Temperatura oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Temperatura oleju

Post autor: sailor 88 »

Pepeg pisze:
14 gru 2018, 9:07
Właśnie to teraz sprawdziłem, temperatura oleju 50 stopni wyskoczyła mi po ok 2 minutach od wyświetlenia 90 stopni płynu. Na osiągnięcie tego wyniku musiałem czekać 11 minut. 2.0 TSI.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Dziwne trochę! U mnie w dizlu, a ten z natury grzeje się wolniej, temp. oleju 50 stopni osiąga w chwili, gdy temp. płynu osiąga 70 stopni. Na pewno dużo zależy też od sposobu korzystania z ogrzewania (temperatura, intensywność nawiewu).


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Temperatura oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Temperatura oleju

Post autor: Endrju »

No to dzisiaj pokusilem się o sprawdzenie. Na stację pkp mam 1.1km , auta całkiem zimne po ok.8h postoju. Pojechałem na stację tam ok 5 min. postoju i powrót do domu. A to wyniki temperatur.


Obrazek
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

dodek55
Posty: 17
Rejestracja: 04 wrz 2018, 7:55
Samochód: SEAT Ateca 2.0 TSI Xcellence - wkrótce ?
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Temperatura oleju

Post autor: dodek55 »

W oczekiwaniu na ATECE 2.0 "pożyczam" na przejażdżki małe POLO 1.2 TSI
W rodzinie VAG-a to jest raczej normalne (tak mi się wydaje), że temp. oleju zaczyna się pokazywać po przekroczeniu 50 st.C
Mały test: temp. zew.-2 st.C; samochód 4 godziny pod chmurką.
Po przejechaniu 3 km - temp oleju 50/woda w chłodnicy ~80 st.C
Po przejechaniu 4 km - olej 59/woda ~90 st.C

Obrazek

Obrazek

Obrazek

KuteK
Posty: 28
Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:13
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Temperatura oleju

Post autor: KuteK »

Pepeg pisze:
14 gru 2018, 9:07
Właśnie to teraz sprawdziłem, temperatura oleju 50 stopni wyskoczyła mi po ok 2 minutach od wyświetlenia 90 stopni płynu. Na osiągnięcie tego wyniku musiałem czekać 11 minut. 2.0 TSI.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
potwierdzam, w 2.0TSI temp. płynu w chłodnicy może wskazywać 90 zanim w ogóle wskaźnik temp. oleju zacznie pokazywać jakiekolwiek wartości.

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Temperatura oleju

Post autor: michal 76 »

Panowie to jest normalne. Ten silnik ma kilka układów chłodzenia ( silnik, turbo ) dlatego płyn chłodzący tak szybko się nagrzewa, ale temperatura oleju to zupełnie inna sprawa. Można przyjąć że jeżeli temperatura oleju jest nominalna ( taka jaką producent przewidział ) to silnik jest rozgrzany. Podobnie jest w Dieslu tam jest eklektyczne podgrzewanie.

KuteK
Posty: 28
Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:13
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Temperatura oleju

Post autor: KuteK »

Dokładnie, lepiej nie pałować silnika patrząc na sam wskaźnik temp. płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Temperatura oleju

Post autor: sailor 88 »

michal 76 pisze:
22 gru 2018, 18:07
Panowie to jest normalne. Ten silnik ma kilka układów chłodzenia ( silnik, turbo ) dlatego płyn chłodzący tak szybko się nagrzewa, ale temperatura oleju to zupełnie inna sprawa. Można przyjąć że jeżeli temperatura oleju jest nominalna ( taka jaką producent przewidział ) to silnik jest rozgrzany. Podobnie jest w Dieslu tam jest eklektyczne podgrzewanie.
Podgrzewanie elektryczne w diesel'u nie ma żadnego wpływu na temperaturę płynu chłodzącego, ani oleju. To jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna, umieszczona w climatroniku, dogrzewająca powietrze wlatujące do kabiny. Nota bene super sprawa, bo ciepłe powietrze zaczyna lecieć z nawiewów, praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika, bez względu na temperaturę płynu chłodzącego. Po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury, wyłącza się.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Temperatura oleju

Post autor: sailor 88 »

Zapomniałem o najważniejszym... W 2.0TSI jest więcej oleju, po prostu (o ponad litr więcej niż w 1,4TSI), dlatego potrzeba więcej czasu na podgrzanie zawartości misy olejowej do temp. roboczej.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

jarek.k
Posty: 136
Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Temperatura oleju

Post autor: jarek.k »

sailor 88 pisze:
28 gru 2018, 8:14
Zapomniałem o najważniejszym... W 2.0TSI jest więcej oleju, po prostu (o ponad litr więcej niż w 1,4TSI), dlatego potrzeba więcej czasu na podgrzanie zawartości misy olejowej do temp. roboczej.
Hehe. dokladnie tam jest do podgrzania 5,7 litra oleju :lol: :lol: :lol:

fuyek3
Posty: 22
Rejestracja: 04 kwie 2018, 22:34
Samochód: 2.0 TSI XC
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Temperatura oleju

Post autor: fuyek3 »

No i w diabły poszło parę fajnych i merytorycznych postów o temperaturze oleju i wyłączaniu rozgrzanego silnika...
Pytanie do admina - nie da się ich odzyskać?

ODPOWIEDZ