Spalanie oleju.

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Grzadq
Posty: 117
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: Grzadq »

Odkopuję, 65.000 przebiegu, 5 tys od przeglądu i serwisu olejowego, kontrolka na desce i w info o sprawdzeniu poziomu oleju. Na bagnecie - grubo poniżej minimum, weszło mi 0.6 i jeszcze ledwo ledwo sięga do minimum, będę jeszcze musiał z pół literka dolać.


Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

Sponsor

Re: Spalanie oleju.

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: sailor 88 »

Grzadq pisze:
25 kwie 2023, 22:26
Odkopuję, 65.000 przebiegu, 5 tys od przeglądu i serwisu olejowego, kontrolka na desce i w info o sprawdzeniu poziomu oleju. Na bagnecie - grubo poniżej minimum, weszło mi 0.6 i jeszcze ledwo ledwo sięga do minimum, będę jeszcze musiał z pół literka dolać.
W tej generacji silników zastosowano wadliwe pierścienie tłokowe, producent chcąc ograniczyć straty związane z tarciem w silniku, zastosował na tłokach pierścienie zgarniające nowej konstrukcji. Z upływem czasu okazało się, że materiał z którego są wykonane, jest nieco zbyt delikatny, i siła nacisku na cylinder spada, a to powoduje przepuszczanie oleju. Ewentualnie może też popuszczać turbina (należałoby sprawdzić kolektor dolotowy), ale to raczej wątpliwe, bo mały przebieg jeszcze. Tragedii nie ma, ale łyka już sporo...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 573
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: michal 76 »

sailor 88 pisze:
25 kwie 2023, 23:00
Grzadq pisze:
25 kwie 2023, 22:26
Odkopuję, 65.000 przebiegu, 5 tys od przeglądu i serwisu olejowego, kontrolka na desce i w info o sprawdzeniu poziomu oleju. Na bagnecie - grubo poniżej minimum, weszło mi 0.6 i jeszcze ledwo ledwo sięga do minimum, będę jeszcze musiał z pół literka dolać.
W tej generacji silników zastosowano wadliwe pierścienie tłokowe, producent chcąc ograniczyć straty związane z tarciem w silniku, zastosował na tłokach pierścienie zgarniające nowej konstrukcji. Z upływem czasu okazało się, że materiał z którego są wykonane, jest nieco zbyt delikatny, i siła nacisku na cylinder spada, a to powoduje przepuszczanie oleju. Ewentualnie może też popuszczać turbina (należałoby sprawdzić kolektor dolotowy), ale to raczej wątpliwe, bo mały przebieg jeszcze. Tragedii nie ma, ale łyka już sporo...
W tej generacji? Czy poprzedniej?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: sailor 88 »

michal 76 pisze:
26 kwie 2023, 6:56
W tej generacji? Czy poprzedniej?
Silników poprzednich generacji było kilka typów, a te pierwsze to była totalna porażka, z której wyciągnięto wnioski i w kolejnych poprawiano wady.
Zmieniono tłoki z pierścieniami, rozrząd, sprężarkę itd, co sprawiło, że wyeliminowano większość wad, a przede wszystkim nadmierne spalanie oleju. Tak było od modelu EA888 gen.3 (plastikowa miska oleju i dwa fazatory w głowicy), ale w pogoni za nowymi normami i chęcią zmniejszenia tarcia pary cylinder-tłok przystosowano silnik do olejów niskolepkościowych (norma 508.00, lepkość 0w20). Powstała gen.3b, w której zmieniono skład materiału z którego wykonane są pierścienie, co skutkuje słabszym przyleganiem pierścienia do gładzi cylindra i ewentualnym zwiększeniem zużycie oleju. Oczywiście to nie to, co było w pierwszej generacji tego silnika, ale po pewnym przebiegu ilość zużywanego oleju może wzrosnąć. Wiele dodatkowych czynników się na to składa (jakość oleju, sposób eksploatacji, ubytek oleju inną drogą), więc u kogoś może być to wyraźny ubytek, a u innych mieści się "w normie", cokolwiek to znaczy...

P.S.To są informacje z profesjonalnych, niezależnych warsztatów, zajmujących się napędami VAG'a.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: Lava »

Ja mam silnik 2.0 tsi EA888 gen.3 nalotu 57tys wymieniam olej co 10tys na 0w30 i od wymiany do wymiany nic nie ubywa.
Za ten post autor Lava otrzymał podziękowanie:
Rafiner (27 kwie 2023, 14:34)
Ocena: 5.26%
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: sailor 88 »

Lava pisze:
26 kwie 2023, 18:09
Ja mam silnik 2.0 tsi EA888 gen.3 nalotu 57tys wymieniam olej co 10tys na 0w30 i od wymiany do wymiany nic nie ubywa.
U mnie w TDI też stały poziom od wymiany do wymiany, ale niektórzy dolewają...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: Rafiner »

Lava pisze:
26 kwie 2023, 18:09
Ja mam silnik 2.0 tsi EA888 gen.3 nalotu 57tys wymieniam olej co 10tys na 0w30 i od wymiany do wymiany nic nie ubywa.
Może być tak, że na dystansie 10 tys km ilość oleju spalanego wynosi zakres max do prawie min i nie ma problemu, nie dolewa. Gorzej jak ktoś rzadziej wymienia, to wtedy pewnie się lampka zapali.
Tak czy siak może wkur..... taka sytuacja.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: Lava »

Ja jestem tego zdania, że sposób dotarcia silnika też ma znaczenie. Przez pierwszy 1000km jeździłem jak dziadek do kościoła 😀 pierwsza wymiana oleju po 1 tysiącu dróga wymiana po 3 tys i następne co 10tys.
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: sailor 88 »

Lava pisze:
27 kwie 2023, 15:29
Ja jestem tego zdania, że sposób dotarcia silnika też ma znaczenie. Przez pierwszy 1000km jeździłem jak dziadek do kościoła 😀 pierwsza wymiana oleju po 1 tysiącu dróga wymiana po 3 tys i następne co 10tys.
No to trzeba przyznać, że perfekcyjnie zadbałeś/dbasz o silnik. To się chwali...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Grzadq
Posty: 117
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Spalanie oleju.

Post autor: Grzadq »

Jestem po kapitalnym remoncie silnika, przebieg 75.000 km. Wymiana tłoków, panewek wału, planowanie bloku itp itd. Drogo, ale wygląda na profesjonalnie, poza ASO. Będę raportował co ze spalaniem oleju ;-) 2 lata gwarancji.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

ODPOWIEDZ