Dolewka płyny chłodniczego
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Dolewka płyny chłodniczego
Jutro sprawdzę, czy mam mit silikate czy nie. Ale pewnie nie, bo mam auto z listopada 2019.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Dolewka płyny chłodniczego
Jak wszystko w ukladzie jest ok i uzytkownik nie przepierdzieli temperatury to nie ma takiej mozliwosci by ubylo plynu nawet przez 10 lat i nie naczytalem sie z internetow
oso soplón !!!
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dolewka płyny chłodniczego
W dużej mierze masz rację, ale nie można generalizować, bo układy chłodzenia są różne i w niektórych, niewielkie ubytki płynu są naturalne, bo nie jest to system całkowicie szczelny i na dodatek pracujący w nadciśnieniu. W grupie VAG'a ubytki występują często na początku eksploatacji na skutek pełnego odpowietrzenia się układu, a później niewielka ilość permanentnie odparowuje do atmosfery przez zawór upustowy (nadciśnieniowy) ponieważ zbiorniczek wyrównawczy jest włączony w obieg płynu. Nieco inaczej jest na przykład w autach azjatyckich, gdzie zbiorniczek jest typu przelewowego (poza obiegiem) i pary płynu są upuszczane właśnie do niego, dlatego w tych systemach ubytek praktycznie nie występuje.
- Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Grz_Bo
- Posty: 449
- Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
- Samochód: Seat Leon
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Dolewka płyny chłodniczego
Jak mawiał klasyk: "Mądrego to i warto posłuchać".sailor 88 pisze:W dużej mierze masz rację, ale nie można generalizować, bo układy chłodzenia są różne i w niektórych, niewielkie ubytki płynu są naturalne, bo nie jest to system całkowicie szczelny i na dodatek pracujący w nadciśnieniu. W grupie VAG'a ubytki występują często na początku eksploatacji na skutek pełnego odpowietrzenia się układu, a później niewielka ilość permanentnie odparowuje do atmosfery przez zawór upustowy (nadciśnieniowy) ponieważ zbiorniczek wyrównawczy jest włączony w obieg płynu. Nieco inaczej jest na przykład w autach azjatyckich, gdzie zbiorniczek jest typu przelewowego (poza obiegiem) i pary płynu są upuszczane właśnie do niego, dlatego w tych systemach ubytek praktycznie nie występuje.
Dzięki, za wyjaśnienie, w poprzednim Leonie, co 30kkm musiałem dolewać. Teraz już wiem dlaczego.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dolewka płyny chłodniczego
Jako takiego spustu płynu nie ma, trzeba rozpinać węże układu chłodzenia. Najlepiej dolny wąż chłodnicy głównej (po lewej stronie) i dolny wąż chłodnicy intercoolera (po stronie prawej). W obiegu intercoolera alternatywnie można wypiąć wąż z króćca pompy elektrycznej. Niestety obecnie prawie żaden producent nie umieszcza kraników lub korków w układzie chłodzenia...
- Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
- patryk7133 (17 cze 2021, 17:28)
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy