3 bledy z OBD

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

3 bledy z OBD

Post autor: zinger »

Z ciekawosci podpialem swojego starego ELMa, i ku mojemu zdziwieniu, wyskoczyly 3 bledy:
-------------
Central electronics:
204546 - Remote key 2 - current too low

Driver assist front sensor:
01275 - Code switches disconnection of Airbags Rear-Side (E280)

Infotainment system:
00537 - Oxygen Sensor Control
-------------
Domyslam sie, ze pierwszy ma zwiazek ze slaba bateria w kluczyku.
Jakies pomysly co ozn dwa pozostale?

Za jakis mies jade na serwis, wiec pewnie im zglosze ale chcialbym wiesziec co w trawie piszczy.



Sponsor

3 bledy z OBD

Sponsor


Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 3 bledy z OBD

Post autor: zinger »

Nikt? Nic?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: 3 bledy z OBD

Post autor: sailor 88 »

ELM jest za cienki, podaje tylko kody główne bez opisowych, a te precyzują usterkę.

00537-czujnik tlenu(sonda lambda), ale brak opisu wartości granicznych, dolne czy górne (18-10 - Upper Limit - Intermittent) czy (19-10 - Lower Limit - Intermittent). Powodem może być uszkodzone okablowanie, sonda lambda, ale też np. przepływomierz, wtryskiwacz(zacina się), regulator ciśnienia paliwa. Należy prześledzić parametry bieżące sondy lambda w sterowniku.

01275-dotyczy odłączania przełączników kodowych poduszek powietrznych z tyłu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 3 bledy z OBD

Post autor: zinger »

sailor 88 pisze:
24 kwie 2019, 23:22
ELM jest za cienki, podaje tylko kody główne bez opisowych, a te precyzują usterkę.

00537-czujnik tlenu(sonda lambda), ale brak opisu wartości granicznych, dolne czy górne (18-10 - Upper Limit - Intermittent) czy (19-10 - Lower Limit - Intermittent). Powodem może być uszkodzone okablowanie, sonda lambda, ale też np. przepływomierz, wtryskiwacz(zacina się), regulator ciśnienia paliwa. Należy prześledzić parametry bieżące sondy lambda w sterowniku.

01275-dotyczy odłączania przełączników kodowych poduszek powietrznych z tyłu.
Dzieki.
Moze i cienki ale przynajmniej sygnalizuje problem. Jestem zdziwiony ze takie bledy wyszly. Generalnie z autem wszystko jest ok.
Bede na serwisie to im zglosze, zobaczymy co powiedza.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: 3 bledy z OBD

Post autor: sailor 88 »

Ważne też jest to, czy błąd jest sporadyczny, czy też występuje permanentnie lub z określoną częstotliwością, a wszystko to będzie w rozwinięciu (opisie) kodu podstawowego. Jeżeli błąd wystąpił sporadycznie, powiedzmy jeden raz, najczęściej nie świadczy to o niczym, być może chwilowo zawiesił się wtryskiwacz na przykład. Jeżeli silnik chodzi prawidłowo, nie martwiłbym się na zapas. Poważniejsze błędy inicjują kontrolki na na zegarach, a u Ciebie to tylko błąd w tzw. pamięci oczekującej, a takie występują często w różnych sterownikach. U siebie też już skasowałem kilka takich sporadycznych, które nigdy się nie powtórzyły.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 3 bledy z OBD

Post autor: zinger »

sailor 88 pisze:
25 kwie 2019, 8:57
Ważne też jest to, czy błąd jest sporadyczny, czy też występuje permanentnie lub z określoną częstotliwością, a wszystko to będzie w rozwinięciu (opisie) kodu podstawowego. Jeżeli błąd wystąpił sporadycznie, powiedzmy jeden raz, najczęściej nie świadczy to o niczym, być może chwilowo zawiesił się wtryskiwacz na przykład. Jeżeli silnik chodzi prawidłowo, nie martwiłbym się na zapas. Poważniejsze błędy inicjują kontrolki na na zegarach, a u Ciebie to tylko błąd w tzw. pamięci oczekującej, a takie występują często w różnych sterownikach. U siebie też już skasowałem kilka takich sporadycznych, które nigdy się nie powtórzyły.
Spoko. Celowo ich nie kasuje zeby serwis mogl odczytac i sie ustosunkowac.

ODPOWIEDZ