Spalanie oleju.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Spalanie oleju.
Odkopuję, 65.000 przebiegu, 5 tys od przeglądu i serwisu olejowego, kontrolka na desce i w info o sprawdzeniu poziomu oleju. Na bagnecie - grubo poniżej minimum, weszło mi 0.6 i jeszcze ledwo ledwo sięga do minimum, będę jeszcze musiał z pół literka dolać.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Spalanie oleju.
W tej generacji silników zastosowano wadliwe pierścienie tłokowe, producent chcąc ograniczyć straty związane z tarciem w silniku, zastosował na tłokach pierścienie zgarniające nowej konstrukcji. Z upływem czasu okazało się, że materiał z którego są wykonane, jest nieco zbyt delikatny, i siła nacisku na cylinder spada, a to powoduje przepuszczanie oleju. Ewentualnie może też popuszczać turbina (należałoby sprawdzić kolektor dolotowy), ale to raczej wątpliwe, bo mały przebieg jeszcze. Tragedii nie ma, ale łyka już sporo...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Spalanie oleju.
W tej generacji? Czy poprzedniej?sailor 88 pisze: ↑25 kwie 2023, 23:00W tej generacji silników zastosowano wadliwe pierścienie tłokowe, producent chcąc ograniczyć straty związane z tarciem w silniku, zastosował na tłokach pierścienie zgarniające nowej konstrukcji. Z upływem czasu okazało się, że materiał z którego są wykonane, jest nieco zbyt delikatny, i siła nacisku na cylinder spada, a to powoduje przepuszczanie oleju. Ewentualnie może też popuszczać turbina (należałoby sprawdzić kolektor dolotowy), ale to raczej wątpliwe, bo mały przebieg jeszcze. Tragedii nie ma, ale łyka już sporo...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Spalanie oleju.
Silników poprzednich generacji było kilka typów, a te pierwsze to była totalna porażka, z której wyciągnięto wnioski i w kolejnych poprawiano wady.
Zmieniono tłoki z pierścieniami, rozrząd, sprężarkę itd, co sprawiło, że wyeliminowano większość wad, a przede wszystkim nadmierne spalanie oleju. Tak było od modelu EA888 gen.3 (plastikowa miska oleju i dwa fazatory w głowicy), ale w pogoni za nowymi normami i chęcią zmniejszenia tarcia pary cylinder-tłok przystosowano silnik do olejów niskolepkościowych (norma 508.00, lepkość 0w20). Powstała gen.3b, w której zmieniono skład materiału z którego wykonane są pierścienie, co skutkuje słabszym przyleganiem pierścienia do gładzi cylindra i ewentualnym zwiększeniem zużycie oleju. Oczywiście to nie to, co było w pierwszej generacji tego silnika, ale po pewnym przebiegu ilość zużywanego oleju może wzrosnąć. Wiele dodatkowych czynników się na to składa (jakość oleju, sposób eksploatacji, ubytek oleju inną drogą), więc u kogoś może być to wyraźny ubytek, a u innych mieści się "w normie", cokolwiek to znaczy...
P.S.To są informacje z profesjonalnych, niezależnych warsztatów, zajmujących się napędami VAG'a.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Lava
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
- Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Spalanie oleju.
Ja mam silnik 2.0 tsi EA888 gen.3 nalotu 57tys wymieniam olej co 10tys na 0w30 i od wymiany do wymiany nic nie ubywa.
- Ocena: 5.26%
2.0 tsi 190km, Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Spalanie oleju.
U mnie w TDI też stały poziom od wymiany do wymiany, ale niektórzy dolewają...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Spalanie oleju.
Może być tak, że na dystansie 10 tys km ilość oleju spalanego wynosi zakres max do prawie min i nie ma problemu, nie dolewa. Gorzej jak ktoś rzadziej wymienia, to wtedy pewnie się lampka zapali.
Tak czy siak może wkur..... taka sytuacja.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- Lava
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
- Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Spalanie oleju.
Ja jestem tego zdania, że sposób dotarcia silnika też ma znaczenie. Przez pierwszy 1000km jeździłem jak dziadek do kościoła pierwsza wymiana oleju po 1 tysiącu dróga wymiana po 3 tys i następne co 10tys.
2.0 tsi 190km, Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Spalanie oleju.
No to trzeba przyznać, że perfekcyjnie zadbałeś/dbasz o silnik. To się chwali...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Spalanie oleju.
Jestem po kapitalnym remoncie silnika, przebieg 75.000 km. Wymiana tłoków, panewek wału, planowanie bloku itp itd. Drogo, ale wygląda na profesjonalnie, poza ASO. Będę raportował co ze spalaniem oleju 2 lata gwarancji.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej