OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
vider
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2017, 21:02
Lokalizacja: śląskie
Samochód: Ateca 1.4 Xcellence DSG Comfort+ i 174 BHP
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: vider »

Drodzy forumowicze!
Mam mega problem z powyższym, bardzo proszę o radę gdyż jest to bezprecedensowa sytuacja która może odbić się echem na wszystkich użytkownikach OBDeleven lub innych urządzeń diagnostycznych.
Otóż sprawa ma się tak:
Miesiąc temu jak chciałem otworzyć bagażnik w połowie się zatrzymał i ani rusz w jedną czy drugą stronę. Ręcznie też bieda ale w końcu siłą musiałem go zamknąć. Zadzwoniłem do Seata w Gliwicach umówić się na naprawę gwarancyjną, pani powiedziała że do elektryka jest długa kolejka i najbliższy termin za miesiąc. Zgodziłem się bo nie było wyjścia ale jak tu użytkować auto bez możliwości otwarcia bagażnika... Kilka dni później wpadłem na pomysł że skoro mam OBDeleven to spróbuję znaleźć błąd i go skasować. Tak też zrobiłem.
Podłączyłem się i przeskanowałem w poszukiwaniu błędów, wyskoczyło ich całkiem sporo, większość była bezsensownych,np radio, navi czy inne elementy głównej magistrali. Oprócz tego znalazł blad: "czujniki Halla w silniku 2 pokrywy tylnej". Nacisnąłem żeby skasował wszystkie błędy i większość zniknęła ale ten nie. Wobec tego wszedłem głębiej w sterowniki i znalazłem ten czujnik i ręcznie wyłączyłem. Skutek taki że klapa otwiera się normalnie jak wcześniej ale nie wie kiedy natrafi na jakąś przeszkodę. Stwierdziłem że dla mnie ok przez miesiąc mogę tak jeździć a potem mogą naprawiać.
Kilka dni później dzień przed tymi upałami wsiadam po pracy do auta a tu kolejny błąd na pulpicie informacja: "awaria: czujnik deszczu".
Po oględzinach z zewnątrz zauważyłem że czujnik do połowy się odkleił od szyby. Zadzwoniłem do Seata poinformować ich o kolejnej awarii a przy okazji dałem znać że zdiagnozowałem przyczynę awarii klapy i proszę że aby zaoszczędzić czas na serwisie przygotowali sobie czujnik Halla do wymiany oraz czujnik deszczu. Pani przyjęła informację i tyle. Ja więcej nie grzebałem. Wczoraj tóż przed wizytą w serwisie podpiąłem znowu OBD eleven w celu włączenia z powrotem czujnika Halla a przy okazji zauważyłem że są nowe błędy na głównej magistrali. Zignorowałem to i zmieniłem tylko ustawienie czujnika.
Dziś rano pojechałem do Seata i ku mojemu ogromnemu niedowierzaniu elektryk stwierdził że "nastąpiła zewnętrzna ingerencja w czujnik klapy" co prawdopodobnie spowodowało mnóstwo błędów na głównej magistrali, wobec czego obie awarie nie mogą być rozpatrywane w ramach gwarancji, producent umywa ręce jeśli miały miejsce jakiekolwiek ingerencje w komputerze poza serwisem! Na spokojnie wytłumaczylem panu cały przebieg wydarzeń chcąc się dowiedzieć co ma moja ingerencja w wyłącznie i włączenie czujnika tylnej klapy do czujnika deszczu. Pan stwierdził że ma wiele bo nie wyklucza się że fakt że podłączyłem urządzenia zewnętrzne poza serwisem mogło spowodować liczne błędy na magistrali KAN a w konsekwencji nawet czujnika deszczu. Wobec powyższego uzgodniliśmy że Seat odpłatnie 289zl przywróci wszystkie ustawienia do fabrycznych i sprawdzi czy błędy ciągle występują. Tak zrobili ale problem z czujnika pozostał a innych błędów nie wykryto.
Wtedy serwisant oznajmił mi że mogę umówić się na odpłatną naprawę: 1100zl czujnik deszczu i 1800zl silnik klapy! :o :o :o
Oczywiście odmówiłem, gdyż w totka nie wygrałem.
Próbowałem dowiedzieć się dużo więcej i drążyłem temat. Między innymi zapytałem czy od teraz jakąkolwiek usterkę w elektryce samochodu będą mogli odrzucić poza gwarancję? Pan stwierdził że jest taka możliwość aczkolwiek będzie to traktowane indywidualnie :o Po długich dyskusjach i dywagacjach zasugerowałem żeby wymienili tylko sam czujnik w silniku a nie cały silnik klapy, serwisant stwierdził że taka opcja raczej nie wchodzi w grę gdyż procedura serwisowa przewiduje wymianę całego elementu. To poprosiłem aby wyłączyli mi ten czujnik tak jak ja to zrobiłem i też dostałem odpowiedź odmowną gdyż byłaby to ingerencja w konfiguracje producenta, a jeśli sam to znowu zrobię to mogę już niemal na pewno spotkać się z odmową przy kolejnej usterce.
Podobnie z czujnikiem deszczu, 950zl kosztuje nowy czujnik a 150zl ten żel którym się go przykleja. Zaproponowałem że skoro usterki elektrycznej nie chcą mi uznać na gwarancji niech przynajmniej wymienią ten żel, gdyż moim zdaniem ten czujnik dalej jest sprawny a tylko się odkleił. Śladów mechanicznej ingerencji nie ma wobec czego proszę o naprawę mechaniczną. Ponownie serwisant stwierdził że procedura gwarancyjna jest taka a nie inną i należy wymienić cały element, a skoro nie zapłacę za czujnik to oni nic nie zrobią :o :o
Pan zaproponował mi że jeszcze spróbuje popytać czy są jakieś inne opcje i ma mi zadzwonić po weekendzie. On sam ma związane ręce gdyż system i procedury są takie a nie inne.
Tymczasem ja zostałem z autem bez możliwości otwarcia klapy bagażnika, co chwila pipczącym czujnikiem deszczu oraz ogromnym dylematem co dalej...
Ostatnio zmieniony 05 lip 2019, 19:40 przez vider, łącznie zmieniany 1 raz.


Ateca Xcellence 1.4 TSI DSG 174 KM, Comfort+ wraz z wieloma dodatkami. I love it!

Sponsor

OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Sponsor


vider
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2017, 21:02
Lokalizacja: śląskie
Samochód: Ateca 1.4 Xcellence DSG Comfort+ i 174 BHP
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu i odpowiedz Seata

Post autor: vider »

Jeśli to możliwe chciałbym poznać stanowisko przedstawiciela OBDeleven. Moje tłumaczenia że jest to legalne urządzenie nic nie dały...
Ateca Xcellence 1.4 TSI DSG 174 KM, Comfort+ wraz z wieloma dodatkami. I love it!

Krzysiek1979r
Posty: 80
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: Krzysiek1979r »

Dlatego uważam, że grzebanie w aucie na gwarancji jest bardzo ryzykowne (mimo , że denerwuje mnie system Start stop).
Do tego sam się pogrążyłeś mówiąc, że sam znalazłeś przyczynę. Gdybyś nic im nie mówił i przed wizytą włączył czujnik, mógłbyś iść w zaparte, że nic nikt nie grzebał.

vider
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2017, 21:02
Lokalizacja: śląskie
Samochód: Ateca 1.4 Xcellence DSG Comfort+ i 174 BHP
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: vider »

Problem w tym że jak oni podłącza auto do komputera to widać wszystkie próby z całej historii, jak podłącze się przez OBDeleven to też widzę wszystko co było robione, data godzina jaki kod przebieg itd.
Także niemożliwym było ściemniać w zaparte skoro wszystko widać czarno na białym.
Ateca Xcellence 1.4 TSI DSG 174 KM, Comfort+ wraz z wieloma dodatkami. I love it!

Awatar użytkownika
Eldar
Posty: 140
Rejestracja: 27 lip 2017, 10:36
Lokalizacja: Barwałd Górny
Samochód: Seat Ibiza FR 2.0 TDI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: Eldar »

vider pisze:
05 lip 2019, 21:10
Problem w tym że jak oni podłącza auto do komputera to widać wszystkie próby z całej historii, jak podłącze się przez OBDeleven to też widzę wszystko co było robione, data godzina jaki kod przebieg itd.
Także niemożliwym było ściemniać w zaparte skoro wszystko widać czarno na białym.
Skąd wiesz co widzą w komputerze serwisowym?
Głupio zrobiłeś chwaląc się że sam grzebałeś i tyle. Poza tym nigdy nie ufam temu co ktoś zrobił przez OBDelven / VCDS itd. Sam bym zachował się jak gość w ASO bo widzę jakie ludzie robią głupoty przez OBDeleven chwytając się czegoś na czym nie mają pojęcia.

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: patryk7133 »

A czy historia zmian poprzez OBDeleven nie jest przypadkiem zapisywana w chmurze aplikacji ODB ?
Czy faktycznie historia jest zapisywana w sterowniku auta ?
Wybaczcie za pytanie laika w tym zagadnieniu ale już kilka razy sam się nad tym zastanawiałem

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: geranium »

idąc tym tokiem można śmiało wnioskować że robiąc aktualizację map tracimy gwarancję i możliwość naprawy silnika :)

co ma usterka mechaniczna (tutaj odklejenie czujnika) do zmian programowych ? ciekawe co by powiedzieli gdybyś chciał naprawy urwanego czujnika nie zwracając uwagi(przemilczał) że błędnie działa?

co do GLIWIC zwróciłem się z prośbą o aktualizację sterownika silnika (1.5) na co stwierdzili że w ramach gwarancji tego nie robią bo nie ma takich procedur ale odpłatnie to co innego..... jak widać w Gliwicach jest trend na ODPŁATNIE

xipil
Posty: 120
Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
Samochód: Ateca
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: xipil »

Eldar zapisuje się każda zmiana z datą o czym już pisałeś gdzie indziej. Nie zapisuje się przy tej zmianie "kod serwisu", który dla obd jest zapewne pusty lub zerowy? Pytałem już o to gdzie indziej, ale nie odpowiedziałeś.

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: michal 76 »

Jakiś czas temu byłem w serwisie VW z moim starym VW i byście się zdziwili ile informacji można wyczytać z kluczyka ( podłączony od odpowiedniego czytnika), a co dopiero do komputera. teraz niestety każda integracja w system pozostawia znak i tak właśnie może zachować się serwis ( utrata gwarancji) jak napisał kolega vider. Teraz odebrałem nowego VW i pytam się czy mogą mi aktywować kilka bajerów ( wiem że to tylko blokada programowa) - odpowiedź serwisu ( a znam ich długo) nie grzeb bo stracisz gwarancję.

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: OBDeleven, awaria klapy i czujnika deszczu a odpowiedz Seata odnośnie gwarancji

Post autor: geranium »

michal 76 pisze:
06 lip 2019, 10:42
Jakiś czas temu byłem w serwisie VW z moim starym VW i byście się zdziwili ile informacji można wyczytać z kluczyka ( podłączony od odpowiedniego czytnika), a co dopiero do komputera. teraz niestety każda integracja w system pozostawia znak i tak właśnie może zachować się serwis ( utrata gwarancji) jak napisał kolega vider. Teraz odebrałem nowego VW i pytam się czy mogą mi aktywować kilka bajerów ( wiem że to tylko blokada programowa) - odpowiedź serwisu ( a znam ich długo) nie grzeb bo stracisz gwarancję.
odblokowanie = przecież chodzi tylko o kasę ile musisz wybulić kupując daną opcję a ty chcesz to mieć za "darmo" :) :D :D :D
do VW jest dedykowana apka odczytująca mnustwo informacji z auta które do niedawna były dostępne tylko dla serwisu

ODPOWIEDZ