DSG i postoje przy uruchomionym silniku

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku

Post autor: sailor 88 »

thecichy pisze:
19 cze 2019, 12:40
O, super odpowiedź :D Z tym pełzaniem to jestem świadomy (bronię się przed nim). Dopytam jeszcze tylko - czy używanie systemu Autohold na postoju można uznać za tożsame z wciśnięciem pedał hamulca, o którym napisałeś (w sensie takim, że sprzęgła są rozłączone)?
Oczywiście, tożsame! Nacisk Twojej stopy zastępuje ciśnienie wytworzone przez Ciebie, ale utrzymywane w układzie przez system zaworów pompy ABS-u. Sterownik skrzyni i silnika "widzi" hamulec jako wciśnięty (światła STOP-u się świecą).


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku

Sponsor


Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku

Post autor: chris »

thecichy pisze:
19 cze 2019, 11:55
chris pisze:
19 cze 2019, 11:26
Polecam ten materiał akurat w temacie a facet ma wiedzę i wie co mówi ;)
I jak je również obejrzałeś to wiesz, że nie ma tam odpowiedzi/wyjaśnień do przytoczonych przeze mnie konkretnych sytuacji (to, że się nie jeździ w trybie N, nie wyłącza silnika poza trybem P lub że nie wolno zmieniać trybów P-R-N-D w czasie jazdy to wszyscy już jeżdżący wiedzą). Poszukuję (p)odpowiedzi, wskazówki z Waszej strony pod kątem bardziej prawidłowego użytkowania DSG w odniesieniu do konkretnych sytuacji, które opisałem.
@thecichy wstawiając ten filmik miałem na myśli tę konkretną sytuację a o tym już wiedzą nieliczni a nie to, jak piszesz ,że nie wolno zmieniać trybów P-R-N-D w czasie jazdy itd. bo o tym to nawet dziecko wie ;)
Oczywiście jest to może trochę poza tematem Twoich pytań ale może ktoś skorzysta bo ja pomimo użytkowania od wielu lat aut z automatami o tym nie miałem bladego pojęcia :)


Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku

Post autor: thecichy »

chris pisze:
19 cze 2019, 14:37
@thecichy wstawiając ten filmik miałem na myśli tę konkretną sytuację a o tym już wiedzą nieliczni a nie to, jak piszesz ,że nie wolno zmieniać trybów P-R-N-D w czasie jazdy itd. bo o tym to nawet dziecko wie ;) ...
Loozik ;) I tak już sailor 88 jak zawsze wyczerpująco rozwiał moje wątpliwości :) A poza tym: It's a long weekend ahead :D
chris pisze:
19 cze 2019, 14:37
...Oczywiście jest to może trochę poza tematem Twoich pytań ale może ktoś skorzysta bo ja pomimo użytkowania od wielu lat aut z automatami o tym nie miałem bladego pojęcia :)
Spoko - rozuimem: w sumie mogą to przeczytać i osoby, które dopiero co się zdecydowały/zdecydują na automat i zamierzają przy odbiorze zapytać jak się tym jeździ ;)

fuyek3
Posty: 22
Rejestracja: 04 kwie 2018, 22:34
Samochód: 2.0 TSI XC
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku

Post autor: fuyek3 »

sailor 88 pisze:
19 cze 2019, 11:54
Natomiast chcąc chronić skrzynię przed nadmiernym zużyciem należy unikać, w miarę możliwości, "pełzania", szczególnie jazda pod górkę (lub z dużym obciążeniem) z minimalną prędkością. Prawie natychmiast po ruszeniu, skrzynia zmienia przełożenie na 2 i na tym biegu "pełza". To samo przy zwalnianiu, do czasu całkowitego zatrzymania, nie redukuje do 1, tylko "pełza" na 2. To w rzeczywistości jazda przy uślizgu tarcz (na tzw. półszprzęgle), które się wtedy nagrzewają i zużywają, ale taka uroda DSG.
Czy w takim razie jazda po płaskim na D2 bez naciskania ani pedału gazu, ani hamulca jest pełzaniem, którego należy unikać?
I drugie pytanie - jeśli podjeżdżamy pod górę z małą predkością (np. wyjeżdzając z garażu podziemnego) lepiej zmienić na Manual i trzymać skrzynię na M1?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku

Post autor: sailor 88 »

fuyek3 pisze:
20 cze 2019, 18:43
Czy w takim razie jazda po płaskim na D2 bez naciskania ani pedału gazu, ani hamulca jest pełzaniem, którego należy unikać?
I drugie pytanie - jeśli podjeżdżamy pod górę z małą predkością (np. wyjeżdzając z garażu podziemnego) lepiej zmienić na Manual i trzymać skrzynię na M1?
1 pytanie: Może być różnie, bo zależy to przede wszystkim od momentu obrotowego silnika (inaczej będzie w 1.0 TSI, inaczej w 2.0 TSI, jeszcze inaczej w 2.0 TDI), obciążenia auta, pochylenia nawierzchni itd. Przy odrobinie skupienia i obserwacji da się wyczuć, czy sprzęgła pracują w uślizgu. Podobnie przy ruszaniu bez gazu, przy małych obciążeniach auto rusza, przy większych np. pod górkę, po krótkim uślizgu sprzęgieł napęd jest rozłączany.
2 pytanie: Tak, to najlepsze rozwiązanie pod kątem ochrony sprzęgieł. Swoją drogą dziwnie jest zaprogramowana ta skrzynia, na manualu nie da się zaraz po ruszeniu zmienić z 1 na 2 (brak reakcji na ruch łopatką), trzeba się dość dobrze rozpędzić (obroty muszą konkretnie wzrosnąć), natomiast w trybie D automat momentalnie po ruszeniu zmienia na 2.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: DSG i postoje przy uruchomionym silniku

Post autor: hetman72 »

Dobrze, że jest przewidziana wymiana ;-) w końcu mógł ktoś wymyślić skrzynię DSG mokrą bez oleju w środku w ramach oszczędności.
Wtedy by się działo.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

ODPOWIEDZ