Skrzypiące drzwi kierowcy

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Lord M
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Lord M »

Wiem, wiem. Kurna skrzypi jak szalone :P



Sponsor

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Sponsor


Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: sailor 88 »

Trzeba oczyścić i nasmarować czymkolwiek ten plastikowy narożnik u dołu drzwi...


Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Luk4as
Posty: 851
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Luk4as »

@sailor 88 może nie w temacie, ale widzę, że zmieniłeś auto. Jak się ma Ateca do Qashqaia ? Proszę napisz kilka zdań.

JACA
Posty: 308
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: JACA »

Luk4as pisze:
21 mar 2024, 7:08
@sailor 88 może nie w temacie, ale widzę, że zmieniłeś auto. Jak się ma Ateca do Qashqaia ? Proszę napisz kilka zdań.
Słowo klucz to pewnie E-Power. Też jestem ciekaw opinii.
--
Jaca

Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: sailor 88 »

JACA pisze:
21 mar 2024, 8:57
Luk4as pisze:
21 mar 2024, 7:08
@sailor 88 może nie w temacie, ale widzę, że zmieniłeś auto. Jak się ma Ateca do Qashqaia ? Proszę napisz kilka zdań.
Słowo klucz to pewnie E-Power. Też jestem ciekaw opinii.
Nissan Qashkai urzekł mnie już w chwili gdy do niego wsiadłem...materiały, wykonanie, przejrzystość systemu, design, oraz bardzo bogate wyposażenie. Natomiast jazda zespołem napędowym E-POWER (hybryda szeregowa) to dla mnie bajka. Moment obrotowy 330 Nm dostępny od pierwszego obrotu koła, 190 KM, jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, bo silnik spalinowy napędza tylko generator i tym samym ładuje baterię lub (i) zasila silnik elektryczny. Spalinówka żyje własnym życiem, jest cicha, bo to silnik turbo i na dodatek o zmiennym stopniu sprężania. Trudno to opisać, trzeba pojechać na jazdę próbną i samemu się przekonać. Skrzyni biegów nie ma, jest jedno stałe przełożenie (reduktor). Z minusów: mniejszy bagażnik niż w Atece (480l), trochę gorsza jakość kamer 360* i cofania, ale tylko gdy jest ciemno. Jeżdżę dopiero tydzień, więc to tyle, spalanie od wyjazdu z salonu 5,7 (miasto + jedna traska 120km). Hybrydy Toyoty (równoległe) są oszczędniejsze, ale tam elektryk tylko wspomaga spalinówkę, a odgłosów skrzyni CVT osobiście nie trawię. Katalogowo tani nie jest, ale wyprzedaż rocznika i super finansowanie (wpłata 50%, reszta raty nieoprocentowane) pozwoliły obniżyć cenę o prawie 20 tys. Mam wersję Tecna, prawie wszystko ma, oprócz pełnej skóry, masażu i audio Bose. Najbardziej cenię sobie ciszę i płynność jazdy, matrycowe światła, wyświetlacz head up, asystent jazdy ProPilot i szklany dach.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 3):
Misiek (22 mar 2024, 0:14) • JACA (22 mar 2024, 8:33) • Endrju (23 mar 2024, 12:46)
Ocena: 15.79%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Misiek
Posty: 2445
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: Misiek »

sailor 88 pisze:
21 mar 2024, 20:10
Nissan Qashkai urzekł mnie już w chwili gdy do niego wsiadłem...materiały, wykonanie, przejrzystość systemu, design, oraz bardzo bogate wyposażenie. Natomiast jazda zespołem napędowym E-POWER (hybryda szeregowa) to dla mnie bajka. Moment obrotowy 330 Nm dostępny od pierwszego obrotu koła, 190 KM, jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, bo silnik spalinowy napędza tylko generator i tym samym ładuje baterię lub (i) zasila silnik elektryczny. Spalinówka żyje własnym życiem, jest cicha, bo to silnik turbo i na dodatek o zmiennym stopniu sprężania. Trudno to opisać, trzeba pojechać na jazdę próbną i samemu się przekonać. Skrzyni biegów nie ma, jest jedno stałe przełożenie (reduktor). Z minusów: mniejszy bagażnik niż w Atece (480l), trochę gorsza jakość kamer 360* i cofania, ale tylko gdy jest ciemno. Jeżdżę dopiero tydzień, więc to tyle, spalanie od wyjazdu z salonu 5,7 (miasto + jedna traska 120km). Hybrydy Toyoty (równoległe) są oszczędniejsze, ale tam elektryk tylko wspomaga spalinówkę, a odgłosów skrzyni CVT osobiście nie trawię. Katalogowo tani nie jest, ale wyprzedaż rocznika i super finansowanie (wpłata 50%, reszta raty nieoprocentowane) pozwoliły obniżyć cenę o prawie 20 tys. Mam wersję Tecna, prawie wszystko ma, oprócz pełnej skóry, masażu i audio Bose. Najbardziej cenię sobie ciszę i płynność jazdy, matrycowe światła, wyświetlacz head up, asystent jazdy ProPilot i szklany dach.
Gratulacje, oby się dobrze sprawował i nadal tak przyjemnie jeździło.
Za ten post autor Misiek otrzymał podziękowanie:
sailor 88 (22 mar 2024, 14:54)
Ocena: 5.26%
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

JACA
Posty: 308
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: JACA »

sailor 88 pisze:
21 mar 2024, 20:10
jazda zespołem napędowym E-POWER (hybryda szeregowa) to dla mnie bajka. Moment obrotowy 330 Nm dostępny od pierwszego obrotu koła, 190 KM, jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, bo silnik spalinowy napędza tylko generator i tym samym ładuje baterię lub (i) zasila silnik elektryczny. Spalinówka żyje własnym życiem, jest cicha, bo to silnik turbo i na dodatek o zmiennym stopniu sprężania.
Jeżdżę dopiero tydzień, więc to tyle, spalanie od wyjazdu z salonu 5,7 (miasto + jedna traska 120km).

Mam wersję Tecna, prawie wszystko ma, oprócz pełnej skóry, masażu i audio Bose. Najbardziej cenię sobie ciszę i płynność jazdy, matrycowe światła, wyświetlacz head up, asystent jazdy ProPilot i szklany dach.
To co piszesz, brzmi dobrze. Dla porównania też mam 190KM ale nie ma co zaklinać rzeczywistości 5,7 nie jest osiągalne. Więc przy samym takim porównaniu parametrów wygrywa Nissan. Muszę się zainteresować i wybrać się na jazdę. Sęk tylko w tym, że wizualnie Qashkai mi się nie podoba :?

Co ciekawe, w tegorocznym Rajdzie Dakar wygrało (o ile dobrze pamiętam i nic się nie zmieniło) Audi E-tron właśnie z takim napędem - silnik spalinowy napędza elektryczny i ładuje baterie.
--
Jaca

farel
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2023, 10:17
Samochód: Szybki
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: farel »

sailor 88 pisze:
21 mar 2024, 20:10
JACA pisze:
21 mar 2024, 8:57
Luk4as pisze:
21 mar 2024, 7:08
@sailor 88 może nie w temacie, ale widzę, że zmieniłeś auto. Jak się ma Ateca do Qashqaia ? Proszę napisz kilka zdań.
Słowo klucz to pewnie E-Power. Też jestem ciekaw opinii.
Nissan Qashkai urzekł mnie już w chwili gdy do niego wsiadłem...materiały, wykonanie, przejrzystość systemu, design, oraz bardzo bogate wyposażenie. Natomiast jazda zespołem napędowym E-POWER (hybryda szeregowa) to dla mnie bajka. Moment obrotowy 330 Nm dostępny od pierwszego obrotu koła, 190 KM, jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, bo silnik spalinowy napędza tylko generator i tym samym ładuje baterię lub (i) zasila silnik elektryczny. Spalinówka żyje własnym życiem, jest cicha, bo to silnik turbo i na dodatek o zmiennym stopniu sprężania. Trudno to opisać, trzeba pojechać na jazdę próbną i samemu się przekonać. Skrzyni biegów nie ma, jest jedno stałe przełożenie (reduktor). Z minusów: mniejszy bagażnik niż w Atece (480l), trochę gorsza jakość kamer 360* i cofania, ale tylko gdy jest ciemno. Jeżdżę dopiero tydzień, więc to tyle, spalanie od wyjazdu z salonu 5,7 (miasto + jedna traska 120km). Hybrydy Toyoty (równoległe) są oszczędniejsze, ale tam elektryk tylko wspomaga spalinówkę, a odgłosów skrzyni CVT osobiście nie trawię. Katalogowo tani nie jest, ale wyprzedaż rocznika i super finansowanie (wpłata 50%, reszta raty nieoprocentowane) pozwoliły obniżyć cenę o prawie 20 tys. Mam wersję Tecna, prawie wszystko ma, oprócz pełnej skóry, masażu i audio Bose. Najbardziej cenię sobie ciszę i płynność jazdy, matrycowe światła, wyświetlacz head up, asystent jazdy ProPilot i szklany dach.
Ja bym uważał, jest chyba większa afera z tym silnikiem benzynowym, wadliwa konstrukcja. Było coś na ten temat w jednym z ostatnich materiałów Motodziennik na YT.
https://www.youtube.com/watch?v=ZX-PgHpo99Q

Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: sailor 88 »

farel pisze:
22 mar 2024, 12:19
Ja bym uważał, jest chyba większa afera z tym silnikiem benzynowym, wadliwa konstrukcja. Było coś na ten temat w jednym z ostatnich materiałów Motodziennik na YT.
https://www.youtube.com/watch?v=ZX-PgHpo99Q
Na początku produkcji (2022 i na początku 2023) była partia wadliwych generatorów prądu, które sprawiały problemy i te generatory wymieniano.
Moje auto jest z grudnia 2023, więc jest wolne od tej wady...a zepsuć może się wszystko we wszystkim. Poza tym to nie jest nowy napęd, w Infiniti działa bezproblemowo od 2018 roku.

P.S. W Atece miałem dwie "grube" naprawy gwarancyjne, wymiana sprzęgła (18 600 km) i wymiana przekładni kierowniczej (33 000 km), a w poprzednim aucie (VW Jetta) padła mi skrzynia DSG, niestety po gwarancji...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

farel
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2023, 10:17
Samochód: Szybki
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzypiące drzwi kierowcy

Post autor: farel »

[/quote]
P.S. W Atece miałem dwie "grube" naprawy gwarancyjne, wymiana sprzęgła (18 600 km) i wymiana przekładni kierowniczej (33 000 km), a w poprzednim aucie (VW Jetta) padła mi skrzynia DSG, niestety po gwarancji...
[/quote]

Co się wydarzyło z przekładnią?

ODPOWIEDZ