Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Kanisz »

Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Schemat skrzynki bezpieczników (lokalizacja i przyporządkowanie bezpieczników elektrycznych) dla SEAT Ateca (2016, 2017, 2018, 2019-…)

Schemat Bezpieczników Seat ATECA:

- Link:
https://fuse-box.info/seat/seat-ateca-2 ... -fuses/amp

- po otworzeniu w przeglądarce można zapisać na pulpicie telefonu, będzie zawsze pod ręką:)

Schemat Bezpieczników w Kabinie :
Obrazek

Schemat Bezpieczników w Komorze Silnika:
Obrazek

Lokalizacja skrzynki bezpieczników
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Pojazdy z kierownicą z lewej strony
Skrzynka z bezpiecznikami znajduje się za schowkiem:
Obrazek
Obrazek

Pojazdy z kierownicą po prawej stronie
Skrzynka bezpieczników znajduje się za schowkiem na rękawiczki:
Obrazek
Obrazek
Odkręć ogranicznik otwarcia (A) w dwóch krokach:
- najpierw odblokuj ogranicznik, pociągając go do tyłu (strzałka 1), a następnie przesuń go delikatnie w prawo (strzałka 2). Zdejmij prowadnicę, gdy pokrywa znajduje się w normalnym położeniu otwarcia (30 °).
- Uwolnić czopy boczne (B), aby zwolnić pokrywę do drugiej pozycji otwarcia (60 °).

Skrzynka bezpieczników komory silnika

Obrazek
Obrazek

Obrazek
ObrazekObrazek



Sponsor


Kalinski

Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Sponsor

Kalinski

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Kanisz »

Sprostowanie:
W Leonie nr 40 mam wpięty o jeden pin w dół to mam napięcie w gniazdku 12V w podłokietniku i w bagażniku ale jest to plus po stacyjce, Natomiast kiedy przepnę bezpiecznik o jeden pin w górę to wtedy mam stałe napięcia 12V we wszystkich gniazdkach po wyjęciu kluczyka również :)
Zauważyłem, że prawie w każdym miejscu gdzie brakuje bezpiecznika mamy stałe napiecie 12V bez kluczyka.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2019, 22:06 przez Kanisz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: thecichy »

Gdyby ktoś się tu zakalapućkał ;) to pozwolę sobie zaktualizować/uporządkować informację o bezpieczniku nr 40. Otóż zakupiłem ostatnio wideorejestrator (VIOFO A129-G DUO, podzielę się w odpowiednim wątku spostrzeżeniami) i chcąc mieć zasilanie 12V w przednim gniazdku na stałe (bo nie było na stałe) zajrzałem do półeczki z bezpiecznikami a tu przedmiotowa 40-tka jest w dolnym położeniu (tak było z fabryki, MY2019). Jako kreatywny polak pomyślałem więc, że przestawię go zatem w górne położenie i... zasilanie jest na stałe :D

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: zinger »

thecichy pisze:
03 wrz 2019, 6:56
Gdyby ktoś się tu zakalapućkał ;) to pozwolę sobie zaktualizować/uporządkować informację o bezpieczniku nr 40. Otóż zakupiłem ostatnio wideorejestrator (VIOFO A129-G DUO, podzielę się w odpowiednim wątku spostrzeżeniami) i chcąc mieć zasilanie 12V w przednim gniazdku na stałe (bo nie było na stałe) zajrzałem do półeczki z bezpiecznikami a tu przedmiotowa 40-tka jest w dolnym położeniu (tak było z fabryki, MY2019). Jako kreatywny polak pomyślałem więc, że przestawię go zatem w górne położenie i... zasilanie jest na stałe :D
Rozumiem, ze kamerka nagrywa non stop, czy auto stoi czy jedzie? A jak sie to ma do aku w samochodzie? Jedziemy powiedzmy na wakacje i nie przepinamy bezpiecznika. Bedzie pad aku?

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: thecichy »

Jest do wyboru kilka ustawień trybu parkingowego -> https://www.viofo.pl/parking-mode-a129.php
Ja jeżdżę praktycznie codziennie (nawet na wakacjach) ale można się zaopatrzeć w 3-żyłowy adapterek i będzie zabezpieczenie na długie postoje.

Luk4as
Posty: 914
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Luk4as »

Kompendium wiedzy o rejestratorach znajdziesz na autowrzuta.pl , tam też jest opisany dokładnie rejestrator Viofo A129

Luk4as
Posty: 914
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Luk4as »

Adapter 3 żyłowy nie do końca spełnia swoją funkcję jeśli chodzi o zabezpieczenie akumulatora. Adapter hardwire służy bardziej zautomatyzowaniu dla trybu parkingowego low bitrate. Zabezpieczeniem dla akumulatora jest zastosowanie specjalnego powerbanku Cellink Neo6 lub Neo9

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: thecichy »

Luk4as pisze:
03 wrz 2019, 12:53
Adapter 3 żyłowy nie do końca spełnia swoją funkcję jeśli chodzi o zabezpieczenie akumulatora. Adapter hardwire służy bardziej zautomatyzowaniu dla trybu parkingowego low bitrate. Zabezpieczeniem dla akumulatora jest zastosowanie specjalnego powerbanku Cellink Neo6 lub Neo9
I tak i nie. Kamerka ma kilka trybów przechodzenia w i wychodzenia z - trybu parkingowego, poprzez sensor wstrząsów jak i czułość na zmianę oświetlenia więc jeżeli masz stałe napięcie 12V z aku to tryb parkingowy działa bez zarzutu i adapter Ci do tego niepotrzebny (to już sprawdziłem). Będzie on natomiast wsparciem dla trybu parkingowego w samochodach, w których nie da się uzyskać 12V w gniazdku po wyłączeniu zapłonu. Sam adapter ma jednak 4 ustawienia napięcia, przy którym tryb parkingowy jeszcze może działać a poniżej którego nie, więc jakiś rodzaj zabezpieczenia aku przed nadmiernym rozładowaniem jest ale wiadomo, że nie jest on elementem w pełni chroniącym przed innymi czynnikami.

Luk4as
Posty: 914
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Luk4as »

Z koniem kopać się nie będę ;) ... akurat brałem czynny udział w tworzeniu zarówno kabla hardwire jak i trybu low bitrate z firmą Viofo i wiem co pisze.

Załączanie/wyłączanie tryby parkingowego low bitrate po czujnik GPS i czujniku wstrząsu jest słabe, bo kamera potrafi przełączać się podczas postoju w korku, mało tego podczas szkody parkingowej po uderzeniu w auto następuję przełączenie między trybami które trwa 5-8 s i w tym czasie sprawca odjeżdza i kamera nic nie nagra

patryk7133
Posty: 1151
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: patryk7133 »

Mam właśnie taki 3 żyłowy adapter i podpięta podwójna kamerkę już około 1,5 roku działa 24/7 dni w tygodniu w trybie parkingowym i nie miałem jeszcze żadnych problemów z aku w aucie

ODPOWIEDZ