Oczywiście, tożsame! Nacisk Twojej stopy zastępuje ciśnienie wytworzone przez Ciebie, ale utrzymywane w układzie przez system zaworów pompy ABS-u. Sterownik skrzyni i silnika "widzi" hamulec jako wciśnięty (światła STOP-u się świecą).
DSG i postoje przy uruchomionym silniku
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku
@thecichy wstawiając ten filmik miałem na myśli tę konkretną sytuację a o tym już wiedzą nieliczni a nie to, jak piszesz ,że nie wolno zmieniać trybów P-R-N-D w czasie jazdy itd. bo o tym to nawet dziecko wiethecichy pisze: ↑19 cze 2019, 11:55I jak je również obejrzałeś to wiesz, że nie ma tam odpowiedzi/wyjaśnień do przytoczonych przeze mnie konkretnych sytuacji (to, że się nie jeździ w trybie N, nie wyłącza silnika poza trybem P lub że nie wolno zmieniać trybów P-R-N-D w czasie jazdy to wszyscy już jeżdżący wiedzą). Poszukuję (p)odpowiedzi, wskazówki z Waszej strony pod kątem bardziej prawidłowego użytkowania DSG w odniesieniu do konkretnych sytuacji, które opisałem.
Oczywiście jest to może trochę poza tematem Twoich pytań ale może ktoś skorzysta bo ja pomimo użytkowania od wielu lat aut z automatami o tym nie miałem bladego pojęcia
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku
Loozik I tak już sailor 88 jak zawsze wyczerpująco rozwiał moje wątpliwości A poza tym: It's a long weekend ahead
Spoko - rozuimem: w sumie mogą to przeczytać i osoby, które dopiero co się zdecydowały/zdecydują na automat i zamierzają przy odbiorze zapytać jak się tym jeździ
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 kwie 2018, 22:34
- Samochód: 2.0 TSI XC
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku
Czy w takim razie jazda po płaskim na D2 bez naciskania ani pedału gazu, ani hamulca jest pełzaniem, którego należy unikać?sailor 88 pisze: ↑19 cze 2019, 11:54Natomiast chcąc chronić skrzynię przed nadmiernym zużyciem należy unikać, w miarę możliwości, "pełzania", szczególnie jazda pod górkę (lub z dużym obciążeniem) z minimalną prędkością. Prawie natychmiast po ruszeniu, skrzynia zmienia przełożenie na 2 i na tym biegu "pełza". To samo przy zwalnianiu, do czasu całkowitego zatrzymania, nie redukuje do 1, tylko "pełza" na 2. To w rzeczywistości jazda przy uślizgu tarcz (na tzw. półszprzęgle), które się wtedy nagrzewają i zużywają, ale taka uroda DSG.
I drugie pytanie - jeśli podjeżdżamy pod górę z małą predkością (np. wyjeżdzając z garażu podziemnego) lepiej zmienić na Manual i trzymać skrzynię na M1?
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku
1 pytanie: Może być różnie, bo zależy to przede wszystkim od momentu obrotowego silnika (inaczej będzie w 1.0 TSI, inaczej w 2.0 TSI, jeszcze inaczej w 2.0 TDI), obciążenia auta, pochylenia nawierzchni itd. Przy odrobinie skupienia i obserwacji da się wyczuć, czy sprzęgła pracują w uślizgu. Podobnie przy ruszaniu bez gazu, przy małych obciążeniach auto rusza, przy większych np. pod górkę, po krótkim uślizgu sprzęgieł napęd jest rozłączany.fuyek3 pisze: ↑20 cze 2019, 18:43Czy w takim razie jazda po płaskim na D2 bez naciskania ani pedału gazu, ani hamulca jest pełzaniem, którego należy unikać?
I drugie pytanie - jeśli podjeżdżamy pod górę z małą predkością (np. wyjeżdzając z garażu podziemnego) lepiej zmienić na Manual i trzymać skrzynię na M1?
2 pytanie: Tak, to najlepsze rozwiązanie pod kątem ochrony sprzęgieł. Swoją drogą dziwnie jest zaprogramowana ta skrzynia, na manualu nie da się zaraz po ruszeniu zmienić z 1 na 2 (brak reakcji na ruch łopatką), trzeba się dość dobrze rozpędzić (obroty muszą konkretnie wzrosnąć), natomiast w trybie D automat momentalnie po ruszeniu zmienia na 2.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku
Dobrze, że jest przewidziana wymiana w końcu mógł ktoś wymyślić skrzynię DSG mokrą bez oleju w środku w ramach oszczędności.
Wtedy by się działo.
Wtedy by się działo.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały