Alarm fabryczny - dezaktywacja

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
legry
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 2020, 16:08
Lokalizacja: Tychy
Samochód: Ateca Xcellence 1.5 EcoTSI 150 KM 7-biegowa DSG
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: legry »

Witam!
Chciałem wyciągnąć z samochodu akumulator do podładowania. Zamknąłem auto z otwartą maską silnika, ale po odłączeniu klemy "-", włączył mi się alarm fabryczny w samochodzie, które to zdarzenie uświadomiło mi, że alarm posiada niezależne zasilanie :o .
Czy ktoś zna sposób dezaktywacji tego alarmu, na czas wyjętego akumulatora :roll: ?


SEAT Ateca SUV Xcellence 1.5 TSI 150KM 7DSG 2020r

Sponsor

Alarm fabryczny - dezaktywacja

Sponsor


Misiek
Posty: 2448
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: Misiek »

legry pisze:
22 lis 2023, 16:30
Witam!
Chciałem wyciągnąć z samochodu akumulator do podładowania. Zamknąłem auto z otwartą maską silnika, ale po odłączeniu klemy "-", włączył mi się alarm fabryczny w samochodzie, które to zdarzenie uświadomiło mi, że alarm posiada niezależne zasilanie :o .
Czy ktoś zna sposób dezaktywacji tego alarmu, na czas wyjętego akumulatora :roll: ?
Po pierwsze, to od zawsze czytałem, że we współczesnych samochodach co najmniej od kilkunastu lat, z taką ilością elektroniki, sterowników, centralek, wyjmowanie akumulatora jest zakazane i grozi poważnymi konsekwencjami (utrata ustawień i niektórych danych, to przy reszcie mały pikuś), kiedyś tylko konieczność znalezienia i wpisania kodu PIN do radia, a teraz do uszkodzenia kosztownej elektroniki włącznie. Nawet wymianę akumulatora robi się już od dawna na chwilowym zasilaniu rezerwowym poprzez równoległe podpięcie jakiegokolwiek innego akumulatora. Po drugie, to żeby podładować akumulator nie trzeba go wyciągać z auta (chyba że nie ma możliwości doprowadzenia zasilania do ładowarki, ale wtedy trzeba znaleźć miejsce odpowiednio blisko), bo napięcie podawane przez WSZYSTKIE ładowarki jest całkowicie bezpieczne dla elektroniki samochodu. Ale cóż, stało się, nie musiałeś o tym wiedzieć i mam nadzieję (i szczerze Ci tego życzę), że nic poważnego się nie stało.

Chyba wszystkie alarmy samochodowe od zawsze posiadały własne, niewielkie, dodatkowe zasilanie właśnie na okoliczność odcięcia zasilania przez "amatora cudzej własności", bo to jest także i jedno z zabezpieczeń. Po drugie, to właśnie chyba przede wszystkim otwarta maska spowodowała także sygnał alarmowy, ponieważ zamknięcie auta jest równoznaczne z aktywacją alarmu, a on także ma czujnik otwarcia maski.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: krowka1978 »

Misiek pisze:
23 lis 2023, 0:09
legry pisze:
22 lis 2023, 16:30
Witam!
Chciałem wyciągnąć z samochodu akumulator do podładowania. Zamknąłem auto z otwartą maską silnika, ale po odłączeniu klemy "-", włączył mi się alarm fabryczny w samochodzie, które to zdarzenie uświadomiło mi, że alarm posiada niezależne zasilanie :o .
Czy ktoś zna sposób dezaktywacji tego alarmu, na czas wyjętego akumulatora :roll: ?
Po pierwsze, to od zawsze czytałem, że we współczesnych samochodach co najmniej od kilkunastu lat, z taką ilością elektroniki, sterowników, centralek, wyjmowanie akumulatora jest zakazane i grozi poważnymi konsekwencjami (utrata ustawień i niektórych danych, to przy reszcie mały pikuś), kiedyś tylko konieczność znalezienia i wpisania kodu PIN do radia, a teraz do uszkodzenia kosztownej elektroniki włącznie. Nawet wymianę akumulatora robi się już od dawna na chwilowym zasilaniu rezerwowym poprzez równoległe podpięcie jakiegokolwiek innego akumulatora. Po drugie, to żeby podładować akumulator nie trzeba go wyciągać z auta (chyba że nie ma możliwości doprowadzenia zasilania do ładowarki, ale wtedy trzeba znaleźć miejsce odpowiednio blisko), bo napięcie podawane przez WSZYSTKIE ładowarki jest całkowicie bezpieczne dla elektroniki samochodu. Ale cóż, stało się, nie musiałeś o tym wiedzieć i mam nadzieję (i szczerze Ci tego życzę), że nic poważnego się nie stało.

Chyba wszystkie alarmy samochodowe od zawsze posiadały własne, niewielkie, dodatkowe zasilanie właśnie na okoliczność odcięcia zasilania przez "amatora cudzej własności", bo to jest także i jedno z zabezpieczeń. Po drugie, to właśnie chyba przede wszystkim otwarta maska spowodowała także sygnał alarmowy, ponieważ zamknięcie auta jest równoznaczne z aktywacją alarmu, a on także ma czujnik otwarcia maski.
Ehh, złe lektury czytasz. Jeżeli wie się co robić, to nic się nie stanie w naszych wozidłach - fakt, są dziwadła, ale nie Ateca. Ważne jest, aby zaczekać około 2 minut na uśpienie centralki silnika itd. (body może trzymać około 20 minut). Potem pozostaje kwestia czynności, które trzeba wykonać w przypadku podłączenia. W 500X trzeba dostosować zamek klapy bagażnika poprzez zaryglowanie i odryglowanie auta oraz dostosowanie maksymalnego skoku szyb poprzez kilkusekundowe podciąganie przełączników podnośników szyb przy podniesionych na maksa. Co ciekawe, w 500X nie trzba nic kombinować po wymianie aku na nowy, sam wszystko robi. Trzeba tylko zapakować o takich samych parametrach pojemności i pradu rozruchowego.

Alarm fabryczny też zawyje po odłączeniu zasilania. Nie wszystkie alarmy fabryczne mają własne zasilanie. Na razie nie wiem jak go uciszyć.
Przed wyjęciem akumulatora raczej nie rygluje się samochodu, w szczególności keylessem/klikiem pilota bo to z automatu uzbraja alarm :P Po wyjęciu aku zamyka się w sposób awaryjny.

Co do ładowarek - zależy co masz na myśli, bo jeżeli do tego grona dajesz prostowniki transformatorowe, to one nie dają bezpiecznego napięcia...
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

geranium
Posty: 720
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: geranium »

wyciąg sobie bezpiecznik i syrena nie będzie wyć

Awatar użytkownika
legry
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 2020, 16:08
Lokalizacja: Tychy
Samochód: Ateca Xcellence 1.5 EcoTSI 150 KM 7-biegowa DSG
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: legry »

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Miałem rozłączoną klemę "-" ok. 10-15s. Po powtórnym podłączeniu klemy, miałem następujące resety:
- skasowały się wszystkie liczniki i średnie spalania, łącznie z ustawieniami wirtualnego kokpitu, poza głównym licznikiem.
- wyskoczyły błędy lane assist, stop-start, ABS i automatyczne hamowanie - odpaliłem auto, przejechałem ze 150m po osiedlu, kilka razy wciskając hamulec i błędy zniknęły.
Akumulator próbowałem wyjąć do podładowania, bo mieszkam na IXp. i nie bardzo mam jak podłączyć ładowarkę na parkingu przy bloku.
Jednak spotykając się z utrudnionym dostępem do śruby chwytaka akumulatora, bez odkręcenia obudowy filtra powietrza, zrezygnowałem już całkowicie z wyjmowania akumulatora i doładuję go sobie za kilka dni, jak będę przy domu rodzinnym.
Za ten post autor legry otrzymał podziękowanie:
Lava (27 lis 2023, 17:41)
Ocena: 5.26%
SEAT Ateca SUV Xcellence 1.5 TSI 150KM 7DSG 2020r

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: krowka1978 »

Przy okazji odpowiedzi w temacie opon - na stronie 330 instrukcji w wersji 11.22 jest opisana procedura odłączenia i podłączenia akumulatora. Instrukcję warto jednak czytać.
Za ten post autor krowka1978 otrzymał podziękowanie:
Lava (27 lis 2023, 17:41)
Ocena: 5.26%
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: Lava »

To nie jest tak do końca jak piszecie. 2.0 tsi 4x4 rok 20 wymieniałem olej w dsg dq381 żeby wymienić filtr oleju musiałem zdemontować filtr powietrza, akumulator i podstawę akumulatora żaden alarm się nie odezwał aku był odłączony 1 godz. Po zakończeniu podpiąłem obdeleven wykasowałem wszystkie błędy i jest gitara. Mineły 2 tyg od wymiany wszystko działa dobrze.
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

geranium
Posty: 720
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: geranium »

Lava pisze:
27 lis 2023, 17:38
To nie jest tak do końca jak piszecie. 2.0 tsi 4x4 rok 20 wymieniałem olej w dsg dq381 żeby wymienić filtr oleju musiałem zdemontować filtr powietrza, akumulator i podstawę akumulatora żaden alarm się nie odezwał aku był odłączony 1 godz. Po zakończeniu podpiąłem obdeleven wykasowałem wszystkie błędy i jest gitara. Mineły 2 tyg od wymiany wszystko działa dobrze.
nie mógł się odezwać alarm skoro go nie masz.

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Alarm fabryczny - dezaktywacja

Post autor: Lava »

geranium pisze:
23 lis 2023, 19:59
wyciąg sobie bezpiecznik i syrena nie będzie wyć
Tak w garażu nie mam ale na myjni ręcznej jest! Czary mary
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

ODPOWIEDZ