Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: Felix »

U mnie (MY2019) wspomaganie działa, jeśli S&S zgasi silnik.
Natomiast używam dokładnie tak jak Frodo. Pierwszy ruch oo odpaleniu silnika to deaktywacja systemu, a potem włączam go ręcznie, jak widzę że będę gdzieś dłużej stał.



Sponsor

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Sponsor


JAckson
Posty: 39
Rejestracja: 12 lut 2019, 12:18
Samochód: Seat Ateca 2,0TSI
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: JAckson »

Po 1300km używania auta stwierdzam, że chciałbym mieć przycisk start/stop na kierownicy. Używam tego w trybie normalnie wyłączony i ja decyduję kiedy system chcę ponownie włączyć (np. na dłuższych swiatłach). Taki wniosek składam ;)

JACA
Posty: 306
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 183 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: JACA »

Miałem dziś taką sytuację:
Zwykle na czas jazdy wyłączam START/STOP jednak stojąc dziś w korku, widząc, że zanosi się na dłuższy postój włączyłem system. Po zatrzymaniu silnik został wyłączony no i ok. Ale gdy przyszło do ruszania to niestety ale system nie zadział. Żadnej reakcji na pedał gazu. Na wyświetlaczu pojawił się komunikat, że należy silnik uruchomić ręcznie. Zanim uruchomiłem, bo dzwignia na P lub N, pedał hamulca.... to wszyscy przede mną już oczywiście pojechali, a MAN stojący za mną zdążył ze dwa razy zatrąbić.
No ale o co chodzi :?: Czy taka sytuacja jest poprawna :?:
--
Jaca

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: thecichy »

Ujmę to w taki sposób: sama egzystencja systemu Stop&Start to sytuacja wystarczająco niepoprawna :D

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: Kuchar »

A nie jest czasem tak, że jak jest długi postój to s/s się dezaktywuje myśląc, że właściciel zaparkowal kończąc jazdę?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1374
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: sailor 88 »

Kuchar pisze:
28 maja 2020, 9:36
A nie jest czasem tak, że jak jest długi postój to s/s się dezaktywuje myśląc, że właściciel zaparkowal kończąc jazdę?
Nie! Koniec jazdy to wyłączenie zapłonu, a działanie S&S po zatrzymaniu, to tylko unieruchomienie silnika. Poza tym sterowniki nie "myślą", działają w/g zaimplementowanego algorytmu i danych płynących z czujników.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

JACA
Posty: 306
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 183 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: JACA »

sailor 88 pisze:
28 maja 2020, 10:53
Nie! Koniec jazdy to wyłączenie zapłonu, a działanie S&S po zatrzymaniu, to tylko unieruchomienie silnika.
A po spełnieniu jakichś warunków powinno nastąpić uruchomienie. Dodam tylko, że niczego w międzyczasie nie dotykałem :roll:

Innym razem zaś, zatrzymałem się w korku, system SS wyłączył silnik, po czym dosłownie po 2-3 sek włączył go :roll:
Coś ten SS jest mało przewidywalny.
--
Jaca

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: Endrju »

Jeżeli napięcie spada w aku to system uruchamia silnik aby go podładować. Ponadto powinien automatycznie uruchomić silnik po dotknięciu pedału gazu, szarpnięcia kierownicą albo po odjechaniu auta poprzedzającego jeżeli jest włączony tempomat.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1374
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: sailor 88 »

Tych czynników za i przeciw jest sporo, Endrju wymienił kilka, a kolejne to np. konieczność utrzymania zadanej temperatury wnętrza (grzanie lub chłodzenie), niedostateczna temp. silnika albo niezapięty pas (S&S nie zadziała).
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Start/Stop aktywacja przed zatrzymaniem

Post autor: Endrju »

A i skręcone koła też s/s nie zadziała.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

ODPOWIEDZ