Czołem. Czy jak podniosę auto na lewarze koła powinny nie się swobodnie obracać? Skrzynia ręczna na luzie, ręczny oczywiście rozłączony. 4x4.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Luz skrzyni na kołach
- TomeL
- Posty: 664
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Luz skrzyni na kołach
Chodzi o koła tylne, ale po namyśle to chyba tak jak z przednimi. Opory półosi muszą być. Nie mogę jednak zrobić ani jednego pełnego obrotu jednym szarpnięciem.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Luz skrzyni na kołach
Właśnie przekonałeś się organoleptycznie skąd bierze się wyższe spalanie (około 0,5l/100km) w aucie z napędem 4x4. Bez względu na to czy napęd jest przekazywany tylko na jedną oś, czy na dwie, wszystkie mechanizmy "kręcą się" cały czas, pochłaniając energię, bo stawiają opór, który właśnie odczułeś. W aucie 4x4 masz dodatkowo: skrzynka rozdzielcza przy skrzyni biegów, wał napędowy, sprzęgło Haldex, tylny most, półosie i piasty kół tylnych.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...