Dolewka płyny chłodniczego

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
lukasz-jaworzno
Posty: 101
Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: lukasz-jaworzno »

Obrazek

Koledzy u mnie z silnik 2.0TDI (190).
Mam na liczniku 140 tys. km.
Myśle nad wymiana zbiornika i płynu.
Czy ma ktoś z Was nr części VAG tego zbiornik bez tego worka z silikatem?
Gdzie w tym silniku najlepiej spuścić płyn?
Rozumiem ze odpowietrzenia automatyczne czy jest jakaś procedura.


Pozdrawiam
Łukasz



Sponsor

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Sponsor


lukasz-jaworzno
Posty: 101
Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: lukasz-jaworzno »

Koledzy podświetlałem ten mój zbiornik i powiem że nie widzę aby tam coś było w nim.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: sailor 88 »

lukasz-jaworzno pisze:
03 lip 2021, 18:11
Koledzy u mnie z silnik 2.0TDI (190).
Mam na liczniku 140 tys. km.
Myśle nad wymiana zbiornika i płynu.
Czy ma ktoś z Was nr części VAG tego zbiornik bez tego worka z silikatem?
Gdzie w tym silniku najlepiej spuścić płyn?
Rozumiem ze odpowietrzenia automatyczne czy jest jakaś procedura.


Pozdrawiam
Łukasz
Zbiorniczek bez silikatu: 5Q0121407M. Aby spuścić płyn, trzeba otworzyć trzy obwody, po pierwsze zdjąć dolne złącze (szybkozłączka) chłodnicy głównej (po lewej stronie), po drugie zdjąć jeden z węży pompy elektrycznej intercoolera (obok filtra oleju) i po trzecie zdjąć jeden z węży drugiej pompy elektrycznej (obwód ogrzewania), z tyłu silnika, przy półosi. Płyn chłodniczy zalewamy G12 EVO, lub Glysantin G65 (to samo, tylko bezpośrednio od producenta (BASF) tylko taniej. W obu przypadkach można gotowy płyn lub koncentrat. Odpowietrzenie robi się programowo( VAS, VCDS, OBD11) uruchamiając procedurę odpowietrzania, można też rozpiąć złącze pompy wody. Sam też się pewnie odpowietrzy, ale będzie to trwało dłużej i trzeba pilnować poziomu płynu.

Najlepiej obejrzyj TO:

...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: sailor 88 »

lukasz-jaworzno pisze:
03 lip 2021, 18:44
Koledzy podświetlałem ten mój zbiornik i powiem że nie widzę aby tam coś było w nim.
Jest na 100%, tylko między podwójną ścianką, widać dopiero po demontażu i opróżnieniu z płynu.

Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: Rafiner »

Kurcze Sailor jakbyś pił piwo z każdym, któremu twoje info pomogła, to byś alkoholikiem został. Szacun.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Fiflak
Posty: 61
Rejestracja: 08 wrz 2022, 7:40
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca Xperience 2.0 TDI MT6
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: Fiflak »

Dorzucę tutaj swoje 3 grosze w sprawie "norm" ubytków płynu chłodzącego. U mnie w rodzinie były Ople, auta japońskie i grupa VAG z dieslami różnych generacji (pod pompy wtryskowej po najnowsze) i jedna benzynówka. W autach japońskich i Oplu nie ubywało w ogóle płynu. W każdym aucie grupy VAG trzeba było dolewać tak na oko 100ml może 100 kilkadziesiąt na 10kkm (mam taki zwyczaj że zawsze dolewam do maximum, lub na poziom cold/kalt w niektórych markach co mają taki znacznik zamiast min i max i wiem ile schodzi). Moim zdaniem ten typ tak ma i nie ma co doszukiwać się nieszczelności, tylko warto co najmniej raz w roku dolać lub dopilnować dolania płynu.

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: patryk7133 »

Witam
Wie ktoś może ile jest płynu chłodzącego w układzie z silnikiem 1.4 TSI ?

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: JACA »

patryk7133 pisze:
07 paź 2022, 13:50
Wie ktoś może ile jest płynu chłodzącego w układzie z silnikiem 1.4 TSI ?
Wyszukiwarka Shella podaje, że 8 litrów.
--
Jaca

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: patryk7133 »

JACA pisze:
07 paź 2022, 14:55
patryk7133 pisze:
07 paź 2022, 13:50
Wie ktoś może ile jest płynu chłodzącego w układzie z silnikiem 1.4 TSI ?
Wyszukiwarka Shella podaje, że 8 litrów.
Lol 😮Nie sądziłem że aż tyle liczyłem na około 5L
Dzięki za podpowiedź 🖐

A może ktoś wie jakie podciśnienie trzeba zrobić w układzie żeby napełnić płyn bez zapowietrzenia ? Ile bar
Są maszyny które robią to automatycznie ale ja mam taką ręczna z manometrem pod kompresor i nie wiem jakie ciśnienie zapodać żeby wystarczyło do zasysania takiej ilości płynu bez zbędnego napowietrzania układu 🤔

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Dolewka płyny chłodniczego

Post autor: tomal218 »

patryk7133 pisze:
07 paź 2022, 15:39
JACA pisze:
07 paź 2022, 14:55
patryk7133 pisze:
07 paź 2022, 13:50
Wie ktoś może ile jest płynu chłodzącego w układzie z silnikiem 1.4 TSI ?
Wyszukiwarka Shella podaje, że 8 litrów.
Lol 😮Nie sądziłem że aż tyle liczyłem na około 5L
Dzięki za podpowiedź 🖐

A może ktoś wie jakie podciśnienie trzeba zrobić w układzie żeby napełnić płyn bez zapowietrzenia ? Ile bar
Są maszyny które robią to automatycznie ale ja mam taką ręczna z manometrem pod kompresor i nie wiem jakie ciśnienie zapodać żeby wystarczyło do zasysania takiej ilości płynu bez zbędnego napowietrzania układu 🤔
Na prawdę ???pod ciśnieniem nie napowietrza Ukladu jak jest 0?? Poco wymienisz płyn ?
oso soplón !!! :lol:

ODPOWIEDZ