Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: thecichy »

Luk4as pisze:
04 wrz 2019, 10:11
Z koniem kopać się nie będę ;) ... akurat brałem czynny udział w tworzeniu zarówno kabla hardwire jak i trybu low bitrate z firmą Viofo i wiem co pisze.

Załączanie/wyłączanie tryby parkingowego low bitrate po czujnik GPS i czujniku wstrząsu jest słabe, bo kamera potrafi przełączać się podczas postoju w korku, mało tego podczas szkody parkingowej po uderzeniu w auto następuję przełączenie między trybami które trwa 5-8 s i w tym czasie sprawca odjeżdza i kamera nic nie nagra
Kurczę ale mam szczęście ;) albo trafiam na współtwórcę amortyzatorów albo na współtwórcę kamerki :D Idę obstawiać totka :lol:
Przeanalizowałem nagrania i w realu wygląda to tak, że kamerka z trybu jazdy po kilkunastu/kilkudziesięciu (bardziej takiego rodzaju zwłoka występuje) sekundach postoju przełącza się na tryb poklatkowy (taki wybrałem i uznałem, że 15 fps to optimum) i wg zegara jest to ta sama albo następna sekunda. Podobnie przy ruszaniu - kilkanaście/kilkadziesiąt sekund jazdy i przełącza się z poklatkowego na ciągły (ta sama sekunda i nawet wygląda jak to tak jakby to była taka sama klatka). Zauważyłem też, że spółrzędne GPS pojawiają się po kilkudziesięciu sekundach. Ustawienia dotyczące czułości sobie zmniejszyłem aby poruszenie samochodu nie wpływało na zmianę trybu i faktycznie przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu się nie przełącza, dopiero przejechaniu kilkudziesięciu metrów tak, jak opisałem. Ze względu na 2x 1080p @30 fps zaopatrzyłem się w szybszą kartę pamięci, nie wiem jaki to ma tu wpływ ale w mojej lustrzance miało kolosalny. Nie wiem faktycznie jakby to wyglądało z adapterem, bo kamerkę podłączyłem bezpośrednio pod gniazdko 12V z przodu. Jak narazie na pewno minusem jest to, że trzeba formatować kartę samemu, masz może jakieś informacje na temat ewentualnego pojawienia się opcji automatycznego zastępowania nagrań od tych najstarszych??



Sponsor

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Sponsor


Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Luk4as »

hmmm ... nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem, ale zawsze najstarsze nagrania są nadpisywane i nic nie trzeba formatować. Kartę formatujemy dla bezpieczeństwa raz powiedzmy na miesiąc, żeby nie było błędów i problemów z zapisem w razie W

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Luk4as »

@patryk7133 hmmm ... nie wiem jakiej kamery używasz i jaki kabel 3 żyłowy masz u siebie, ale kabel Hardwire Viofo do A129 do sprzedaży trafił niecały rok temu ... więc może piszesz o innym kablu skoro używasz go około 1,5 roku ?

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: patryk7133 »

Tak mam kamerkę od innego producenta i dedykowany 3 żyłowy hardwire ale wyglada bardzo podobnie i ma dokładnie takie same zabezpieczenia spadku napięcia na aku

Ps: Ten kabel zA129 wygląda jak kopia mojego kabla różnice są pewnie na podpięciu do kamerki i tyle

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Luk4as »

Tak wszystko się zgadza.

Domyślam się jaką masz kamerę i jaki masz kabel. Zarówno kamera jak i kabel prawdopodobnie jest produkowana przez Viofo dla tego producenta. Zwróć uwagę, że Twoja kamera nie ma trybu low bitrate. Viofo A129 ma low bitrate. Co to znaczy ? Jak podczas jazdy np. nagranie 1 minutowe zajmuje 300 mb to w trybie parkingowym jest to 90 mb. Jest to kosztem jakości tzn podczas jazdy jest 30 k/s w trybie parkingowym low bitrate jest to 5 k/s. Na parkingu gdzie nie ma ruchu nagranie z taką jakością zdecydowanie wystarczy do odczytania wszystkiego. Co to daje ? Karta nie nadpisuje się zbyt często co daje co daje dłuższą możliwość archiwizacji materiału.

overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: overheat »

Żeby wpiąc przejściówkę w miejsce bezpiecznika 12V (do podłączenia rejestratora) potrzebuję przejściówkę ATC czy ATS?

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: patryk7133 »

Luk4as pisze:
06 wrz 2019, 10:32
Tak wszystko się zgadza.

Domyślam się jaką masz kamerę i jaki masz kabel. Zarówno kamera jak i kabel prawdopodobnie jest produkowana przez Viofo dla tego producenta. Zwróć uwagę, że Twoja kamera nie ma trybu low bitrate. Viofo A129 ma low bitrate. Co to znaczy ? Jak podczas jazdy np. nagranie 1 minutowe zajmuje 300 mb to w trybie parkingowym jest to 90 mb. Jest to kosztem jakości tzn podczas jazdy jest 30 k/s w trybie parkingowym low bitrate jest to 5 k/s. Na parkingu gdzie nie ma ruchu nagranie z taką jakością zdecydowanie wystarczy do odczytania wszystkiego. Co to daje ? Karta nie nadpisuje się zbyt często co daje co daje dłuższą możliwość archiwizacji materiału.
Moja kamerka to Mini0906
https://dashcamtalk.com/mini-0906/
Ma taki tryb parkingowy tylko inaczej się nazywa tu cytat ze strony :

Rejestrator wyposażony jest w funkcję akywnego trybu parkingowego, który włącza się po przesłaniu sygnału z adaptera zasilania (brak w zestawie) z informacją, że zapłon został odłączony.
Są trzy możliwości ustawienia trybu parkingowego:
Auto Switch Lapse - kamera przełącza się w tryb nagrywania 720p2, a gdy wyczuje ruch przełącza się w tryb 720p30 na ok. 15 sekund, po tym czasie znów przełącza się w tryb 720p2,
Always Time Lapse - kamera nagrywa w trybie 720p2 przez cały czas,
Motion Detection - kamera nagrywa tylko wtedy gdy wyczuje ruch przez ok. 15 sekund od wyczucia,
Normal Recording - kamera nagrywa w normalnym trybie w jakim nagrywa w czasie jazdy.
Regulowane poziomy czułości czujnika G-Sensor.
Tryb parkingowy wymaga podłączenia rejestratora do stałego zasilania, zalecane jest wykorzystanie specjalnego adaptera zasilania - dedykowany dla tego modelu jest adapter Hardwire Kit ACC

overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: overheat »

overheat pisze:
06 wrz 2019, 13:26
Żeby wpiąc przejściówkę w miejsce bezpiecznika 12V (do podłączenia rejestratora) potrzebuję przejściówkę ATC czy ATS?
Samoodpowiedź: ATC. Bezpiecznik 40 jest duży.

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Kanisz »

overheat pisze:
11 wrz 2019, 20:42
overheat pisze:
06 wrz 2019, 13:26
Żeby wpiąc przejściówkę w miejsce bezpiecznika 12V (do podłączenia rejestratora) potrzebuję przejściówkę ATC czy ATS?
Samoodpowiedź: ATC. Bezpiecznik 40 jest duży.

Możesz użyć każdego rodzaju bajpasa, który odpowiada Twoim bezpiecznikom w skrzynce, tj zarówno ATC jak i ATS, to tylko kwestia tego który bezpiecznik wybierzesz, żeby się podłączyć pod jego gniazdo.

Najlepiej jest wybrać bezpiecznik nr40, bo ma możliwość działania po zapłonie albo po przepieciu w dół w sposób ciągły +12 nawet na zgaszonym👉😷👍 a przy innych trzeba sprawdzić jak się zachowuje napięcie 👉😷👍

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: thecichy »

Kanisz pisze:
29 kwie 2020, 21:52
...
Najlepiej jest wybrać bezpiecznik nr40, bo ma możliwość działania po zapłonie albo po przepieciu w dół w sposób ciągły +12 nawet na zgaszonym👉😷👍 a przy innych trzeba sprawdzić jak się zachowuje napięcie 👉😷👍
Tylko, że od MY2019 stałe napięcie 12V jest przy górnej pozycji bezpiecznika 40

ODPOWIEDZ