Strona 6 z 7

Re: Front Assist - problem

: 23 gru 2023, 17:18
autor: Miccc
W wersji Reference jest front assist a nie ma kamery i tak się zastanawiam nad skutecznością opcji bez kamery czy taka sama jak w duecie radar i kamera. W wersji Reference jest powiadomienie o zmęczeniu kierowcy ale myślę że nie ma żadnego czujnika czy kamery skierowanej na twarz kierowcy. Wymyślają te obowiązkowe systemy na różne sposoby i konfiguracje .

Re: Front Assist - problem

: 23 gru 2023, 17:24
autor: krowka1978
Miccc pisze:
23 gru 2023, 17:18
W wersji Reference jest front assist a nie ma kamery i tak się zastanawiam nad skutecznością opcji bez kamery czy taka sama jak w duecie radar i kamera. W wersji Reference jest powiadomienie o zmęczeniu kierowcy ale myślę że nie ma żadnego czujnika czy kamery skierowanej na twarz kierowcy. Wymyślają te obowiązkowe systemy na różne sposoby i konfiguracje .
Z moich obserwacji wnioskuję, że kamera nie wspomaga radaru w Atece. Przy zaparowanej szybie nie ma informacji o ograniczeniu działania fronta. W drugim samochodzie, już nie będę pisał w jakim :P, przy zasłonięciu kamery pojawia się informacja, że Full Brake Control ma ograniczone działanie, jest to też zbieżne z dokumentacją techniczną systemu Full Brake Control.
Zaznaczę jeszcze raz, że z obserwacji w Atece. Niestety nie mam dokumentacji technicznej. Utworzę konto na erwinie i sprawdzę co tam dają.
Co do zmęczenia, to dali algorytm, który sprawdza ruchy kierownicą, reakcję na geja gazu itp.

Re: Front Assist - problem

: 23 gru 2023, 19:13
autor: flash
krowka1978 pisze:
23 gru 2023, 16:59
No dobra
1. Nie spotkałem się . Mam w standby włączone tempo, stąd wiem.
2. VAG coś wymyślił, normalnie powinny działać niezależnie. Nie zdarzyło mi się w Atece. W ulubionym LA i radar są ze sobą ściśle powiązane - kamerka też daje info, że trzeba hamować, ale działają też niezaleznie. W Atece z zachowania wnioskuję, że jest inaczej. Muszę dorwać dokumentację techniczną. Przy zaślepionej samej kamerce nie działały tylko jej funkcje, czyli automatyczne drogowe, czy LA. Przy zaślepionym radarze u mnie LA śmigało. Może u Ciebie tak się złożyło, że pole kamery zaparowało, ale to gdybam.

3. Półkulę też zaklei.
Oo, jednak można. :)

Re: Front Assist - problem

: 23 gru 2023, 22:49
autor: Misiek
Miccc pisze:
23 gru 2023, 17:18
W wersji Reference jest front assist a nie ma kamery i tak się zastanawiam nad skutecznością opcji bez kamery czy taka sama jak w duecie radar i kamera. W wersji Reference jest powiadomienie o zmęczeniu kierowcy ale myślę że nie ma żadnego czujnika czy kamery skierowanej na twarz kierowcy. Wymyślają te obowiązkowe systemy na różne sposoby i konfiguracje .
To nie działa tak jak myślisz, czyli jakiś czujnik / kamera obserwująca twarz. Kiedyś było coś takiego obserwujące oczy i ich czas zamykania i otwierania, ale chyba nie sprawdziło się to w praktyce i ten sposób badania zmęczenia porzucono. W Atekach działa to tak :

"Funkcja wykrywania zmęczenia informuje kierowcę, kiedy jego zachowanie podczas jazdy wykazuje oznaki zmęczenia.

Funkcja i działanie

Wykrywanie zmęczenia określa zachowanie kierowcy w czasie jazdy przy rozpoczęciu podróży, wykonując obliczenie zmęczenia. Obliczenia są porównywane stale z faktycznym zachowaniem podczas jazdy. Jeżeli system wykryje, że kierowca jest zmęczony, rozlega się sygnał dźwiękowy i wyświetla sygnał wizualny oraz dodatkowy komunikat na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej.

Warunki działania

Zachowanie podczas jazdy oblicza się przy prędkościach powyżej 65 km/h do około 200 km/h".

Kiedyś gdzieś czytałem, że chodzi o czas reakcji na rożne bodźce zewnętrzne, sytuacje na drodze, szybkość naciskania pedału hamulca, a nawet ruchy kierownicą, ich szybkość.

Re: Front Assist - problem

: 24 gru 2023, 13:08
autor: krowka1978
flash pisze:
23 gru 2023, 19:13
krowka1978 pisze:
23 gru 2023, 16:59
No dobra
1. Nie spotkałem się . Mam w standby włączone tempo, stąd wiem.
2. VAG coś wymyślił, normalnie powinny działać niezależnie. Nie zdarzyło mi się w Atece. W ulubionym LA i radar są ze sobą ściśle powiązane - kamerka też daje info, że trzeba hamować, ale działają też niezaleznie. W Atece z zachowania wnioskuję, że jest inaczej. Muszę dorwać dokumentację techniczną. Przy zaślepionej samej kamerce nie działały tylko jej funkcje, czyli automatyczne drogowe, czy LA. Przy zaślepionym radarze u mnie LA śmigało. Może u Ciebie tak się złożyło, że pole kamery zaparowało, ale to gdybam.

3. Półkulę też zaklei.
Oo, jednak można. :)
Jako, że jednak można, dopisuję aktualizację. Powiem krótko, VAG zrobił to słabo.
Takie coś
Obrazek
wyłączyło LA, o radarze już nie wspomnę, ale wyłączenie LA, automatycznych drogowych itd. to kuriozum, szyba w miejscu kamery czysta. Takiego żartu w 500X nie ma, wiem, przynajmniej jedną osobę już wkurzę tym wpisem, ale fakt jest faktem, że FIAT jednak ma to poprawnie zrobione, przynajmniej z 2016 roku.
Tym samym na listę minusów VAG trafił kolejny, w tym samym czasie 4 pomarańczowe kontrolki, tempomatu, fronta, La i trójkąt z "!" :P
VAG poszedł na skróty i sobie ustalił, że skoro radar oślepiony, to drogi nie widać? Grube założenie... Jednak odniosłem wrażenie, że rozpoznawał znaki z kamery, a nie z nawi - wnioskuję po znakach z robót drogowych i pokazywaniu tego w zegarach.

Re: Front Assist - problem

: 24 gru 2023, 14:02
autor: flash
krowka1978 pisze:
24 gru 2023, 13:08
flash pisze:
23 gru 2023, 19:13
krowka1978 pisze:
23 gru 2023, 16:59
No dobra
1. Nie spotkałem się . Mam w standby włączone tempo, stąd wiem.
2. VAG coś wymyślił, normalnie powinny działać niezależnie. Nie zdarzyło mi się w Atece. W ulubionym LA i radar są ze sobą ściśle powiązane - kamerka też daje info, że trzeba hamować, ale działają też niezaleznie. W Atece z zachowania wnioskuję, że jest inaczej. Muszę dorwać dokumentację techniczną. Przy zaślepionej samej kamerce nie działały tylko jej funkcje, czyli automatyczne drogowe, czy LA. Przy zaślepionym radarze u mnie LA śmigało. Może u Ciebie tak się złożyło, że pole kamery zaparowało, ale to gdybam.

3. Półkulę też zaklei.
Oo, jednak można. :)
Jako, że jednak można, dopisuję aktualizację. Powiem krótko, VAG zrobił to słabo.
Takie coś
Obrazek
wyłączyło LA, o radarze już nie wspomnę, ale wyłączenie LA, automatycznych drogowych itd. to kuriozum, szyba w miejscu kamery czysta. Takiego żartu w 500X nie ma, wiem, przynajmniej jedną osobę już wkurzę tym wpisem, ale fakt jest faktem, że FIAT jednak ma to poprawnie zrobione, przynajmniej z 2016 roku.
Tym samym na listę minusów VAG trafił kolejny, w tym samym czasie 4 pomarańczowe kontrolki, tempomatu, fronta, La i trójkąt z "!" :P
VAG poszedł na skróty i sobie ustalił, że skoro radar oślepiony, to drogi nie widać? Grube założenie... Jednak odniosłem wrażenie, że rozpoznawał znaki z kamery, a nie z nawi - wnioskuję po znakach z robót drogowych i pokazywaniu tego w zegarach.
Na rozpoznawanie znaków w tej sytuacji nie zwróciłem uwagi.

Właśnie o to chodzi, że zalepiony śniegiem czy lodem jest ten radar, sama szyba i kamera jest ok, a LA też wyłącza, co moim zdaniem jest dziwne, bo radar chyba do tego nie jest potrzebny, no ale cóż – w fabryce wiedzą lepiej...

Fiat ma lepiej – tzn. jak?

Kontrolki ostrzegawcze pomarańczowe są w takiej sytuacji 3 a nie 4 – bez tempomatu, bo do tego jako tako nie ma na stałe się palącej, FA LA i trójkąt tak.

Logika mi jednak podpowiada, że wspomniane rozwiązanie z porsche, gdzie radar jest w formie półkuli, będzie bardziej niezawodne – może kiedyś się zalepi, w naprawdę mega ciężkich warunkach, ale przy takich jak ostatnio miałem (czyli jakieś 99% sytuacji) to wątpię. :)

Re: Front Assist - problem

: 24 gru 2023, 14:22
autor: krowka1978
flash pisze:
24 gru 2023, 14:02
krowka1978 pisze:
24 gru 2023, 13:08
flash pisze:
23 gru 2023, 19:13


Oo, jednak można. :)
Jako, że jednak można, dopisuję aktualizację. Powiem krótko, VAG zrobił to słabo.
Takie coś
Obrazek
wyłączyło LA, o radarze już nie wspomnę, ale wyłączenie LA, automatycznych drogowych itd. to kuriozum, szyba w miejscu kamery czysta. Takiego żartu w 500X nie ma, wiem, przynajmniej jedną osobę już wkurzę tym wpisem, ale fakt jest faktem, że FIAT jednak ma to poprawnie zrobione, przynajmniej z 2016 roku.
Tym samym na listę minusów VAG trafił kolejny, w tym samym czasie 4 pomarańczowe kontrolki, tempomatu, fronta, La i trójkąt z "!" :P
VAG poszedł na skróty i sobie ustalił, że skoro radar oślepiony, to drogi nie widać? Grube założenie... Jednak odniosłem wrażenie, że rozpoznawał znaki z kamery, a nie z nawi - wnioskuję po znakach z robót drogowych i pokazywaniu tego w zegarach.
Na rozpoznawanie znaków w tej sytuacji nie zwróciłem uwagi.

Właśnie o to chodzi, że zalepiony śniegiem czy lodem jest ten radar, sama szyba i kamera jest ok, a LA też wyłącza, co moim zdaniem jest dziwne, bo radar chyba do tego nie jest potrzebny, no ale cóż – w fabryce wiedzą lepiej...

Fiat ma lepiej – tzn. jak?

Kontrolki ostrzegawcze pomarańczowe są w takiej sytuacji 3 a nie 4 – bez tempomatu, bo do tego jako tako nie ma na stałe się palącej, FA LA i trójkąt tak.

Logika mi jednak podpowiada, że wspomniane rozwiązanie z porsche, gdzie radar jest w formie półkuli, będzie bardziej niezawodne – może kiedyś się zalepi, w naprawdę mega ciężkich warunkach, ale przy takich jak ostatnio miałem (czyli jakieś 99% sytuacji) to wątpię. :)
U mnie były 3 w dolnej linii zegarów, bo mam tempo w standby, włączony w standby również Travel Assist, na górze zegarów fizyczna dioda trójkąta z "!", czyli 4. Zrobię fotę następnym razem.

W 500X zapaskudzenie radaru nie ma wpływu na system LA, czyli nadal działa utrzymanie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe. Rozpoznawanie znaków w moim roczniku jest zablokowane, sama kamera ma funkcjonalność. W zegarach pojawia się tylko informacja o zaślepionym radarze i ograniczonym funkcjonowaniu funkcji Full Brake Control.
W drugą stronę zasłonięcie kamery powoduje wyłączenie LA i automatycznych drogowych, radar działa, ale jest analogiczne ostrzeżenie, że funkcja Full Brake Control działa w trybie ograniczonym, a to dlatego, że kamera i radar razem realizują automatyczne hamowanie - radar i kamera mają dedykowaną bezpośrednią linię CAN pomiędzy sobą.
W Atece niestety nie wiem jak jest, jeszcze, dowiem się, bo muszę wiedzieć jak to działa.

Re: Front Assist - problem

: 25 gru 2023, 17:51
autor: geranium
1 - kamera na szybie ma podgrzewanie
2 - systemy są ściśle powiązane przez emergency assist

Re: Front Assist - problem

: 25 gru 2023, 19:24
autor: krowka1978
geranium pisze:
25 gru 2023, 17:51
1 - kamera na szybie ma podgrzewanie
2 - systemy są ściśle powiązane przez emergency assist
1. W szybie Clima Coat jakoś nie mogę dostrzec ogrzewania, szyba wygląda na pozbawioną folii grzewczej w tym miejscu, jednak mogę tylko odnosić takie wrażenie, w każdym razie nie ma charakterystycznego brązowego odcienia, może optycznie oszukuje czarny plastik obudowy. Potrafię odtworzyć zaślepienie. Wilgotno, ogrzanie wnętrza postojowym, chwila jazdy i błąd kamery z powodu zaślepienia :D Kilka razy w podobnych warunkach. Wycieraczki nie pomagały, więc para od wewnątrz. Włączałem wtedy ogrzewanie szyby, mijało kilka minutedo "odślepienia" - czy dzięki włączeniu ogrzewania? Nie wiem.
2. Są tak ściśle powiązane, że aż bezsensownie. Tylko odnoszę wrażenie, że kamera nie ma wpływu na awaryjne hamowanie. Za to zaślepiony radar wyłącza automatyczne drogowe i utrzymanie pasa ruchu, logiczne, że aż porażające. Za takie ścisłe powiązanie tylko bić pokłony, bo co ma jedno do drugiego? Radar do automatycznych drogowych i LA nie jest potrzebny.

Re: Front Assist - problem

: 25 gru 2023, 20:51
autor: Rafiner
Mi zalepienie radaru powoduje info o FA, ale reszta działa. Nie wiem skad takie info o VAG??

Poza tym jezdzilem roznymi autami i generalnie zestaw FA + LA + ATemp dzialal najlepiej w VAG i to w takim z 2017 roku, gdzie duzo drozsze Toyoty czy Kia czy Renault te systemy to kpina byla.
Wole jak mi przy sniegu na chwile unieruchomi FA niz tamte wynalazki.
PS. Nie wiem jak w Fiacie, ale sadze ze poziom VAG byl nieosiagalny w 2017, nie wiem jak teraz.