Jeżeli już ktoś upiera się na kartonowe testy, to niech je dla swojego dobra owinie folią aluminiową. Od samego kartonu może być za małe odbicie wiązki radarowej, więc sprawa zakończy się na uszkodzeniu samochodu, a stopień będzie zależał od prędkości wjazdu. Nie jest również powiedziane, że zatrzyma się, może tylko zwolnić i przyładować.
Z Front Assist (w moim 500X nazwali to Full Brake Control) mam do czynienia od 2016 roku. Z ciekawości muszę postarać się o znalezienie informacji o działaniu dla Ateci. W przypadku 500X Full Brake Control to nie tylko radar
System opiera się również na kamerce Lane Assist, radar i kamerka mają oddzielną linię CAN, która bezpośrednio bez przekaźników je łączy (mam pełną fabryczną dokumentację techniczną, więc o 500X mam 100% wiedzy)
Obrazując FBC potrafi wydać ostrzeżenie gdy w samochodzie z przodu zapalą się światła STOP, masz do niego jeszcze 30m i nie ma szybkiego przybliżania, prędkość około np. 30km/h
W Atece tego nie zauważam, za to przy ustawieniu dalekim potrafi ostrzegać, a nawet depnąć po hamulcach, gdy na łuku znajdują się tablice ostrzegawcze, a kierownica jest skręcona zgodnie z przebiegiem drogi
Na tym samym łuku przy ustawieniu dalekim w 500X zupełnie nic się nie dzieje, nigdy nie było ostrzeżenia... Dlatego w Atece niestety musiałem zmienić ustawienie na zalecany poziom "średni", wtedy nie robi cyrków
Dodając, w przypadku zaparowania szyby w miejscu kamery LA w 500X na zegarach pojawia się kontrolka ograniczonego działania funkcji FBC (oznacza to, że system jest kontrolowany tylko przez radar). W Atece miałem już komunikaty o zaparowanej szybie na kamerce LA, ale wyłączał tylko system automatycznych drogowych i LA, brak komunikatu o ograniczeniu działania FA. To mi podpowiada, że w Atece radar nie gada z kamerą - oczywiście upraszczając wypowiedź.
Ps. Jeżeli ktoś pisze o systemie FA, który nie działa w garażu, to ręce opadają. Polecam zajrzeć do instrukcji obsługi, są tam podane warunki zadziałania systemu. Od razu napiszę, że nie działa na samochody jadące na czołówkę, o czym w instrukcji jest zapis (o kierunku przeciwnym)
Przeszkoda musi poruszać się w tym samym kierunku, albo stać.