Skrzypienie, trzaski ramki zegarów

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
kmw
Posty: 195
Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
Podziękował: 61 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Skrzypienie, trzaski ramki zegarów

Post autor: kmw »

Oho, zaczyna się :)
Do tej pory wnętrze Ateki było bezszelestne jeśli chodzi o pracę plastików, ale po 5 tys. km zaczęła brzęczeć ramka zegarów, ta na zdjęciu. Dociśnięcie palcem miejsca zaznaczonego strzałką pomaga na kilka minut. Miał ktoś podobny przypadek? Można jakoś wymontować samą ramkę w celu podklejenia/przesmarowania jej czymś?

Obrazek



Sponsor


Kalinski

Skrzypienie, trzaski ramki zegarów

Sponsor

Kalinski

flash
Posty: 405
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 69 razy

Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów

Post autor: flash »

Miałem, zgłosiłem do aso, podkleili, pod tą właśnie ramką co wskazujesz na zdjęciu. Widać delikatnie dwa małe plasterki taśmy, ale nie przeszkadza, no i nie piszczy. Jak samemu to zdemontować – nie wiem.
Za ten post autor flash otrzymał podziękowanie:
kmw (24 wrz 2024, 14:20)
Ocena: 5%

Awatar użytkownika
kmw
Posty: 195
Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
Podziękował: 61 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów

Post autor: kmw »

flash pisze:
23 wrz 2024, 17:56
Miałem, zgłosiłem do aso, podkleili, pod tą właśnie ramką co wskazujesz na zdjęciu. Widać delikatnie dwa małe plasterki taśmy, ale nie przeszkadza, no i nie piszczy. Jak samemu to zdemontować – nie wiem.
Mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda?
Wolałbym to sam spróbować zrobić niż oddawać to w ręce ASO, obawiam się, że po nich coś innego w okolicy zegarów zacznie trzeszczeć albo coś porysują jeśli zlecą to np. jakiemuś praktykantowi :|
Na razie, przeglądając Internet doszedłem do tego, że tę dużą ramkę można wyjąć, siedzi chyba na 4 zatrzaskach, ale ta mniejsza zaznaczona strzałką jest integralną częścią "zegarów".
Za ten post autor kmw otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Blues Brothers (24 lis 2024, 12:02) • Lord M (24 lis 2024, 12:18)
Ocena: 10%

Awatar użytkownika
kmw
Posty: 195
Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
Podziękował: 61 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów

Post autor: kmw »

Wygląda na to, że udało mi się usunąć to brzęczenie. Po kilkunasto kilometrowej przejażdżce nic się nie odzywało i mam nadzieję, że tak pozostanie :)
Wyjąłem tę dużą ramkę na około zegarów. Ta, którą wskazywałem strzałką na wcześniejszym zdjęciu chyba jest częścią zegarów, a tam póki co nie chciałem ingerować. Te dwie ramki stykają się ze sobą i nie mam pewności, która wpadała w drgania.
Duża ramka jest na kilku zatrzaskach, ja podważałem po bokach jak na zdjęciu, najpierw z jednej strony, później z drugiej. Nie polecam robić tego śrubokrętem, bo można pokaleczyć plastiki. Ja użyłem wyjmaka/ściągacz do tapicerki, który przyszedł z modułem do wyłączenia na stałe systemu start/stop ;) Po podważeniu trzeba stanowczo, ale z czuciem wyszarpnąć ją palcami.

Obrazek

Obrazek

Jak widać na poniższych fotkach, część jej zatrzasków (od góry) jest oklejona miękkim materiałem ala filc, dwa okrągłe bolce są w kapturkach gumowych (na dole po prawej i lewej) - dobrze, żeby nie wypadły, mi jeden kapturek, po lewej został w otworze w zegarach, a drugi na bolcu w ramce (zdjęcie nr 7).

Obrazek

Pozostałe, zatrzaski to te na dole ramki i jest to goły plastik:

Obrazek

i je właśnie okleiłem taśmą:

Obrazek

Taśmą podkleiłem również lekko spód dolnej części ramki, tak, żeby taśma zachodziła minimalnie na jej krawędź tam, gdzie dochodzi do tej mniejszej ramki od zegarów, czyli w miejscu między dolnymi srebrnymi blaszkami zatrzasków widocznymi na zdjęciu nr 7.

Obrazek

Do ramki jest też przymocowana, widoczna na poniższym zdjęciu osłona przestrzeni między kierownicą a zegarami widoczna od góry - taki materiał z ekoskóry. To jest też na zatrzaskach, które również okleiłem i do których należy przy składaniu ramki zamocować tę osłonkę, ale to po rozebraniu będzie widać co i jak.
Dokręciłem też lekko dwie śruby torx mocujące zegary od spodu. Mam nadzieję, że to wszystko wyeliminowało luzy, które tam były, a przez to ewentualne wibracje nie będą się pojawiać.

Obrazek

Po zamocowaniu tej elastycznej osłonki do zatrzasków ramki i wciśnięciu samej ramki na swoje miejsce nie ma żadnych śladów ingerencji, czy widocznej taśmy

Obrazek
Za ten post autor kmw otrzymał podziękowanie:
dstr (22 paź 2024, 13:00)
Ocena: 5%

62542
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 2023, 18:50
Samochód: ateca 1.5
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów

Post autor: 62542 »

u mnie po 50 kkm też coś zaczyna się odzywać własnie z okolicy zegarów;) musze zglosic na przegladzie

Awatar użytkownika
Lord M
Posty: 150
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Skrzypienie, trzaski ramki zegarów

Post autor: Lord M »

Ha. Ja w Leonie też to mam ale zaczekam do wiosny bo nie ma garażu a ściąganie zimnych i twardych plastików to proszenie się o nieszczęście (już kiedyś coś połamałem w innym aucie i musiałem kleić autoweldem). Kolega polecił użycie taśmy parcianej (dokładnie taka jaką się owija kable w aucie). Jest cienka, klej z niej nie wypływa i podobno załatwia sprawę raz na zawsze.
Był: Seat Leon 1,4 125 KM (CZCA)
Jest Seat Leon 2.0 190 KM (DKZA)

ODPOWIEDZ