Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
Czy Ktoś z Was zauważył, że przy telefonach z większymi bateriami jest problem z ładowaniem telefonów? Ja mam Samsunga A54 i po podpięciu po kablu ikona ładowania na telefonie się pokazuje, ale zamiast ładowania raczej telefon w szybkim tempie się rozładowuje albo ma problem z utrzymaniem napięcia. Podobny problem zauważono w samochodach Toyota gdy podpina się pod ładowanie baterie powyżej 4000mAh.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2023, 7:44 przez kecaj, łącznie zmieniany 1 raz.
- franek
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
- Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
Hej
Mam Samsunga A33 (5000mAh) i OnePlus Nord 2 (4500mAh), ładuje czasem oba w trakcie jazdy z dwóch gniazd. Nigdy nie miałem problemu z ładowaniem. Ładuje wolno ale ładuje od 20 do 100proc. w 2.5h - 3h.. ale tutaj dużo zależy od telefonu i od zapotrzebowania na energię.
Polecam kupić porządny przewód USB C - USB C i ładować bez przejściowek.
P.S. W trzecie ganizado mam z tyłu mam jeszcze wpięta kamerę.
Mam Samsunga A33 (5000mAh) i OnePlus Nord 2 (4500mAh), ładuje czasem oba w trakcie jazdy z dwóch gniazd. Nigdy nie miałem problemu z ładowaniem. Ładuje wolno ale ładuje od 20 do 100proc. w 2.5h - 3h.. ale tutaj dużo zależy od telefonu i od zapotrzebowania na energię.
Polecam kupić porządny przewód USB C - USB C i ładować bez przejściowek.
P.S. W trzecie ganizado mam z tyłu mam jeszcze wpięta kamerę.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
Ja mam baterie 4500 i nigdy nie było problemu z ładowaniem a ładuje jeszcze przez przejściówkę.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
- Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
Jeżeli bilans prądowy jest ujemny, to i akumulatora 10mAh nie naładuje...
Już nie będę się czepiał, że w niektórych postach źle zapisano jednostki pojemności akumulatora
W moim przypadku daje radę ładowanie indukcyjne, a akumulator o pojemności 4 610mAh
Już nie będę się czepiał, że w niektórych postach źle zapisano jednostki pojemności akumulatora
W moim przypadku daje radę ładowanie indukcyjne, a akumulator o pojemności 4 610mAh
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...
- rybsko
- Posty: 351
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
W moim przypadku (iphone 14pro) nie powiedziałbym, że nie ładuje wcale, zwłaszcza że prawie zawsze korzystam z telefonu (spotify, czasem mapa itp) w połączeniu bezprzewodowym, a więc zużycie baterii w telefonie jest podwyższone. Ale kiedy podłączę kabel, to po kilku godzinach mam ten sam poziom naładowania lub minimalną zmianę. Czyli wpycha prądu ot na bieżące zapotrzebowanie
Bezprzewodowo ze schowka nie ładuję, bo rozgrzewa telefon do czerwoności...
Bezprzewodowo ze schowka nie ładuję, bo rozgrzewa telefon do czerwoności...
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
Z ładowarki bezprzewodowej nie korzystam, bo praktycznie nie ładowała, i mocno nagrzewała telefon, więc odpiąłem w ogóle kostkę i mam spokój.
Z gniazd USB C korzystam do podłączenia pendrive'a i zasilania wideorejestratora. Telefon ładuję z ładowarki wpiętej w gniazdo zapalniczki. Ma większą moc i zdecydowanie ładuje, nawet w dłuższej trasie, gdy używam bezprzewodowego AA, mapy, yanosik, Spotify. Fabryczne USB C ledwo podtrzymywało w takiej sytuacji dany poziom baterii, raczej nie ładowało. Chyba że się nie korzystało z AA i wspomnianych aplikacji, to ładowało, ale i po dłuższej trasie nie był to jakiś super duży wzrost naładowania, więc moim zdaniem słabe fabryczne ładowanie, a kabel dobry, i bez przejściówek.
Z gniazd USB C korzystam do podłączenia pendrive'a i zasilania wideorejestratora. Telefon ładuję z ładowarki wpiętej w gniazdo zapalniczki. Ma większą moc i zdecydowanie ładuje, nawet w dłuższej trasie, gdy używam bezprzewodowego AA, mapy, yanosik, Spotify. Fabryczne USB C ledwo podtrzymywało w takiej sytuacji dany poziom baterii, raczej nie ładowało. Chyba że się nie korzystało z AA i wspomnianych aplikacji, to ładowało, ale i po dłuższej trasie nie był to jakiś super duży wzrost naładowania, więc moim zdaniem słabe fabryczne ładowanie, a kabel dobry, i bez przejściówek.
-
- Posty: 2445
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
Ktoś zorientowany w szczegółowych parametrach elektrycznych naszych Atek kiedyś już o tym pisał - za mała wydajność prądowa gniazd. O ile dobrze pamiętam, to z przodu po 800 mA, a z tyłu tylko standardowe 500, a poza tym i tu i tu napięcie tylko standardowe 5 V, ale mogę się mylić. W każdym bądź razie bardzo mało, zdecydowanie za mało, jak na wymagania współczesnych telefonów, więc stąd wspominane problemy z ładowaniem, tylko podtrzymanie, a przede wszystkim o wiele dłuższy czas ładowania. Pozwoli to tylko na lekkie bieżące doładowanie, podtrzymanie, a nie sensowne, czytaj szybkie, normalne naładowanie, tak jak przez dedykowaną ładowarkę. Dzisiaj przeważają standardy Quick Charge i Power Delivery w różnych wersjach, które rozpoczynają ładowanie od aż 12 V i ponad 1.5 A, poprzez 9 V i ponad 2 A, a kończą na 5 V i 3A "do pełności". Mało tego, kiedyś czytałem (sprawdzałem później w kilku źródłach), że za małe (w stosunku do dedykowanej, niekoniecznie firmowej, chodzi o standard, ładowarki) napięcie, a przede wszystkim prąd, znacznie skraca żywotność akumulatora. Oczywiście przy bardzo częstym takim ładowaniu, a nie sporadycznym, awaryjnym, od czasu do czasu. Także żeby nie skracać żywotności, nie czekać, czy nie denerwować się problemami lepiej zainwestować w sprawdzoną (niekoniecznie drogą) ładowarkę do gniazda zapalniczki spełniającą odpowiedni standard plus oczywiście solidny kabel. Wbrew pozorom nie jest to wysoki koszt, szczególnie w stosunku do kosztu telefonu, czy tym bardziej samochodu, bo ceny zaczynają się od ponad 40 zł. Zbliża się grudzień, więc może niektórym z nas Mikołaj taką przyniesie
- Ocena: 5.26%
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 851
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
Kup to i będzie problem z głowy, wspiera super szybkie ładowanie itd
https://e-baseus.com/product-pol-2065-B ... 0-30W.html
https://e-baseus.com/product-pol-2065-B ... 0-30W.html
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
- Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
Nie wiem gdzie to czytałeś, ale im mniejszy prąd ładowania, tym lepiej dla akumulatorów, mniej się nagrzewają itd. Jednak przy mniejszych prądach, w zależności od typu akumulatora, może być problem z wykryciem pełnego naładowania przez automatykę. Z ładowarki na akumulator, powiedzmy o napięciu 3,5V, nie idzie przykładowe 12V Elektronika telefonu pilnuje parametrów ładowania na podstawie wejścia. Oczywiście pomijam ładowanie indukcyjne, bo tu się telefon grzeje i już. W przypadku mojej motki jest szaleństwo, oryginalna ładowarka 125W, 30 minut i naładowana od zera do 100%.
Tu się mylisz, bo z tyłu jest na bank szybkie ładowanie, niestety parametrów nie znam, ale jest więcej niż 2.1A przy 5V, bo mi telefon pokazuje informację o szybkim ładowaniu, czego przy 5V 2.1A nie ma. Z przodu szybkiego ładowania nie ma. Kiedyś myślałem o zakupie badziewia do pomiaru parametrów prądu na usb, ale skończyło się tylko na pomyśleniu po pytaniu "po co?".
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
- Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Ładowanie telefonów z gniazd USB-C w aucie
W moim przypadku, zrobiłem test po przeczytaniu postów o ładowaniu indukcyjnym na forum. Przy korzystaniu z AA, Yanosika, Fuelio (logowanie tras), Google Maps, apki DS Audio do muzy z serwera domowego/radia internetowego, telefon nadal ładowało, nie za szybko, ale ładowało. Podsumowując, u mnie się sprawdza. Co prawda jest ciepło, ale znośnie.flash pisze: ↑26 wrz 2023, 22:40Z ładowarki bezprzewodowej nie korzystam, bo praktycznie nie ładowała, i mocno nagrzewała telefon, więc odpiąłem w ogóle kostkę i mam spokój.
Z gniazd USB C korzystam do podłączenia pendrive'a i zasilania wideorejestratora. Telefon ładuję z ładowarki wpiętej w gniazdo zapalniczki. Ma większą moc i zdecydowanie ładuje, nawet w dłuższej trasie, gdy używam bezprzewodowego AA, mapy, yanosik, Spotify. Fabryczne USB C ledwo podtrzymywało w takiej sytuacji dany poziom baterii, raczej nie ładowało. Chyba że się nie korzystało z AA i wspomnianych aplikacji, to ładowało, ale i po dłuższej trasie nie był to jakiś super duży wzrost naładowania, więc moim zdaniem słabe fabryczne ładowanie, a kabel dobry, i bez przejściówek.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...