Wybacz kolego, ale brednie piszesz poparte własnymi domysłami, a nie specyfikacją, a inni jeszcze przytakują. Przykład dosłownie z przed 40 minut: jeden pas ruchu oddzielony podwójną ciągłą, wyraźnie oznaczoną oczywiście. Bus zjechał na zatoczkę (zatoka z prawej) i miałem cały szeroki pas wolny. Samochód nie jechał dalej, tak jakby sądził, że ja nie jadę po właściwym torze. Zatrzymywał się kilka metrów przed wysokością tyłu BUSa. Wyprzedzanie/omijanie z prawej jest dozwolone, resztę pozostawiam do oceny własnej czytających.patryk7133 pisze: ↑05 lip 2019, 1:10Tak to normalne zachowanie ACC wykrywa pojazdy przed tobą, jak i te jadące lewym pasem i dostosowuje prędkość tak byś jechał zgodnie, z przepisami, bo przecież nie wyprzedzamy prawym pasem i nie przyśpieszamy gdy ktoś cię wyprzedza lewą stroną.
Asystent jazdy w korku
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:51
- Samochód: Ateca 2.0 TSI FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Asystent jazdy w korku
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Asystent jazdy w korku
Dodam coś ze swoich obserwacji: zdarzało mi się tak jak napisałeś ale dość rzadko, ACC wykrywa pojazdy dość wcześnie (znacznie wcześniej niż reaguje) i jeżeli pojazd zjeżdża w zatoczkę (lub zmienia pas) w prawo a jedziemy akurat po lekkim łuku też w prawo, to faktycznie samochód prawie zawsze będzie hamował dopóki nie uzna, że pojazd przed nami zwolnił nam drogę uwzględniając trajektorię naszej wspólnej jazdy po niej (po drodze w sensie). Podczas jazdy na wprost, gdy pojazd przed nami zjeżdża na inny pas albo zjeżdża w zatoczkę (odjeżdża od naszej trajektorii) a my jedziemy na wprost to ACC traktuje go jak przyspieszającego i w 8/10 przypadków już nie hamuje, chyba, że będziemy już na tyle blisko, że Front Assist zareaguje i wtedy mamy sytuację podobną do tej co opisałeś (zdarzyło mi się tak, że jeszcze nie było piknięcia a już pokazała się czerwona ikona z pojazdem na wyświetlaczu). Przy lekkim łuku w przeciwną stronę zjazdu z drogi pojazdu przed nami nigdy nie doświadczyłem problemu z nadgorliwością ACC, dlatego często na prostej bardzo delikatnie odbijam kierownicą w przeciwną stronę a za rowerami trzymam lekko nogę na gazie (o tym już gdzieś wcześniej pisałem). Sprawdź jeszcze różne ustawienia odległości, przy której ACC ma reagować, ja sobie o jeden stopień "zbliżyłem" od ustawienia środkowego, bo na autostradach było to dokuczliwe. A co do pojazdów jadących już na innym pasie i dostosowaniu prędkości do nich, no cóż - póki co nie zauważyłem ani nie doświadczyłem żadnego związkumrtk pisze: ↑23 sty 2020, 17:02Wybacz kolego, ale brednie piszesz poparte własnymi domysłami, a nie specyfikacją, a inni jeszcze przytakują. Przykład dosłownie z przed 40 minut: jeden pas ruchu oddzielony podwójną ciągłą, wyraźnie oznaczoną oczywiście. Bus zjechał na zatoczkę (zatoka z prawej) i miałem cały szeroki pas wolny. Samochód nie jechał dalej, tak jakby sądził, że ja nie jadę po właściwym torze. Zatrzymywał się kilka metrów przed wysokością tyłu BUSa. Wyprzedzanie/omijanie z prawej jest dozwolone, resztę pozostawiam do oceny własnej czytających.patryk7133 pisze: ↑05 lip 2019, 1:10Tak to normalne zachowanie ACC wykrywa pojazdy przed tobą, jak i te jadące lewym pasem i dostosowuje prędkość tak byś jechał zgodnie, z przepisami, bo przecież nie wyprzedzamy prawym pasem i nie przyśpieszamy gdy ktoś cię wyprzedza lewą stroną.
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 775 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 775 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Asystent jazdy w korku
Nie jest to takie proste. Czasami nawet jak są dwa pasy, to nie można. Szczegóły np. tu: https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2390351
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Asystent jazdy w korku
Wg mnie największym problemem jest niewykrywanie samochodu stojącego np. przed światłami jako pojazdu.
Jeśli zwalnia do 0 to nie ma problemu, ale jeśli stoi i samemu się podjeżdża do świateł, to system zupełnie nie widzi samochodu stojącego, dopiero bezpośrednie zagrożenie aktywuje hamowanie awaryjne, co i tak może skończyć się stłuczką.
Mam skrzyżowanie, na którym samochody mogą skręcić w prawo, pod warunkiem że przed skrzyżowaniem nie stoją więcej niż 2 auta, co w praktyce często się zdarza, auto skręcające w prawo wypada z zasięgu radaru, a stojące przed skrzyżowaniem są "niewidzialne". Mega wkurzające.
Jeśli zwalnia do 0 to nie ma problemu, ale jeśli stoi i samemu się podjeżdża do świateł, to system zupełnie nie widzi samochodu stojącego, dopiero bezpośrednie zagrożenie aktywuje hamowanie awaryjne, co i tak może skończyć się stłuczką.
Mam skrzyżowanie, na którym samochody mogą skręcić w prawo, pod warunkiem że przed skrzyżowaniem nie stoją więcej niż 2 auta, co w praktyce często się zdarza, auto skręcające w prawo wypada z zasięgu radaru, a stojące przed skrzyżowaniem są "niewidzialne". Mega wkurzające.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Asystent jazdy w korku
Tak działa ten system. W instrukcji jest nawet napisane, że ACC nie wykrywa przeszkód nie będących w ruchu. Asystent jazdy w korku to chyba rozszerzenie ACC w zakresie 0-30 (coś takiego)
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Asystent jazdy w korku
Wiem że to tak działa ale nie zmienia to tego, ze stanowi to problem i technicznie jest to tak sobie rozwiązane.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały