Koła - parametry i rozmiary

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
jakubol
Posty: 43
Rejestracja: 09 paź 2021, 20:13
Lokalizacja: Świebodzin
Samochód: Ateka FR 1.5 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Koła - parametry i rozmiary

Post autor: jakubol »

Czy bardziej miękko , to nie wiem.Kupiłem komplet na all...17 x215x55.Zimą jednak wyższy profil.Pomalowane gumą , podobno chroni od soli.A wygląda fura tak:
Obrazek

Obrazek



Sponsor

Re: Koła - parametry i rozmiary

Sponsor


jakubol
Posty: 43
Rejestracja: 09 paź 2021, 20:13
Lokalizacja: Świebodzin
Samochód: Ateka FR 1.5 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Koła - parametry i rozmiary

Post autor: jakubol »

Aluteki przed malowaniem i po.
Obrazek

Obrazek

jakubol
Posty: 43
Rejestracja: 09 paź 2021, 20:13
Lokalizacja: Świebodzin
Samochód: Ateka FR 1.5 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Koła - parametry i rozmiary

Post autor: jakubol »

A jak napieprza kręgosłup to zmiejsz ciśnienie na 2.2-2.3 Tu jest różnica a nie w profilu.Co tam szybsze zużycie , zdrówko ważniejsze.

patryk7133
Posty: 1077
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Koła - parametry i rozmiary

Post autor: patryk7133 »

jakubol pisze:
23 lis 2021, 20:05
A jak napieprza kręgosłup to zmiejsz ciśnienie na 2.2-2.3 Tu jest różnica a nie w profilu.Co tam szybsze zużycie , zdrówko ważniejsze.
Chyba większe spalanie :) A szybsze zużycie to jak za duże ciśnienie w oponach. :) Chociaż tak czy tak to niezdrowo dla opony, ale co racja to racja zdrowie ważniejsze. :)

Misiek
Posty: 2432
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 744 razy
Otrzymał podziękowań: 1193 razy

Re: Koła - parametry i rozmiary

Post autor: Misiek »

Chciałbym nieskromnie zauważyć, że i za duże i za małe ciśnienie powoduje nadmierne, a konkretnie nierówne zużywanie się fragmentów bieżnika opony. Oczywiście jeśli różnica jest duża, czyli więcej niż 2 - 3 dziesiąte. Przy większym ciśnieniu zużywa się środkowa część bieżnika (tworzy się beczka), a przy za małym części zewnętrzne, boki bieżnika oraz ugięciu podlegają boki opony, co może powodować uszkodzenia (wiek opony) oraz przegrzanie w okresie letnim.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

ODPOWIEDZ