Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
marcin
Posty: 66
Rejestracja: 23 lis 2017, 0:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca 2.0 TDI 190
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Post autor: marcin »

Cześć,

W ostatnim czasie miałem kilka szybkich przelotów autostradowych w "dobrych godzinach".
Zazwyczaj nie pędzę aż tak szybko, jednak te 1000km, chciałem przejechać możliwie szybko. Mały ruch pozwolił mi na utrzymywanie tempomatu na poziomie 190-200km/h.

Przyznam, że moje wcześniejsze doświadczenia autostradowe (160-180 km/h), przyzwyczaiły mnie że 4drive jeździ jak po sznurku. Oczywiście wielokrotnie osiągałem chwilowe takie i większe prędkości, jednak nie utrzymywałem ich jako przelotowe.
Doświadczenia z ostatniej jazdy, troszeczkę mnie zaniepokoiły. Miotało mną po całym pasie, jazda wymagała dużego skupienia. Co więcej, zwolnienie o te 10km/h (zwolnienie do 180, 170), automatycznie wprowadzało stabilność toru jazdy.

Tu pragnę nadmienić, że opony, tegoroczne, klasy premium (Micheliny) z odpowiednim indexem prędkości. Auto po korekcji fabrycznej zbieżności.


Jakie są Wasze doświadczenia?

z pozdrowieniami,
Marcin



Sponsor

Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Sponsor


overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Post autor: overheat »

Pomijając już to, że gorąco odradzam podróżowanie z takimi prędkościami (bo ktoś, kto jedzie te 140km/h raczej nie zakłada, że z tyłu zbliży się ktoś z prędkością 50km/h i jest na ogonie dosłownie w kilka sekund, a potem jest hamowanie, długie, niepotrzebna spina, itd.), to po prostu Ateca jest wysoka i będzie nią bujać.

To nie Passat, ani tym bardziej Audi S6. To wóz dla mas, nieprojektowany z myślą o tak szybkich przelotach – wysoka buda, zawieszenie z średniej półki. 4drive raczej nie ma tu wiele do rzeczy, elektronika i tak dołącza tylną oś tylko przy poślizgach, przy przyspieszaniu, itd.

Do takiej jazdy po prostu potrzebujesz dobrej, opływowej limuzyny z odpowiednim zawieszeniem ;-)

marcin
Posty: 66
Rejestracja: 23 lis 2017, 0:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca 2.0 TDI 190
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Post autor: marcin »

overheat pisze:
03 lip 2018, 15:58
Pomijając już to, że gorąco odradzam podróżowanie z takimi prędkościami (bo ktoś, kto jedzie te 140km/h raczej nie zakłada, że z tyłu zbliży się ktoś z prędkością 50km/h i jest na ogonie dosłownie w kilka sekund, a potem jest hamowanie, długie, niepotrzebna spina, itd.), to po prostu Ateca jest wysoka i będzie nią bujać.

To nie Passat, ani tym bardziej Audi S6. To wóz dla mas, nieprojektowany z myślą o tak szybkich przelotach – wysoka buda, zawieszenie z średniej półki. 4drive raczej nie ma tu wiele do rzeczy, elektronika i tak dołącza tylną oś tylko przy poślizgach, przy przyspieszaniu, itd.

Do takiej jazdy po prostu potrzebujesz dobrej, opływowej limuzyny z odpowiednim zawieszeniem ;-)
Tak też sobie to próbuje wytłumaczyć. Te kilka cm podniesienia pewnie też nie poprawia aspektu aerodynamiki.

Proszę też się nie obawiać, to nie są moje regularne prędkości podróżne - zazwyczaj jeżdżę wolniej.
Choć podróżowanie tuż po świcie w czerwcu, daje duże możliwości, a 190 konny diesel niespecjalnie wydaje się być wysilony przy tych prędkościach.

uniorek
Posty: 60
Rejestracja: 05 lis 2017, 11:15
Samochód: Berlin
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Post autor: uniorek »

To i tak masz szczęście - mi ASO nie potrafi ustawić geometrii od 5 miesięcy 5 wizyty i ciągle to samo.
ASO ściemnia że jest geometria więc jade sprawdzić do niezależnego warsztatu a tu zoonk połowa parametrów na czerwono.

Skuraki
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze 2018, 20:51
Lokalizacja: Stara Miłosna
Samochód: 1.4 TSI Style DSG 4 Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Post autor: Skuraki »

Uniorek, podrzuć może która to ASO tak zna się na geometrii żeby inni - przynajmniej w tym temacie - nie szukali tam pomocy.

uniorek
Posty: 60
Rejestracja: 05 lis 2017, 11:15
Samochód: Berlin
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Post autor: uniorek »

Niestety nie mogę na forum - prawdopodobnie sprawa trafi do sądu - mechanicy z ASO nagrali się na rejestratorze jazdy - wg. znajomego mechanika wygląda to tak jak by ustawiali czujniki na kołach tak żeby na maszynie od geometrii było wszystko na zielono. Mam też inne dowody świadczące o tym że celowo mi przekazali auto bez poprawnej geometrii.
Adwokat stwierdził że mógłbym to zgłosić na prokuraturę. A szkoda bo generalnie autem się dobrze jeździ no może poza tym ściąganiem w prawo no ale w.g. ASO wszystko jest ok, nawet mam oświadczenie że auto spełnia wszystkie parametry przewidziane przez producenta.

Bart
Posty: 106
Rejestracja: 23 cze 2017, 22:21
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150KM, XC
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h

Post autor: Bart »

Współczuje, ja osobiście chwilowo się poddałem z walką o pewne mankamenty...
Możesz zaradzić chociaż jakie województwo albo miasto?

ODPOWIEDZ