Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
- MusiC ManiaC
- Posty: 105
- Rejestracja: 03 mar 2018, 8:05
- Lokalizacja: SL
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI Red Velvet
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
Panowie,
Dziś postanowiłem trochę pogazować na luzie i zauważyłem że podczas wciskania pedału gazu na full przy prawie samej podłodze da się wyczuć lekki opór,przeskok.
Też tak jest u Was? To jakiś zamierzony "gest" producenta?
Dziś postanowiłem trochę pogazować na luzie i zauważyłem że podczas wciskania pedału gazu na full przy prawie samej podłodze da się wyczuć lekki opór,przeskok.
Też tak jest u Was? To jakiś zamierzony "gest" producenta?
- tweety
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
To żaden ogranicznik tylko bzdet do zmniejszania zużycia paliwa. Pełną moc masz dopiero przy dociśnięciu do samej podłogi poza ten przeskok. Do przeskoku masz jakąś tam trochę mniejszą moc ale i mniejsze spalanie. Generalnie to taki zielony patent zniechęcający do wciskania gazu do oporu.
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
Pokonanie tego oporu na końcu wciskania pedału przyspieszania uruchamia przycisk KICKDOWN. Wciśnięcie powoduje wysłanie sygnału do komputera sterującego zarówno pracą skrzyni (jeżeli jest automatyczna) jak i silnika. Często następuje gwałtowne zrzucenie biegu np. o 2-3 biegi i maksymalne otwarcie przepustnicy. Auto generuje wtedy maksymalną moc, jaką jest w stanie oddać silnik w danej chwili.MusiC ManiaC pisze: ↑21 lis 2018, 21:34Panowie,
Dziś postanowiłem trochę pogazować na luzie i zauważyłem że podczas wciskania pedału gazu na full przy prawie samej podłodze da się wyczuć lekki opór,przeskok.
Też tak jest u Was? To jakiś zamierzony "gest" producenta?
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
Tak, to kickdown.
Działa de facto w trzech przypadkach:
1. Przy automacie powoduje redukcję, żeby uzyskać maksymalne przyspieszenie (teraz można uzyskać chyba to samo przy nowoczesnych skrzyniach i bez tego dodatku)
2. W trybie Eco pełne wciśnięcie gazu otwiera przepustnicę tylko do ok 80%. Wciśnięcie do deski z pokonaniem tego oporu otwiera ja chwilowo na 100%
3. Przy włączonym ograniczniku prędkości, pozwala chwilowo przekroczyć zadaną prędkość, np do wyprzedzania
Wydaje mi się, że to wszystkie zastosowania tego patentu, ale nie mam 100% pewności.
@tweety, w trybach normal i sport przepustnica otwiera się do końca i bez kickdownu. Tylko w trybie Eco jest inaczej. Jeśli samochód nie ma trybów, to zawsze otwiera się na Maxa.
Działa de facto w trzech przypadkach:
1. Przy automacie powoduje redukcję, żeby uzyskać maksymalne przyspieszenie (teraz można uzyskać chyba to samo przy nowoczesnych skrzyniach i bez tego dodatku)
2. W trybie Eco pełne wciśnięcie gazu otwiera przepustnicę tylko do ok 80%. Wciśnięcie do deski z pokonaniem tego oporu otwiera ja chwilowo na 100%
3. Przy włączonym ograniczniku prędkości, pozwala chwilowo przekroczyć zadaną prędkość, np do wyprzedzania
Wydaje mi się, że to wszystkie zastosowania tego patentu, ale nie mam 100% pewności.
@tweety, w trybach normal i sport przepustnica otwiera się do końca i bez kickdownu. Tylko w trybie Eco jest inaczej. Jeśli samochód nie ma trybów, to zawsze otwiera się na Maxa.
- tweety
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
Hmmm, to ciekawe co mówisz o tych trybach i różnym działaniu. Jesteś tego pewien? Co prawda to mój pierwszy automat z tym dynksem więc ekspertem nie jestem ale jeździłem dwoma manualami z takim pedałem i zawsze po dociśnięciu otwierał do końca przepustnicę i stąd moje przypuszczenie, że w automacie działa to podobnie niezależnie od trybu.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
Obecnie mam Leona z manualną skrzynią.
W trybach normal i sport po dociśnięciu nie dzieje się absolutnie nic. W trybie Eco jest różnica - czuć, że dopiero wtedy przepustnica otwiera się do końca.
To wynika z tego, jak działają tryby pracy silnika (A właściwie pedału gazu).
W trybie Eco jest spora zwłoka i charakterystyka pedału jest "łagodna", a przepustnica otwiera się max do 80% (bez dociskania kickdownu).
W trybie normalnym charakterystyka jest bardziej płaska, zwłoka troszkę mniejsza, a przepustnica otwiera się już do 100%.
W trybie Sport zwłoka jest najmniejsza, charakterystyka dość ostra (powiedzmy, że wciśnięcie gazu w 1/3 powoduje taki efekt, jak wciśnięcie gazu w 2/3 w trybie normal) i oczywiście również przepustnica otwiera się w 100%.
Wszystkie 3 opisane przeze mnie w poprzednim poście przypadki wynikają wprost z tego, co napisał sailor 88 - kickdown wysyła komputerowi sygnał, że kierowca potrzebuje teraz 100% mocy i Max przyspieszenie. Stąd ingerencja w skrzynię, pełne otwarcie przepustnicy i zignorowanie ogranicznika prędkości.
W trybach normal i sport po dociśnięciu nie dzieje się absolutnie nic. W trybie Eco jest różnica - czuć, że dopiero wtedy przepustnica otwiera się do końca.
To wynika z tego, jak działają tryby pracy silnika (A właściwie pedału gazu).
W trybie Eco jest spora zwłoka i charakterystyka pedału jest "łagodna", a przepustnica otwiera się max do 80% (bez dociskania kickdownu).
W trybie normalnym charakterystyka jest bardziej płaska, zwłoka troszkę mniejsza, a przepustnica otwiera się już do 100%.
W trybie Sport zwłoka jest najmniejsza, charakterystyka dość ostra (powiedzmy, że wciśnięcie gazu w 1/3 powoduje taki efekt, jak wciśnięcie gazu w 2/3 w trybie normal) i oczywiście również przepustnica otwiera się w 100%.
Wszystkie 3 opisane przeze mnie w poprzednim poście przypadki wynikają wprost z tego, co napisał sailor 88 - kickdown wysyła komputerowi sygnał, że kierowca potrzebuje teraz 100% mocy i Max przyspieszenie. Stąd ingerencja w skrzynię, pełne otwarcie przepustnicy i zignorowanie ogranicznika prędkości.
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
Cytat z instrukcji
Funkcja kick-down
Funkcja kick-down umożliwia osiągnięcie maksymalnego przyspieszenia.
Po wciśnięciu pedału gazu poza punkt oporu przy całkowicie otwartej przepustnicy automatyczna skrzynia biegów zmieni bieg na niższy, w zależności od prędkości samochodu i obrotów silnika. Zmiana na wyższy bieg jest opóźniana, aż silnik osiągnie maksymalną liczbę obrotów na minutę.
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Pedał gazu, lekki przeskok przy końcowym dociskaniu
A jak to się ma w manualu?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link