Oho, zaczyna się
Do tej pory wnętrze Ateki było bezszelestne jeśli chodzi o pracę plastików, ale po 5 tys. km zaczęła brzęczeć ramka zegarów, ta na zdjęciu. Dociśnięcie palcem miejsca zaznaczonego strzałką pomaga na kilka minut. Miał ktoś podobny przypadek? Można jakoś wymontować samą ramkę w celu podklejenia/przesmarowania jej czymś?
Skrzypienie, trzaski ramki zegarów
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 28 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów
Miałem, zgłosiłem do aso, podkleili, pod tą właśnie ramką co wskazujesz na zdjęciu. Widać delikatnie dwa małe plasterki taśmy, ale nie przeszkadza, no i nie piszczy. Jak samemu to zdemontować – nie wiem.
- Ocena: 5%
- kmw
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
- Podziękował: 59 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów
Mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda?
Wolałbym to sam spróbować zrobić niż oddawać to w ręce ASO, obawiam się, że po nich coś innego w okolicy zegarów zacznie trzeszczeć albo coś porysują jeśli zlecą to np. jakiemuś praktykantowi
Na razie, przeglądając Internet doszedłem do tego, że tę dużą ramkę można wyjąć, siedzi chyba na 4 zatrzaskach, ale ta mniejsza zaznaczona strzałką jest integralną częścią "zegarów".
- Za ten post autor kmw otrzymał podziękowania (w sumie 2):
- Blues Brothers (24 lis 2024, 12:02) • Lord M (24 lis 2024, 12:18)
- Ocena: 10%
- kmw
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
- Podziękował: 59 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów
Wygląda na to, że udało mi się usunąć to brzęczenie. Po kilkunasto kilometrowej przejażdżce nic się nie odzywało i mam nadzieję, że tak pozostanie
Wyjąłem tę dużą ramkę na około zegarów. Ta, którą wskazywałem strzałką na wcześniejszym zdjęciu chyba jest częścią zegarów, a tam póki co nie chciałem ingerować. Te dwie ramki stykają się ze sobą i nie mam pewności, która wpadała w drgania.
Duża ramka jest na kilku zatrzaskach, ja podważałem po bokach jak na zdjęciu, najpierw z jednej strony, później z drugiej. Nie polecam robić tego śrubokrętem, bo można pokaleczyć plastiki. Ja użyłem wyjmaka/ściągacz do tapicerki, który przyszedł z modułem do wyłączenia na stałe systemu start/stop Po podważeniu trzeba stanowczo, ale z czuciem wyszarpnąć ją palcami.
Jak widać na poniższych fotkach, część jej zatrzasków (od góry) jest oklejona miękkim materiałem ala filc, dwa okrągłe bolce są w kapturkach gumowych (na dole po prawej i lewej) - dobrze, żeby nie wypadły, mi jeden kapturek, po lewej został w otworze w zegarach, a drugi na bolcu w ramce (zdjęcie nr 7).
Pozostałe, zatrzaski to te na dole ramki i jest to goły plastik:
i je właśnie okleiłem taśmą:
Taśmą podkleiłem również lekko spód dolnej części ramki, tak, żeby taśma zachodziła minimalnie na jej krawędź tam, gdzie dochodzi do tej mniejszej ramki od zegarów, czyli w miejscu między dolnymi srebrnymi blaszkami zatrzasków widocznymi na zdjęciu nr 7.
Do ramki jest też przymocowana, widoczna na poniższym zdjęciu osłona przestrzeni między kierownicą a zegarami widoczna od góry - taki materiał z ekoskóry. To jest też na zatrzaskach, które również okleiłem i do których należy przy składaniu ramki zamocować tę osłonkę, ale to po rozebraniu będzie widać co i jak.
Dokręciłem też lekko dwie śruby torx mocujące zegary od spodu. Mam nadzieję, że to wszystko wyeliminowało luzy, które tam były, a przez to ewentualne wibracje nie będą się pojawiać.
Po zamocowaniu tej elastycznej osłonki do zatrzasków ramki i wciśnięciu samej ramki na swoje miejsce nie ma żadnych śladów ingerencji, czy widocznej taśmy
Wyjąłem tę dużą ramkę na około zegarów. Ta, którą wskazywałem strzałką na wcześniejszym zdjęciu chyba jest częścią zegarów, a tam póki co nie chciałem ingerować. Te dwie ramki stykają się ze sobą i nie mam pewności, która wpadała w drgania.
Duża ramka jest na kilku zatrzaskach, ja podważałem po bokach jak na zdjęciu, najpierw z jednej strony, później z drugiej. Nie polecam robić tego śrubokrętem, bo można pokaleczyć plastiki. Ja użyłem wyjmaka/ściągacz do tapicerki, który przyszedł z modułem do wyłączenia na stałe systemu start/stop Po podważeniu trzeba stanowczo, ale z czuciem wyszarpnąć ją palcami.
Jak widać na poniższych fotkach, część jej zatrzasków (od góry) jest oklejona miękkim materiałem ala filc, dwa okrągłe bolce są w kapturkach gumowych (na dole po prawej i lewej) - dobrze, żeby nie wypadły, mi jeden kapturek, po lewej został w otworze w zegarach, a drugi na bolcu w ramce (zdjęcie nr 7).
Pozostałe, zatrzaski to te na dole ramki i jest to goły plastik:
i je właśnie okleiłem taśmą:
Taśmą podkleiłem również lekko spód dolnej części ramki, tak, żeby taśma zachodziła minimalnie na jej krawędź tam, gdzie dochodzi do tej mniejszej ramki od zegarów, czyli w miejscu między dolnymi srebrnymi blaszkami zatrzasków widocznymi na zdjęciu nr 7.
Do ramki jest też przymocowana, widoczna na poniższym zdjęciu osłona przestrzeni między kierownicą a zegarami widoczna od góry - taki materiał z ekoskóry. To jest też na zatrzaskach, które również okleiłem i do których należy przy składaniu ramki zamocować tę osłonkę, ale to po rozebraniu będzie widać co i jak.
Dokręciłem też lekko dwie śruby torx mocujące zegary od spodu. Mam nadzieję, że to wszystko wyeliminowało luzy, które tam były, a przez to ewentualne wibracje nie będą się pojawiać.
Po zamocowaniu tej elastycznej osłonki do zatrzasków ramki i wciśnięciu samej ramki na swoje miejsce nie ma żadnych śladów ingerencji, czy widocznej taśmy
- Ocena: 5%
- Lord M
- Posty: 142
- Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Leon DKZA
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 38 razy
Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów
Ha. Ja w Leonie też to mam ale zaczekam do wiosny bo nie ma garażu a ściąganie zimnych i twardych plastików to proszenie się o nieszczęście (już kiedyś coś połamałem w innym aucie i musiałem kleić autoweldem). Kolega polecił użycie taśmy parcianej (dokładnie taka jaką się owija kable w aucie). Jest cienka, klej z niej nie wypływa i podobno załatwia sprawę raz na zawsze.
Był: Seat Leon 1,4 125 KM (CZCA)
Jest Seat Leon 2.0 190 KM (DKZA)
Jest Seat Leon 2.0 190 KM (DKZA)