Tak, tryb sport pracuje w wyzszych obrotach, a jak zrobisz program skrzyni to juz wogole silnik pracuje w zakresie turbiny non stop i potrafi ACT pod gorke wlaczyc. Pisalem o tym wielokrotnie. Niestety ale jazda ciagla z ACT, gdy nam silnik buczy jest drazniaca, dlatego ja wylaczylem i mam zwykly silnik bez eko dodatkow.patryk7133 pisze: ↑09 maja 2025, 23:17Tak to zaprojektowali, żeby ten system włączał się, kiedy silnik nie potrzebuje pełnej mocy, a w trybie sport silnik wkręca się na wyższe obroty i dlatego częściej włącza ACT i w niczym to nie przeszkadza.Blues Brothers pisze: ↑09 maja 2025, 6:46W trybie Sport zbyt szybko i długo pracuje act. W trybie sport, ciągnę na eSce, jednak z prędkością przepisową zbyt łatwo wpada w tryb act, trzeba jechać trochę szybciej.
Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
-
- Posty: 975
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 121 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane i LPG KME zalozone. 

-
- Posty: 1211
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Niemcy
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Też wyłączyłem 3 tygodnie temu jak byłem na dostrojeniu skrzyni pod mój gust. Po przejechaniu blisko 3 tysięcy km nie widzę różnicy w jeździe poza tym że więcej spalam bo od 0,5l do 0,9l na 100km.
Podsumowując żałuje że to wyłączyłem bo żadnych korzyści tylko same straty.
Ale umówiłem się już na program silnika więc i tak bym stracił ACT.
Podsumowując żałuje że to wyłączyłem bo żadnych korzyści tylko same straty.
Ale umówiłem się już na program silnika więc i tak bym stracił ACT.
- Eleonor
- Posty: 387
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
No to dziwne ... jeden pisze że nie widzi różnicy w spalaniu po wyłączeniu ACT, drugi że jest na plus a u Ciebie że pali więcej...
Od czego to może zależeć...
To samo u tunera - jeden mówi że będzie mniej palił a drugi że więcej...
Od czego to może zależeć...
To samo u tunera - jeden mówi że będzie mniej palił a drugi że więcej...
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 41 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
ACT na pewno obniża spalanie. Wydaje się, że w każdej kolejnej generacji silnika działa coraz lepiej.
-
- Posty: 3210
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 1020 razy
- Otrzymał podziękowań: 1731 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
A mnie się wydaje, że to dostrojenie skrzyni spowodowało wyższe spalanie, a nie wyłączenie ACT, tak przynajmniej pisali ci, co zrobili jednocześnie i jedno i drogie. I może to mieć sens, ponieważ po skrzynia zmienia biegi wyżej i stąd może wynikać wyższe spalanie, a poza tym jak samochód jest żwawszy, to i chętniej wciska się głębiej gaz.patryk7133 pisze: ↑11 maja 2025, 18:40Też wyłączyłem 3 tygodnie temu jak byłem na dostrojeniu skrzyni pod mój gust. Po przejechaniu blisko 3 tysięcy km nie widzę różnicy w jeździe poza tym że więcej spalam bo od 0,5l do 0,9l na 100km.
Podsumowując żałuje że to wyłączyłem bo żadnych korzyści tylko same straty.
Ale umówiłem się już na program silnika więc i tak bym stracił ACT.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie 

-
- Posty: 1211
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Niemcy
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Skrzynie stroiłem pół roku wcześniej teraz tylko skorygowałem 2 biegi 3 i 5, bo za nisko schodziła, i to nie miało wpływu na spalanie.
Po wyłączeniu ACT dokładnie sprawdziłem wszystkie trasy i spalanie przed i po, i jest dokładnie tak, jak napisałem wcześniej spalanie znacząco wzrosło po wyłączeniu ACT i nikt mi nie powie, że nie ma różnicy w spalaniu z ACT.
Po wyłączeniu ACT dokładnie sprawdziłem wszystkie trasy i spalanie przed i po, i jest dokładnie tak, jak napisałem wcześniej spalanie znacząco wzrosło po wyłączeniu ACT i nikt mi nie powie, że nie ma różnicy w spalaniu z ACT.
-
- Posty: 1211
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Niemcy
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Nie słuchaj bajek. Po wyłączeniu ACT na pewno odczujesz różnicę w spalaniu.
-
- Posty: 3210
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 1020 razy
- Otrzymał podziękowań: 1731 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
No to Twój własny pomiar na tych samych trasach całkowicie zmienia postać rzeczy. Ale żeby wzrosło aż o około litr, to bardzo dużo, chociaż z drugiej strony brak zasilania w paliwo połowy cylindrów teoretycznie powinno zmniejszać spalanie o połowę. Ale prawdopodobnie to jest tak jak podczas hamowania silnikiem, gdzie teoretycznie (i zgodnie ze wskazaniem chwilowego spalania) nie powinien spalać nic, to coś musi jednak dawać, bo silnik inaczej pracuje bez zapłonu, a inaczej bez "gazu". U mnie ACT włącza się na krótkich odcinkach, bo mam tylko jazdę miejską, a na trasie, jakiejkolwiek długości, w sprzyjających warunkach może działać nawet i przez 1/3, czy nawet połowę trasy, więc jednak jakieś tam oszczędności daje.patryk7133 pisze: ↑12 maja 2025, 1:52Skrzynie stroiłem pół roku wcześniej teraz tylko skorygowałem 2 biegi 3 i 5, bo za nisko schodziła, i to nie miało wpływu na spalanie.
Po wyłączeniu ACT dokładnie sprawdziłem wszystkie trasy i spalanie przed i po, i jest dokładnie tak, jak napisałem wcześniej spalanie znacząco wzrosło po wyłączeniu ACT i nikt mi nie powie, że nie ma różnicy w spalaniu z ACT.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie 

-
- Posty: 975
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 121 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Trzeba rozroznic pewne rzeczy co robia, za co odpowiadaja.
Fabryczne auto zmienia biegi szybko i jedzie na niskich obrotach stad meczy silnik i ACT wlacza sie bardzo rzadko, praktycznie nie ma wplywu na spalanie. Do tego zeglowanie luzuje skrzynie co chwile, przy kazdym puszczeniu gazu. Jest to denerwujace i niszczy sprzeglo, a silnik na ACT buczy, przynajmniej w modelach mocno eko czyli 2020.
Po przerobieniu oprogramowania skrzyni silnik wchodzi na wyzsze obroty, nie meczy sie, ACT jest czesto, nie ma zeglowania i dochodzi hamowaniem silnikiem. Wzrostu spalania nie ma, jest tak jakby obnizenie spalania minimalne przez czeste hamowanie silnikiem, kiedy to spalanie jest 0.
Teoretycznie ACT jest czesto i powinno spasc spalanie, ale buczenie jest czesciej i mimo ze ACT jest czesto, to sadze ze wiecej korzysci daje hamowanie silnikiem, bo potrafi byc spalanie 0 przez 100-200m zanim dojedziemy do swiatel, skretu, innego pojazdu przy kazdym przypadku.
I kolejnym krokiem jest wylaczenie ACT, ktore wystepuje rzadziej niz hamowanie silnikiem i trwa krocej, a poza tym jest to ok 60-70 % zwyklego spalania, a nie 0 jak przy hamowaniu.
I na koniec najwazniejsze to kierowca, ktory po zmianie programu skrzyni ma zrywniejsze auto i zaczyna z tego korzystac. Jazda jest ostrzejsza, to i spalanie wyzsze.
Stad ocena tego jest czysto subiektywna. Wg mnie spalalo tyle samo, a nawet ciut mniej jak jechalem spokojnie po staremu. Mam tendencje do hamowania silnikiem i przewidywania jazdy, stad w Fabi tarcze i klocki wytrzymaly 120 tys km, a w Arece przy prawie 60 tys km mam ponad polowe klockow i tarcze z lekkim rantem.
Teraz jak zalozylem LPG, to spalanie jest nie do okreslenia, o wskazania sa bledne.
PS. Jezeli ktos zrobil program skrzyni i nie wylaczyl zeglowania, lub wylaczyl, ale nie korzysta z tego, to faktycznie bedzie mial wyzsze spalanie, bo hamowanie silnikiem rekompensuje ACT z naddatkiem, chociaz sadze ze jest przereklamowane bo sam VAG w materialach promocyjnych podawal mizerne oszczednosci, a jak wiadomo ich deklaracje sa czysto laboratoryjnoteoretyczne, tak jak spalanie auta fabrycznego.
Fabryczne auto zmienia biegi szybko i jedzie na niskich obrotach stad meczy silnik i ACT wlacza sie bardzo rzadko, praktycznie nie ma wplywu na spalanie. Do tego zeglowanie luzuje skrzynie co chwile, przy kazdym puszczeniu gazu. Jest to denerwujace i niszczy sprzeglo, a silnik na ACT buczy, przynajmniej w modelach mocno eko czyli 2020.
Po przerobieniu oprogramowania skrzyni silnik wchodzi na wyzsze obroty, nie meczy sie, ACT jest czesto, nie ma zeglowania i dochodzi hamowaniem silnikiem. Wzrostu spalania nie ma, jest tak jakby obnizenie spalania minimalne przez czeste hamowanie silnikiem, kiedy to spalanie jest 0.
Teoretycznie ACT jest czesto i powinno spasc spalanie, ale buczenie jest czesciej i mimo ze ACT jest czesto, to sadze ze wiecej korzysci daje hamowanie silnikiem, bo potrafi byc spalanie 0 przez 100-200m zanim dojedziemy do swiatel, skretu, innego pojazdu przy kazdym przypadku.
I kolejnym krokiem jest wylaczenie ACT, ktore wystepuje rzadziej niz hamowanie silnikiem i trwa krocej, a poza tym jest to ok 60-70 % zwyklego spalania, a nie 0 jak przy hamowaniu.
I na koniec najwazniejsze to kierowca, ktory po zmianie programu skrzyni ma zrywniejsze auto i zaczyna z tego korzystac. Jazda jest ostrzejsza, to i spalanie wyzsze.
Stad ocena tego jest czysto subiektywna. Wg mnie spalalo tyle samo, a nawet ciut mniej jak jechalem spokojnie po staremu. Mam tendencje do hamowania silnikiem i przewidywania jazdy, stad w Fabi tarcze i klocki wytrzymaly 120 tys km, a w Arece przy prawie 60 tys km mam ponad polowe klockow i tarcze z lekkim rantem.
Teraz jak zalozylem LPG, to spalanie jest nie do okreslenia, o wskazania sa bledne.
PS. Jezeli ktos zrobil program skrzyni i nie wylaczyl zeglowania, lub wylaczyl, ale nie korzysta z tego, to faktycznie bedzie mial wyzsze spalanie, bo hamowanie silnikiem rekompensuje ACT z naddatkiem, chociaz sadze ze jest przereklamowane bo sam VAG w materialach promocyjnych podawal mizerne oszczednosci, a jak wiadomo ich deklaracje sa czysto laboratoryjnoteoretyczne, tak jak spalanie auta fabrycznego.
- Ocena: 4.76%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane i LPG KME zalozone. 

-
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 lip 2021, 9:36
- Samochód: Ateca FL FR 1.5 TSI DSG
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy