Front Assist - problem

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Front Assist - problem

Post autor: krowka1978 »

Rafiner pisze:
25 gru 2023, 20:51
Mi zalepienie radaru powoduje info o FA, ale reszta działa. Nie wiem skad takie info o VAG??

Poza tym jezdzilem roznymi autami i generalnie zestaw FA + LA + ATemp dzialal najlepiej w VAG i to w takim z 2017 roku, gdzie duzo drozsze Toyoty czy Kia czy Renault te systemy to kpina byla.
Wole jak mi przy sniegu na chwile unieruchomi FA niz tamte wynalazki.
PS. Nie wiem jak w Fiacie, ale sadze ze poziom VAG byl nieosiagalny w 2017, nie wiem jak teraz.
Nie wpisałeś rocznika. Jak widać w 2 egzemplarzach z tego wątku, mój z 2023 roku, jest jak jest. Z działaniem w samochodzie na F powtarzał się nie będę, skoro opisałem. Powtórzę się tylko, że nie wiem jak działa to w nowszych pincetach. W TIPO z kolei już inaczej było.
Skąd info o VAG - czyj jest SEAT? Można podejrzewać, że pozostałe też tak mają, skoro błędy w systemie info też są :mrgreen:
Miałem okazję zapoznać się z wieloma wątkami na forum, dość osobliwy jest opisujący LA. Sam miałem okazję jeździć kiedyś Leonem (w 2019 roku, to rocznik auta ten sam), w którym można było do LA włączyć opcję prowadzenia w pasie bez opcji Travel Assist i z wyłączonym tempomatem. W mojej Atece prowadzenie w pasie możliwe tylko z Travel Assist na tempomacie. Jak dobrze pamiętam w wątku pisała osoba, która miała Atece przedlifta i polifta, opisane było różne działanie w obu, w przeflifcie było jak w przytoczonym Leonie.

Co do poziomu osiągalności. W 500X z 2016 roku z marca, nie ma niestety aktywnego tempomatu, wprowadzili dopiero w lipcu 2016 - w moim soft po aktualizacji ma możliwość odpalenia, ale musiałbym radar zmienić za kilka tysięcy zł. LA ma tylko funkcję odbicia od linii pasa ruchu (robi to dość stanowczo), nie ma wibracji kierownicy, czy utrzymania środka pasa. Oczywiście realizowana jest funkcja automatycznych świateł drogowych


Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

Sponsor

Re: Front Assist - problem

Sponsor


Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Front Assist - problem

Post autor: Rafiner »

Ja mam 2019 listopad modelowo 2020 czyli przed FL. Mi dziala FA samo i niezaleznie od TA, prowadzenie miedzy liniami tez samo dziala. Wystarczy, ze puszcze kierownice i widzi linie i sam sie prowadzi.
Tak jak wspomnialem FA daje info ze nie dziala, ale linie swieca na zielono na zegarach i swiatla przelacza.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 720
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Front Assist - problem

Post autor: geranium »

krowka1978 pisze:
25 gru 2023, 19:24
geranium pisze:
25 gru 2023, 17:51
1 - kamera na szybie ma podgrzewanie
2 - systemy są ściśle powiązane przez emergency assist
1. W szybie Clima Coat jakoś nie mogę dostrzec ogrzewania, szyba wygląda na pozbawioną folii grzewczej w tym miejscu, jednak mogę tylko odnosić takie wrażenie, w każdym razie nie ma charakterystycznego brązowego odcienia, może optycznie oszukuje czarny plastik obudowy. Potrafię odtworzyć zaślepienie. Wilgotno, ogrzanie wnętrza postojowym, chwila jazdy i błąd kamery z powodu zaślepienia :D Kilka razy w podobnych warunkach. Wycieraczki nie pomagały, więc para od wewnątrz. Włączałem wtedy ogrzewanie szyby, mijało kilka minutedo "odślepienia" - czy dzięki włączeniu ogrzewania? Nie wiem.
2. Są tak ściśle powiązane, że aż bezsensownie. Tylko odnoszę wrażenie, że kamera nie ma wpływu na awaryjne hamowanie. Za to zaślepiony radar wyłącza automatyczne drogowe i utrzymanie pasa ruchu, logiczne, że aż porażające. Za takie ścisłe powiązanie tylko bić pokłony, bo co ma jedno do drugiego? Radar do automatycznych drogowych i LA nie jest potrzebny.
pod kamerą jest dodatkowy element grzewczy a nie w szybie.
zmieniając np. kamerkę 3Q na 2Q trzeba też wymienić ten element bo jeden ma 60 om a drugi 30 om

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Front Assist - problem

Post autor: krowka1978 »

Udało mi się zdobyć informacje, niestety tylko do przedlifta. Kamerka i radar mają swoją prywatną linię CAN. Muszę wczytać się, pobieżnie obejrzałem. Może znajdę też opis do polifta
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

ODPOWIEDZ