Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 975
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 121 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Rafiner »

patryk7133 pisze:
09 maja 2025, 23:17
Blues Brothers pisze:
09 maja 2025, 6:46
W trybie Sport zbyt szybko i długo pracuje act. W trybie sport, ciągnę na eSce, jednak z prędkością przepisową zbyt łatwo wpada w tryb act, trzeba jechać trochę szybciej.
Tak to zaprojektowali, żeby ten system włączał się, kiedy silnik nie potrzebuje pełnej mocy, a w trybie sport silnik wkręca się na wyższe obroty i dlatego częściej włącza ACT i w niczym to nie przeszkadza.
Tak, tryb sport pracuje w wyzszych obrotach, a jak zrobisz program skrzyni to juz wogole silnik pracuje w zakresie turbiny non stop i potrafi ACT pod gorke wlaczyc. Pisalem o tym wielokrotnie. Niestety ale jazda ciagla z ACT, gdy nam silnik buczy jest drazniaca, dlatego ja wylaczylem i mam zwykly silnik bez eko dodatkow.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane i LPG KME zalozone. :twisted:

Sponsor


Kalinski

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Sponsor

Kalinski
Sponsor


AUTO-PAK

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Sponsor

AUTO-PAK

patryk7133
Posty: 1211
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: patryk7133 »

Też wyłączyłem 3 tygodnie temu jak byłem na dostrojeniu skrzyni pod mój gust. Po przejechaniu blisko 3 tysięcy km nie widzę różnicy w jeździe poza tym że więcej spalam bo od 0,5l do 0,9l na 100km.
Podsumowując żałuje że to wyłączyłem bo żadnych korzyści tylko same straty.
Ale umówiłem się już na program silnika więc i tak bym stracił ACT.

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 387
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Eleonor »

No to dziwne ... jeden pisze że nie widzi różnicy w spalaniu po wyłączeniu ACT, drugi że jest na plus a u Ciebie że pali więcej...
Od czego to może zależeć...

To samo u tunera - jeden mówi że będzie mniej palił a drugi że więcej...
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Skylla
Posty: 280
Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Skylla »

ACT na pewno obniża spalanie. Wydaje się, że w każdej kolejnej generacji silnika działa coraz lepiej.

Misiek
Posty: 3210
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 1020 razy
Otrzymał podziękowań: 1731 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Misiek »

patryk7133 pisze:
11 maja 2025, 18:40
Też wyłączyłem 3 tygodnie temu jak byłem na dostrojeniu skrzyni pod mój gust. Po przejechaniu blisko 3 tysięcy km nie widzę różnicy w jeździe poza tym że więcej spalam bo od 0,5l do 0,9l na 100km.
Podsumowując żałuje że to wyłączyłem bo żadnych korzyści tylko same straty.
Ale umówiłem się już na program silnika więc i tak bym stracił ACT.
A mnie się wydaje, że to dostrojenie skrzyni spowodowało wyższe spalanie, a nie wyłączenie ACT, tak przynajmniej pisali ci, co zrobili jednocześnie i jedno i drogie. I może to mieć sens, ponieważ po skrzynia zmienia biegi wyżej i stąd może wynikać wyższe spalanie, a poza tym jak samochód jest żwawszy, to i chętniej wciska się głębiej gaz.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

patryk7133
Posty: 1211
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: patryk7133 »

Skrzynie stroiłem pół roku wcześniej teraz tylko skorygowałem 2 biegi 3 i 5, bo za nisko schodziła, i to nie miało wpływu na spalanie.
Po wyłączeniu ACT dokładnie sprawdziłem wszystkie trasy i spalanie przed i po, i jest dokładnie tak, jak napisałem wcześniej spalanie znacząco wzrosło po wyłączeniu ACT i nikt mi nie powie, że nie ma różnicy w spalaniu z ACT.

patryk7133
Posty: 1211
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: patryk7133 »

Eleonor pisze:
11 maja 2025, 19:13
No to dziwne ... jeden pisze że nie widzi różnicy w spalaniu po wyłączeniu ACT, drugi że jest na plus a u Ciebie że pali więcej...
Od czego to może zależeć...

To samo u tunera - jeden mówi że będzie mniej palił a drugi że więcej...
Nie słuchaj bajek. Po wyłączeniu ACT na pewno odczujesz różnicę w spalaniu.

Misiek
Posty: 3210
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 1020 razy
Otrzymał podziękowań: 1731 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Misiek »

patryk7133 pisze:
12 maja 2025, 1:52
Skrzynie stroiłem pół roku wcześniej teraz tylko skorygowałem 2 biegi 3 i 5, bo za nisko schodziła, i to nie miało wpływu na spalanie.
Po wyłączeniu ACT dokładnie sprawdziłem wszystkie trasy i spalanie przed i po, i jest dokładnie tak, jak napisałem wcześniej spalanie znacząco wzrosło po wyłączeniu ACT i nikt mi nie powie, że nie ma różnicy w spalaniu z ACT.
No to Twój własny pomiar na tych samych trasach całkowicie zmienia postać rzeczy. Ale żeby wzrosło aż o około litr, to bardzo dużo, chociaż z drugiej strony brak zasilania w paliwo połowy cylindrów teoretycznie powinno zmniejszać spalanie o połowę. Ale prawdopodobnie to jest tak jak podczas hamowania silnikiem, gdzie teoretycznie (i zgodnie ze wskazaniem chwilowego spalania) nie powinien spalać nic, to coś musi jednak dawać, bo silnik inaczej pracuje bez zapłonu, a inaczej bez "gazu". U mnie ACT włącza się na krótkich odcinkach, bo mam tylko jazdę miejską, a na trasie, jakiejkolwiek długości, w sprzyjających warunkach może działać nawet i przez 1/3, czy nawet połowę trasy, więc jednak jakieś tam oszczędności daje.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Rafiner
Posty: 975
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 121 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Rafiner »

Trzeba rozroznic pewne rzeczy co robia, za co odpowiadaja.
Fabryczne auto zmienia biegi szybko i jedzie na niskich obrotach stad meczy silnik i ACT wlacza sie bardzo rzadko, praktycznie nie ma wplywu na spalanie. Do tego zeglowanie luzuje skrzynie co chwile, przy kazdym puszczeniu gazu. Jest to denerwujace i niszczy sprzeglo, a silnik na ACT buczy, przynajmniej w modelach mocno eko czyli 2020.
Po przerobieniu oprogramowania skrzyni silnik wchodzi na wyzsze obroty, nie meczy sie, ACT jest czesto, nie ma zeglowania i dochodzi hamowaniem silnikiem. Wzrostu spalania nie ma, jest tak jakby obnizenie spalania minimalne przez czeste hamowanie silnikiem, kiedy to spalanie jest 0.
Teoretycznie ACT jest czesto i powinno spasc spalanie, ale buczenie jest czesciej i mimo ze ACT jest czesto, to sadze ze wiecej korzysci daje hamowanie silnikiem, bo potrafi byc spalanie 0 przez 100-200m zanim dojedziemy do swiatel, skretu, innego pojazdu przy kazdym przypadku.
I kolejnym krokiem jest wylaczenie ACT, ktore wystepuje rzadziej niz hamowanie silnikiem i trwa krocej, a poza tym jest to ok 60-70 % zwyklego spalania, a nie 0 jak przy hamowaniu.
I na koniec najwazniejsze to kierowca, ktory po zmianie programu skrzyni ma zrywniejsze auto i zaczyna z tego korzystac. Jazda jest ostrzejsza, to i spalanie wyzsze.
Stad ocena tego jest czysto subiektywna. Wg mnie spalalo tyle samo, a nawet ciut mniej jak jechalem spokojnie po staremu. Mam tendencje do hamowania silnikiem i przewidywania jazdy, stad w Fabi tarcze i klocki wytrzymaly 120 tys km, a w Arece przy prawie 60 tys km mam ponad polowe klockow i tarcze z lekkim rantem.
Teraz jak zalozylem LPG, to spalanie jest nie do okreslenia, o wskazania sa bledne.

PS. Jezeli ktos zrobil program skrzyni i nie wylaczyl zeglowania, lub wylaczyl, ale nie korzysta z tego, to faktycznie bedzie mial wyzsze spalanie, bo hamowanie silnikiem rekompensuje ACT z naddatkiem, chociaz sadze ze jest przereklamowane bo sam VAG w materialach promocyjnych podawal mizerne oszczednosci, a jak wiadomo ich deklaracje sa czysto laboratoryjnoteoretyczne, tak jak spalanie auta fabrycznego.
Za ten post autor Rafiner otrzymał podziękowanie:
Misiek (14 maja 2025, 0:25)
Ocena: 4.76%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane i LPG KME zalozone. :twisted:

Graco_46
Posty: 26
Rejestracja: 10 lip 2021, 9:36
Samochód: Ateca FL FR 1.5 TSI DSG
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Graco_46 »

Blues Brothers pisze:
26 kwie 2025, 22:18
Obrazek
Masz jakieś nowe cyfrowe zegary?
Wstaw, proszę zdjęcie całości...

ODPOWIEDZ