Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Bartek_Ateca
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2020, 13:08
Samochód: Seat Ateca 2020 FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Bartek_Ateca »

Pomocy! Mam już wideorejestrator, hardwire kit, dwa adaptery ATC i... nie wiem jak to podłączyć ;)
Wg. instrukcji:
1) Battery+ (czerwony) - podłączany do obwodu zasilania stałego, które podaje napięcie także po wyłączeniu zapłonu.
2) ACC (żółty) - podłączany do obwodu, który aktywny jest po włączeniu zapłonu w samochodzie (przekręceniu kluczyka w stacyjce).
3) GND (czarny) - masa, należy przymocować np. do elementu karoserii samochodu.

Jak rozumiem wyciągam bezpiecznik nr 40 wpinam w adapter, dołączam czerwony kabelek, a następnie całość wraca na swoje miejsce. Czarny do karoserii/śrubki, a co z żółtym?



Sponsor

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: sailor 88 »

Bartek_Ateca pisze:
17 mar 2021, 18:47
Pomocy! Mam już wideorejestrator, hardwire kit, dwa adaptery ATC i... nie wiem jak to podłączyć ;)
Wg. instrukcji:
1) Battery+ (czerwony) - podłączany do obwodu zasilania stałego, które podaje napięcie także po wyłączeniu zapłonu.
2) ACC (żółty) - podłączany do obwodu, który aktywny jest po włączeniu zapłonu w samochodzie (przekręceniu kluczyka w stacyjce).
3) GND (czarny) - masa, należy przymocować np. do elementu karoserii samochodu.

Jak rozumiem wyciągam bezpiecznik nr 40 wpinam w adapter, dołączam czerwony kabelek, a następnie całość wraca na swoje miejsce. Czarny do karoserii/śrubki, a co z żółtym?
Nie trzeba niczego wyciągać, spójrz na zdjęcie powyżej: w wolne miejsce obok bezpiecznika 30A (górny okrąg) wpinamy zasilanie stałe, czyli czerwony kabelek, a w wolne miejsce obok bezp. 15A (dolny okrąg) wpinamy zasilanie po zapłonie, czyli żółty kabelek. Czarny, czyli masa pod śrubę.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Bartek_Ateca (19 mar 2021, 9:12)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Bartek_Ateca
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2020, 13:08
Samochód: Seat Ateca 2020 FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Bartek_Ateca »

sailor 88 pisze:
17 mar 2021, 22:25
Bartek_Ateca pisze:
17 mar 2021, 18:47
Pomocy! Mam już wideorejestrator, hardwire kit, dwa adaptery ATC i... nie wiem jak to podłączyć ;)
Wg. instrukcji:
1) Battery+ (czerwony) - podłączany do obwodu zasilania stałego, które podaje napięcie także po wyłączeniu zapłonu.
2) ACC (żółty) - podłączany do obwodu, który aktywny jest po włączeniu zapłonu w samochodzie (przekręceniu kluczyka w stacyjce).
3) GND (czarny) - masa, należy przymocować np. do elementu karoserii samochodu.

Jak rozumiem wyciągam bezpiecznik nr 40 wpinam w adapter, dołączam czerwony kabelek, a następnie całość wraca na swoje miejsce. Czarny do karoserii/śrubki, a co z żółtym?
Nie trzeba niczego wyciągać, spójrz na zdjęcie powyżej: w wolne miejsce obok bezpiecznika 30A (górny okrąg) wpinamy zasilanie stałe, czyli czerwony kabelek, a w wolne miejsce obok bezp. 15A (dolny okrąg) wpinamy zasilanie po zapłonie, czyli żółty kabelek. Czarny, czyli masa pod śrubę.
Chciałem zrobić, tak jak piszesz, ale u mnie w zaznaczonych punktach nie ma wolnego miejsca :(
Wygląda to tak:


Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: sailor 88 »

Bartek_Ateca pisze:
18 mar 2021, 17:47
Chciałem zrobić, tak jak piszesz, ale u mnie w zaznaczonych punktach nie ma wolnego miejsca :(
Spróbuj w takim razie adapter w miejsce bezpieczników (jak na zdjęciu), a bezpiecznik do adaptera. W sumie dwa bezpieczniki w adapterze i chronione są dwa obwody.
Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Rafiner »

Sorry, ale po co dwa podpięcia do videorejestratora ? Skoro ma być tryb parkingowy, czyli kamera chodzi cały czas, ale np poklatkowo, a jak zapalisz silnik to dalej chodzi, tylko nagrywa normalnie. Stąd prąd trzeba cały czas, czyli wystarczy podpięcie do bezpiecznika pod ciągłym napięciem.
Za ten post autor Rafiner otrzymał podziękowanie:
Bartek_Ateca (23 mar 2021, 20:35)
Ocena: 5.26%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

combayn
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2021, 22:41
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca 1.4 Xcellence DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: combayn »

Rafiner pisze:
18 mar 2021, 23:20
Sorry, ale po co dwa podpięcia do videorejestratora ? Skoro ma być tryb parkingowy, czyli kamera chodzi cały czas, ale np poklatkowo, a jak zapalisz silnik to dalej chodzi, tylko nagrywa normalnie. Stąd prąd trzeba cały czas, czyli wystarczy podpięcie do bezpiecznika pod ciągłym napięciem.
Chodzi właśnie o wykrycie kiedy kamera ma pracować w trybie parkingowym a kiedy w trybie standardowego nagrywania. Ja mam u siebie podłączenie z wykorzystaniem adapterów i wszystko działa tak jak powinno.
Ateca 1.4 Xcellence DSG, Samoa Orange

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Rafiner »

Mi kamera przechodzi w tryb parking na jednym zasilaniu. Tryb parking to po prostu nagrywanie poklatkowe u mnie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: geranium »

mądra ta twoja kamerka jak sama wie kiedy ma przejść w tryb parkingowy przy stałym zasilaniu i ciągle nagrywa.

kiedyś były takie kamerki które miały akumulatory ale teraz większość przechodzi na kondensatory i dupa bez zasilania
a bez odpowiedniego zasilacza wydoi aku do zera przy ciągłej pracy

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: Luk4as »

@geranium w przypadku kamer to sie nazywa technologia a nie madrosc. Przejscie w tryb parkingowy moze odbywac sie np po GPS - brak ruchu przez 3 minuty daje znac dla kamery ze odbywa sie postuj i nalezy przejsc w tryb parkingowy. Powrot w tryb jazdy odbywa sie po wykryciu ruchu przez GPS

Dla niewtajemniczonych w swiat wideorejestratorow na obecna chwile jedynymi sensownymi zakupami kamer sa modele

VIOFO A119 kazdy model oraz A129 kazdy model
Xiaomi A800
Hikvision DC5322-G2

Niestety wiekszosc spoleczenstwa idzie w kierunku marketowek Mio etc albo ostrych chinoli opartych na podzespolach z poprzedniej epoki.

Zapraszam do lektury forum autowrzuta.pl

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

Post autor: michal 76 »

Luk4as pisze:
20 mar 2021, 13:17
@geranium w przypadku kamer to sie nazywa technologia a nie madrosc. Przejscie w tryb parkingowy moze odbywac sie np po GPS - brak ruchu przez 3 minuty daje znac dla kamery ze odbywa sie postuj i nalezy przejsc w tryb parkingowy. Powrot w tryb jazdy odbywa sie po wykryciu ruchu przez GPS

Dla niewtajemniczonych w swiat wideorejestratorow na obecna chwile jedynymi sensownymi zakupami kamer sa modele

VIOFO A119 kazdy model oraz A129 kazdy model
Xiaomi A800
Hikvision DC5322-G2

Niestety wiekszosc spoleczenstwa idzie w kierunku marketowek Mio etc albo ostrych chinoli opartych na podzespolach z poprzedniej epoki.

Zapraszam do lektury forum autowrzuta.pl
Kolega ma rację, Viofio a 119 ma rozdzielczość 2,5 K A129 1k ( FULL HD), 70mai A800S ma 4 K + FULL HD tył. Ja osobiście używam Viofio a119 i w drugim samochodzie mam 70mai A800S tył + przód.

ODPOWIEDZ