRN_TDL_05

ODPOWIEDZ