Strona 5 z 9

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 17 mar 2021, 18:47
autor: Bartek_Ateca
Pomocy! Mam już wideorejestrator, hardwire kit, dwa adaptery ATC i... nie wiem jak to podłączyć ;)
Wg. instrukcji:
1) Battery+ (czerwony) - podłączany do obwodu zasilania stałego, które podaje napięcie także po wyłączeniu zapłonu.
2) ACC (żółty) - podłączany do obwodu, który aktywny jest po włączeniu zapłonu w samochodzie (przekręceniu kluczyka w stacyjce).
3) GND (czarny) - masa, należy przymocować np. do elementu karoserii samochodu.

Jak rozumiem wyciągam bezpiecznik nr 40 wpinam w adapter, dołączam czerwony kabelek, a następnie całość wraca na swoje miejsce. Czarny do karoserii/śrubki, a co z żółtym?

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 17 mar 2021, 22:25
autor: sailor 88
Bartek_Ateca pisze:
17 mar 2021, 18:47
Pomocy! Mam już wideorejestrator, hardwire kit, dwa adaptery ATC i... nie wiem jak to podłączyć ;)
Wg. instrukcji:
1) Battery+ (czerwony) - podłączany do obwodu zasilania stałego, które podaje napięcie także po wyłączeniu zapłonu.
2) ACC (żółty) - podłączany do obwodu, który aktywny jest po włączeniu zapłonu w samochodzie (przekręceniu kluczyka w stacyjce).
3) GND (czarny) - masa, należy przymocować np. do elementu karoserii samochodu.

Jak rozumiem wyciągam bezpiecznik nr 40 wpinam w adapter, dołączam czerwony kabelek, a następnie całość wraca na swoje miejsce. Czarny do karoserii/śrubki, a co z żółtym?
Nie trzeba niczego wyciągać, spójrz na zdjęcie powyżej: w wolne miejsce obok bezpiecznika 30A (górny okrąg) wpinamy zasilanie stałe, czyli czerwony kabelek, a w wolne miejsce obok bezp. 15A (dolny okrąg) wpinamy zasilanie po zapłonie, czyli żółty kabelek. Czarny, czyli masa pod śrubę.

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 18 mar 2021, 17:47
autor: Bartek_Ateca
sailor 88 pisze:
17 mar 2021, 22:25
Bartek_Ateca pisze:
17 mar 2021, 18:47
Pomocy! Mam już wideorejestrator, hardwire kit, dwa adaptery ATC i... nie wiem jak to podłączyć ;)
Wg. instrukcji:
1) Battery+ (czerwony) - podłączany do obwodu zasilania stałego, które podaje napięcie także po wyłączeniu zapłonu.
2) ACC (żółty) - podłączany do obwodu, który aktywny jest po włączeniu zapłonu w samochodzie (przekręceniu kluczyka w stacyjce).
3) GND (czarny) - masa, należy przymocować np. do elementu karoserii samochodu.

Jak rozumiem wyciągam bezpiecznik nr 40 wpinam w adapter, dołączam czerwony kabelek, a następnie całość wraca na swoje miejsce. Czarny do karoserii/śrubki, a co z żółtym?
Nie trzeba niczego wyciągać, spójrz na zdjęcie powyżej: w wolne miejsce obok bezpiecznika 30A (górny okrąg) wpinamy zasilanie stałe, czyli czerwony kabelek, a w wolne miejsce obok bezp. 15A (dolny okrąg) wpinamy zasilanie po zapłonie, czyli żółty kabelek. Czarny, czyli masa pod śrubę.
Chciałem zrobić, tak jak piszesz, ale u mnie w zaznaczonych punktach nie ma wolnego miejsca :(
Wygląda to tak:


Obrazek

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 18 mar 2021, 18:16
autor: sailor 88
Bartek_Ateca pisze:
18 mar 2021, 17:47
Chciałem zrobić, tak jak piszesz, ale u mnie w zaznaczonych punktach nie ma wolnego miejsca :(
Spróbuj w takim razie adapter w miejsce bezpieczników (jak na zdjęciu), a bezpiecznik do adaptera. W sumie dwa bezpieczniki w adapterze i chronione są dwa obwody.
Obrazek

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 18 mar 2021, 23:20
autor: Rafiner
Sorry, ale po co dwa podpięcia do videorejestratora ? Skoro ma być tryb parkingowy, czyli kamera chodzi cały czas, ale np poklatkowo, a jak zapalisz silnik to dalej chodzi, tylko nagrywa normalnie. Stąd prąd trzeba cały czas, czyli wystarczy podpięcie do bezpiecznika pod ciągłym napięciem.

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 19 mar 2021, 8:17
autor: combayn
Rafiner pisze:
18 mar 2021, 23:20
Sorry, ale po co dwa podpięcia do videorejestratora ? Skoro ma być tryb parkingowy, czyli kamera chodzi cały czas, ale np poklatkowo, a jak zapalisz silnik to dalej chodzi, tylko nagrywa normalnie. Stąd prąd trzeba cały czas, czyli wystarczy podpięcie do bezpiecznika pod ciągłym napięciem.
Chodzi właśnie o wykrycie kiedy kamera ma pracować w trybie parkingowym a kiedy w trybie standardowego nagrywania. Ja mam u siebie podłączenie z wykorzystaniem adapterów i wszystko działa tak jak powinno.

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 20 mar 2021, 0:34
autor: Rafiner
Mi kamera przechodzi w tryb parking na jednym zasilaniu. Tryb parking to po prostu nagrywanie poklatkowe u mnie.

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 20 mar 2021, 12:00
autor: geranium
mądra ta twoja kamerka jak sama wie kiedy ma przejść w tryb parkingowy przy stałym zasilaniu i ciągle nagrywa.

kiedyś były takie kamerki które miały akumulatory ale teraz większość przechodzi na kondensatory i dupa bez zasilania
a bez odpowiedniego zasilacza wydoi aku do zera przy ciągłej pracy

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 20 mar 2021, 13:17
autor: Luk4as
@geranium w przypadku kamer to sie nazywa technologia a nie madrosc. Przejscie w tryb parkingowy moze odbywac sie np po GPS - brak ruchu przez 3 minuty daje znac dla kamery ze odbywa sie postuj i nalezy przejsc w tryb parkingowy. Powrot w tryb jazdy odbywa sie po wykryciu ruchu przez GPS

Dla niewtajemniczonych w swiat wideorejestratorow na obecna chwile jedynymi sensownymi zakupami kamer sa modele

VIOFO A119 kazdy model oraz A129 kazdy model
Xiaomi A800
Hikvision DC5322-G2

Niestety wiekszosc spoleczenstwa idzie w kierunku marketowek Mio etc albo ostrych chinoli opartych na podzespolach z poprzedniej epoki.

Zapraszam do lektury forum autowrzuta.pl

Re: Bezpieczniki SEAT ATECA 2016-2019...,Schematy

: 20 mar 2021, 16:27
autor: michal 76
Luk4as pisze:
20 mar 2021, 13:17
@geranium w przypadku kamer to sie nazywa technologia a nie madrosc. Przejscie w tryb parkingowy moze odbywac sie np po GPS - brak ruchu przez 3 minuty daje znac dla kamery ze odbywa sie postuj i nalezy przejsc w tryb parkingowy. Powrot w tryb jazdy odbywa sie po wykryciu ruchu przez GPS

Dla niewtajemniczonych w swiat wideorejestratorow na obecna chwile jedynymi sensownymi zakupami kamer sa modele

VIOFO A119 kazdy model oraz A129 kazdy model
Xiaomi A800
Hikvision DC5322-G2

Niestety wiekszosc spoleczenstwa idzie w kierunku marketowek Mio etc albo ostrych chinoli opartych na podzespolach z poprzedniej epoki.

Zapraszam do lektury forum autowrzuta.pl
Kolega ma rację, Viofio a 119 ma rozdzielczość 2,5 K A129 1k ( FULL HD), 70mai A800S ma 4 K + FULL HD tył. Ja osobiście używam Viofio a119 i w drugim samochodzie mam 70mai A800S tył + przód.