Re: Dolewka płyny chłodniczego
: 25 lis 2019, 16:00
Ok, dzięki ludziki
Będę obserwować.
Będę obserwować.
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=11&t=737
Rozbój w biały dzień . Oryginalny płyn kosztuje na wolnym rynku około 40 PLN za 1,5 litra, z tym że jest to koncentrat z którego otrzymujemy 3 litry płynu na dolewkę (50:50 z wodą). Czyli cena dolewki 300ml we własnym zakresie kosztuje 4 PLN.
sailor 88 pisze: ↑26 lis 2019, 20:17Rozbój w biały dzień . Oryginalny płyn kosztuje na wolnym rynku około 40 PLN za 1,5 litra, z tym że jest to koncentrat z którego otrzymujemy 3 litry płynu na dolewkę (50:50 z wodą). Czyli cena dolewki 300ml we własnym zakresie kosztuje 4 PLN.
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-pl ... 701b8c0118
febi G13 1,5L 27złGrze_chu pisze: ↑26 lis 2019, 22:59sailor 88 pisze: ↑26 lis 2019, 20:17Rozbój w biały dzień . Oryginalny płyn kosztuje na wolnym rynku około 40 PLN za 1,5 litra, z tym że jest to koncentrat z którego otrzymujemy 3 litry płynu na dolewkę (50:50 z wodą). Czyli cena dolewki 300ml we własnym zakresie kosztuje 4 PLN.
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-pl ... 701b8c0118
Kurcze, mogłem zaoszczędzić 11 zł :p
Rozbój to jest na oleju, dlatego mam swój , polecony przez Ciebie.
Płyn pewnie kupię dla spokoju, by mieć co dolać w razie potrzeby.
Możesz, oba płyny są ze sobą w pełni mieszalne, ale jest jeszcze dostępny G13: https://allegro.pl/oferta/oe-vag-vw-aud ... 9968468819arbal pisze: ↑04 cze 2021, 13:56odkopię temat...
Ateca 1,5 2018, spadł mi poziom płynu chłodzącego poniżej min, kontrolka jeszcze nie krzyczy ale chciałem dolać.
Płyn nigdy nie był dolewany.
Zdgodnie z radami na tym forum chcialem zakupić oryginalną mieszanke G13 VW i odziwo teraz jest G12evo
https://allegro.pl/oferta/aso-plyn-chlo ... 9347836104
"Gotowa mieszanka płynu chłodniczego G12evo zastępuje dotychczasową gotową mieszankę płynu chłodniczego G013."
Czy ktoś kto się zna może tu potwierdzić, że mogę bezpiecznie dolać G12evo do G13?
Chodzi o to, że w zbiorniczkach z napisem (mit silikate) jest perforowany woreczek z wsadem krzemianowym, który ma wspomagać płyn chłodniczy w krzemiany mające właściwości antykorozyjne i zabezpieczające aluminiowe elementy silnika. Problem polega na tym, że ten woreczek lubi się rozszczelnić uwalniając zawartość, która zapycha nagrzewnicę i przestaje działać ogrzewanie. Płukanie układu nic nie daje i trzeba wymieniać nagrzewnicę, co do prostych czynności nie należy. Oczywiście nie jest to regułą, bo wszystko zależy od trwałości danego egzemplarza, a jest to woreczek wykonany z grubej, perforowanej, zgrzewanej folii i właśnie te zgrzewy puszczają. Idea była taka, aby płyn wystarczał na cały żywot silnika i do tego był ekologiczny. Zdarzały się pęknięcia nawet na gwarancji, więc VAG w 2019r. wycofał się z pomysłu wracając do dawnego płynu G12 (obecnie G12 EVO) i zbiorniczka bez saszetki. Ja w swojej Atece miałem zbiorniczek z "wkładem", więc zapobiegawczo wymieniłem i zbiorniczek i płyn, koszty niewielkie (100PLN zbiornik+ 100PLN koncentrat płynu) a sen spokojny. Każdy kto ma takie coś, robi w/g własnego uznania, wymienia lub nie...bo serwisy reagują tylko na ewentualne awarie ogrzewania na gwarancji, a akcji serwisowej nie ma, bo to usterka nie zagrażająca bezpieczeństwu...