Strona 2 z 3

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 15 maja 2020, 16:25
autor: Tomektr
Może nowa bateria była już stara, na opakowaniu bateri jest data produkcji, jeśli jest zbyt odległa to bateria może być zależała. Mało kto na to zwraca uwagę

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 17 maja 2020, 8:24
autor: Jaskokrakow
mam Seata 2 lata i juz trzeci raz wyświetlił sie komunikat o baterii- dwa razy juz wymieniałem -chyba za czesto to sie dzieje a Antarze 7 lat nie wymieniałem baterii

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 17 maja 2020, 10:07
autor: Kuchar
Trudno mi to teraz będzie powtórzyć, ale kluczyki jakie posiadamy mają silne "promieniowanie" i dość duży zasięg zwłaszcza z keylesem przez co baterie zużywają się znacznie szybciej.

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 17 maja 2020, 12:20
autor: sailor 88
Kuchar pisze:
17 maja 2020, 10:07
Trudno mi to teraz będzie powtórzyć, ale kluczyki jakie posiadamy mają silne "promieniowanie" i dość duży zasięg zwłaszcza z keylesem przez co baterie zużywają się znacznie szybciej.
Jest trochę inaczej...właściwie odwrotnie. Kluczyk pracujący w systemie Keyless ma bardzo mały zasięg, i celowo tak jest. Odłóż kluczyk 2 metry od auta, a już go nie otworzysz. Szybkie zużywanie się baterii wynika z ciągłego nadawania sygnału na który czeka samochód, więc permanentnie jest pobierana energia z baterii kluczyka. Zamknięty, czy otwarty samochód ciągle "szuka" kluczyka, a kluczyk obojętnie gdzie się znajduje, cały czas wysyła informację w postaci kodu. Zczytywanie tego właśnie sygnału z kluczyka służy złodziejom do kradzieży na tzw. walizkę. Co innego zwykły kluczk do zdalnego otwierania centralnego zamka, ten pracuje (pobiera energię z baterii) tylko w momencie naciśnięcia przycisku. Nasz kluczyk też tak może działać i wtedy ma duży zasięg.

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 17 maja 2020, 15:01
autor: Kuchar
I pewnie tak jest jak pisze sailor 88, reasumując, baterie dostają bardziej po tyłku "niż kiedyś".

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 17 maja 2020, 15:59
autor: Rafiner
To do banii. W Fabii 2 mam pilot 12 lat i działa bez wymiany. A teraz widzę, że trzeba kupić baterię zapas i wozić w schowku. Bo jak mi w Atece siądzie kluczyk to nie ma zmiłuj się.

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 17 maja 2020, 17:29
autor: sailor 88
Rafiner pisze:
17 maja 2020, 15:59
A teraz widzę, że trzeba kupić baterię zapas i wozić w schowku. Bo jak mi w Atece siądzie kluczyk to nie ma zmiłuj się.
Też tak zrobiłem, ale w razie czego jest zestaw ratunkowy w postaci kluczyka tradycyjnego do otwarcia drzwi i transpondera w kluczyku, który zbliżony do kolumny kierowniczej pozwoli uruchomić silnik nawet bez baterii w kluczyku.

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 17 maja 2020, 20:03
autor: DarekWa
Rafiner pisze:
17 maja 2020, 15:59
To do banii. W Fabii 2 mam pilot 12 lat i działa bez wymiany. A teraz widzę, że trzeba kupić baterię zapas i wozić w schowku. Bo jak mi w Atece siądzie kluczyk to nie ma zmiłuj się.
jak ci siądzie poza Atecą na wyjeździe a bateria będzie w schowku to na niewiele może się zdać jeśli nie otworzysz auta spod klamki ;)

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 17 maja 2020, 21:57
autor: tomal218
Mi padla po 2 latach i zmienilem na cr2032 ma wieksza pojemnosc od standardowej o 1/3 i grubsza o 0,7 mm ale jest ok

Re: Wymiana baterii w pilocie

: 18 maja 2020, 12:00
autor: Orłoś
Koledze Tomektr chodziło, że pomimo, że termin jest odległy to bateria jest "zależała" jak ładnie to określił. Zgadzam się, bo sam kiedyś kupiłem na zapas trochę tych baterii i niestety żadna z nich nie działała w pilocie. Musiałem kupić świeżutką na stacji benzynowej, także przestrzegam przed kupowaniem "na zapas", bo możecie się zdziwić. Generalnie na każdej stacji je mają, więc relax ;)