Z ciekawosci podpialem swojego starego ELMa, i ku mojemu zdziwieniu, wyskoczyly 3 bledy:
-------------
Central electronics:
204546 - Remote key 2 - current too low
Driver assist front sensor:
01275 - Code switches disconnection of Airbags Rear-Side (E280)
Infotainment system:
00537 - Oxygen Sensor Control
-------------
Domyslam sie, ze pierwszy ma zwiazek ze slaba bateria w kluczyku.
Jakies pomysly co ozn dwa pozostale?
Za jakis mies jade na serwis, wiec pewnie im zglosze ale chcialbym wiesziec co w trawie piszczy.
3 bledy z OBD
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: 3 bledy z OBD
ELM jest za cienki, podaje tylko kody główne bez opisowych, a te precyzują usterkę.
00537-czujnik tlenu(sonda lambda), ale brak opisu wartości granicznych, dolne czy górne (18-10 - Upper Limit - Intermittent) czy (19-10 - Lower Limit - Intermittent). Powodem może być uszkodzone okablowanie, sonda lambda, ale też np. przepływomierz, wtryskiwacz(zacina się), regulator ciśnienia paliwa. Należy prześledzić parametry bieżące sondy lambda w sterowniku.
01275-dotyczy odłączania przełączników kodowych poduszek powietrznych z tyłu.
00537-czujnik tlenu(sonda lambda), ale brak opisu wartości granicznych, dolne czy górne (18-10 - Upper Limit - Intermittent) czy (19-10 - Lower Limit - Intermittent). Powodem może być uszkodzone okablowanie, sonda lambda, ale też np. przepływomierz, wtryskiwacz(zacina się), regulator ciśnienia paliwa. Należy prześledzić parametry bieżące sondy lambda w sterowniku.
01275-dotyczy odłączania przełączników kodowych poduszek powietrznych z tyłu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 3 bledy z OBD
Dzieki.sailor 88 pisze: ↑24 kwie 2019, 23:22ELM jest za cienki, podaje tylko kody główne bez opisowych, a te precyzują usterkę.
00537-czujnik tlenu(sonda lambda), ale brak opisu wartości granicznych, dolne czy górne (18-10 - Upper Limit - Intermittent) czy (19-10 - Lower Limit - Intermittent). Powodem może być uszkodzone okablowanie, sonda lambda, ale też np. przepływomierz, wtryskiwacz(zacina się), regulator ciśnienia paliwa. Należy prześledzić parametry bieżące sondy lambda w sterowniku.
01275-dotyczy odłączania przełączników kodowych poduszek powietrznych z tyłu.
Moze i cienki ale przynajmniej sygnalizuje problem. Jestem zdziwiony ze takie bledy wyszly. Generalnie z autem wszystko jest ok.
Bede na serwisie to im zglosze, zobaczymy co powiedza.
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: 3 bledy z OBD
Ważne też jest to, czy błąd jest sporadyczny, czy też występuje permanentnie lub z określoną częstotliwością, a wszystko to będzie w rozwinięciu (opisie) kodu podstawowego. Jeżeli błąd wystąpił sporadycznie, powiedzmy jeden raz, najczęściej nie świadczy to o niczym, być może chwilowo zawiesił się wtryskiwacz na przykład. Jeżeli silnik chodzi prawidłowo, nie martwiłbym się na zapas. Poważniejsze błędy inicjują kontrolki na na zegarach, a u Ciebie to tylko błąd w tzw. pamięci oczekującej, a takie występują często w różnych sterownikach. U siebie też już skasowałem kilka takich sporadycznych, które nigdy się nie powtórzyły.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 3 bledy z OBD
Spoko. Celowo ich nie kasuje zeby serwis mogl odczytac i sie ustosunkowac.sailor 88 pisze: ↑25 kwie 2019, 8:57Ważne też jest to, czy błąd jest sporadyczny, czy też występuje permanentnie lub z określoną częstotliwością, a wszystko to będzie w rozwinięciu (opisie) kodu podstawowego. Jeżeli błąd wystąpił sporadycznie, powiedzmy jeden raz, najczęściej nie świadczy to o niczym, być może chwilowo zawiesił się wtryskiwacz na przykład. Jeżeli silnik chodzi prawidłowo, nie martwiłbym się na zapas. Poważniejsze błędy inicjują kontrolki na na zegarach, a u Ciebie to tylko błąd w tzw. pamięci oczekującej, a takie występują często w różnych sterownikach. U siebie też już skasowałem kilka takich sporadycznych, które nigdy się nie powtórzyły.