Skrzypiące drzwi kierowcy

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Lord M
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Lord M »

nie nie to jest suchy smar. nadaje się tylko do np szuflad lub łożysk liniowych, gdzie nie można stosować innych smarów.

Suchy smar zaraz się zerwie (wiem bo miałem identyczny) i nie jest przeznaczony do cięższych zadań. Miałem identyczny i akurat tego nie polecam.



Sponsor

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Sponsor


Fiflak
Posty: 61
Rejestracja: 08 wrz 2022, 7:40
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca Xperience 2.0 TDI MT6
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Fiflak »

flash pisze:
16 lut 2024, 19:42
Lord M pisze:
16 lut 2024, 19:24
Ja używałem od CX-80 ale to też jest bardzo dobre. BTW jak masz okna w domu to tym smarem doskonale się smaruje mechanizmy okien (okucia) :D
Mądrego aż miło posłuchać. :D Dzięki! Nie omieszkam spróbować, bo te też trochę ciężko czasem chodzą.
Flash, proszę napisz czy po psikaniu czymkolwiek i gdziekolwiek pomogło. U mnie też drzwi czasami piszczą, taki jeden krótki pisk, raczej na początku otwierania. Auto ma niecałe 1,5 roku Smarowałem zawiasy i ogranicznik smarem Liqui Moly Wartungsspray - rekomendowanym m.in. do zawiasów i nie pomogło. W poprzednich autach wystarczyło posmarować zawiasy byle czym i jak ręką odjął, a zawiasy zaczynały skrzypieć dopiero po 5-7 latach.

davidkos87
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2020, 11:18
Samochód: Ateca FR 1.5 TSI Nevada White
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: davidkos87 »

Cześć, skrzypiący odgłos miałem również u siebie (drzwi kierowcy), ale okazało się, że problemem nie były zawiasy, a miejsce styku drzwi z dolną gumową uszczelka, która jest wzdłuż progu. Nie wiem jak to wygląda w innych wersjach, ale u mnie w FR, ten plastik montowany na dole drzwi styka się z tą gumą nad progiem podczas otwierania i zamykania drzwi. Wystarczyło delikatnie nasmarować uszczelkę w miejscu styku i problem zniknął ;)
Za ten post autor davidkos87 otrzymał podziękowanie:
Fiflak (19 mar 2024, 7:28)
Ocena: 5.26%

Online
flash
Posty: 298
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: flash »

Fiflak pisze:
19 lut 2024, 16:53
Flash, proszę napisz czy po psikaniu czymkolwiek i gdziekolwiek pomogło. U mnie też drzwi czasami piszczą, taki jeden krótki pisk, raczej na początku otwierania. Auto ma niecałe 1,5 roku Smarowałem zawiasy i ogranicznik smarem Liqui Moly Wartungsspray - rekomendowanym m.in. do zawiasów i nie pomogło. W poprzednich autach wystarczyło posmarować zawiasy byle czym i jak ręką odjął, a zawiasy zaczynały skrzypieć dopiero po 5-7 latach.
Tak, pomogło. :) Kupiłem smar teflonowy (PTFE) od Bolla i grafitowy od K2. Teflonowym spryskałem zawiasy, a grafitowym ograniczniki – jak sugerował kolega w którymś z poprzednich postów. Zaczęły mi ostatnio skrzypieć też drzwi pasażera przednie, ale profilaktycznie potraktowałem wszystkie cztery sztuki. Dzień po nasmarowaniu jest OK. :) Zobaczymy jak długo będzie się utrzymywać.

Jedyne zastrzeżenie mam do tego smaru grafitowego. Jest ciemnoszary i strasznie pryska zostawiając ciemną plamę na karoserii. :D Trzeba będzie powycierać, albo następnym razem przy pryskaniu obłożyć szmatką wokół, żeby nie prysnęło tam, gdzie nie trzeba.

Lord M
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Lord M »

Zaletą smaru grafitowego jest to, że klei się jak wściekły a z czasem robi się "maziowanty" i do ograniczników jest idealny. Ja w Hondzie Civic VI gen nawet wyprzęgnik nim smarowałem, który notorycznie skrzypiał jak wbijałem sprzęgło. Co do PTFE to najważniejsze jest aby po spryskaniu poczekać chwilę, aby smar dobrze spenetrował zawias i żeby nośnik odparował a na elemencie pozostała warstwa teflonu (PTFE). Smar PTFE jest bardzo dobry też do mechanizmów okien i drzwi (nawet zamków). Nie polecam stosowania na uszczelki drzwi. Do uszczelek i prowadnic okien tylko smar silikonowy a od bidy można nawet wazeliną kosmetyczną przesmarować uszczelki.

Co do trwałości. To smar grafitowy jak i miedziany (nie używać na elementach aluminiowych i najlepiej z dala od auta chyba że układ hamulcowy), są super trwałe o ile nie zostały położone na mokrą powierzchnię a potem nie zostaną zmyte jakąś ciężką chemią. Ja np zastosowałem smar grafitowy w trzpień ich kulowych na których pracują podnośniki tylnej klapy (u mnie oczywiście "analogowe" ale w elektrycznych daje radę). PTFE też jest trwały ale z racji na cieniutką warstwę i przy ciężkim używaniu może się "zerwać". Zaleta że wszędzie dotrze i jest mega odporny na niską temperaturę. Litowy można stosować do przekładni i świetnie się nadaje np do smarowania podnośników szyb. Jest mniej trwały niż grafitowy ale nie powoduje tarcia (grafitowy i miedziany to jednak proszek w nośniku). Wszystkie koła zębate (plastikowe), ślimaki etc. Najsłabszy jest silikonowy zwłaszcza w kontakcie z APC, niektórymi szamponami samochodowymi.

Atecka to Leon na szczudłach i wierzcie mi trochę się zapoznałem z smarami jakie są potrzebne w aucie :D
Za ten post autor Lord M otrzymał podziękowanie:
JACA (17 mar 2024, 20:47)
Ocena: 5.26%

Online
flash
Posty: 298
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: flash »

Update: smarowanie pomogło na jeden dzień. :D W drzwiach kierowcy wróciło, więc albo było za mało, albo nie tam gdzie trzeba. Dziś byłem w aso, to przy okazji powiedziałem i poprosiłem o przesmarowanie, to niby zrobili, łącznie z nasmarowaniem gumy, którą idą przewody z kabiny do drzwi – ponoć tam też piszczało.

Fiflak
Posty: 61
Rejestracja: 08 wrz 2022, 7:40
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca Xperience 2.0 TDI MT6
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Fiflak »

davidkos87 pisze:
03 mar 2024, 21:32
Cześć, skrzypiący odgłos miałem również u siebie (drzwi kierowcy), ale okazało się, że problemem nie były zawiasy, a miejsce styku drzwi z dolną gumową uszczelka, która jest wzdłuż progu. Nie wiem jak to wygląda w innych wersjach, ale u mnie w FR, ten plastik montowany na dole drzwi styka się z tą gumą nad progiem podczas otwierania i zamykania drzwi. Wystarczyło delikatnie nasmarować uszczelkę w miejscu styku i problem zniknął ;)
Dzięki Davidkos87 - to chyba dobry trop. Obejrzałem u siebie gumę (wersja Xperience) i mam wrażenie że dźwięk wydaje właśnie ta guma wzdłuż całego progu. U mnie zauważyłem że dolny plastik drzwi kierowcy obciera się o nią (konkretnie jej przednią część) najbardziej jak drzwi są leciutko uchylone/prawie zamknięte i właśnie przy tym kącie otwarcia słyszałem dźwięk. Nie pamiętam nawet, czy zauważyłem tą gumę - zwykle dolne uszczelki są na drzwiach. Chyba nie zauważyłem i dlatego (chyba) jej nie nasmarowałem przed zimą. Na tą gumę, zwłaszcza w przedniej część leci dużo brudu, dlatego smarowanie chyba powinno się odbyć na zasadzie wyczyszczenia i nałożenia smaru do uszczelek jako "odżywki". Ja na zimę używam od wielu lat smaru silikonowego w płynie z aplikatorem Sonax. Z tego co wiem, to alternatywą do silikonu jest wazelina. Posmaruję tą gumę jak będę oddawał auto do gruntownego mycia po zimie i dam znać jak efekt.

Davidkos87 - czym posmarowałeś gumę?

Flash - chyba przy okazji i dla pewności posmaruję tą gumę na przewody o której pisałeś - ona też może skrzypieć.

Lord M
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Lord M »

Ja bawiłem się tym aplikatorem w sztyfcie od Sonaxa i fajne jest to że zostawia grubą warstwę ale ja jednak wolę silikon w sprayu. Sztyft jednak na mało starcza a więcej i tak trzeba zetrzeć niż zostaje na uszczelce. Psikam zostawiam na chwilę aby nośnik odparował i wycieram szmatką nadmiar.

Dziwna sprawa w przedliftowym (5F) Leonie nic nie działo się z uszczelkami a w polifcie co kwartał muszę smarować. VAG zmienił dostawcę czy i na tym poskąpił kasy.

Capa
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2021, 21:54
Samochód: Seat Ateca 1.5 XP Dsg
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Capa »

Kurcze czytam o tych problemach i jestem zdziwiony. U mnie już 3 rok pyknął i zero pisków.
Może rzeczywiście przyoszczędzili w nowszych?

mczelny2401
Posty: 381
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: mczelny2401 »

Lord M pisze:
19 mar 2024, 8:05
Ja bawiłem się tym aplikatorem w sztyfcie od Sonaxa i fajne jest to że zostawia grubą warstwę ale ja jednak wolę silikon w sprayu. Sztyft jednak na mało starcza a więcej i tak trzeba zetrzeć niż zostaje na uszczelce. Psikam zostawiam na chwilę aby nośnik odparował i wycieram szmatką nadmiar.

Dziwna sprawa w przedliftowym (5F) Leonie nic nie działo się z uszczelkami a w polifcie co kwartał muszę smarować. VAG zmienił dostawcę czy i na tym poskąpił kasy.
Dociśnij ręką ten czarny rysujący się od patrzenia plastik a przekonasz się że to on jest głównym sprawcą skrzypienia ;)

ODPOWIEDZ