Re: Dolewka płyny chłodniczego
: 05 cze 2021, 21:34
Jutro sprawdzę, czy mam mit silikate czy nie. Ale pewnie nie, bo mam auto z listopada 2019.
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=11&t=737
W dużej mierze masz rację, ale nie można generalizować, bo układy chłodzenia są różne i w niektórych, niewielkie ubytki płynu są naturalne, bo nie jest to system całkowicie szczelny i na dodatek pracujący w nadciśnieniu. W grupie VAG'a ubytki występują często na początku eksploatacji na skutek pełnego odpowietrzenia się układu, a później niewielka ilość permanentnie odparowuje do atmosfery przez zawór upustowy (nadciśnieniowy) ponieważ zbiorniczek wyrównawczy jest włączony w obieg płynu. Nieco inaczej jest na przykład w autach azjatyckich, gdzie zbiorniczek jest typu przelewowego (poza obiegiem) i pary płynu są upuszczane właśnie do niego, dlatego w tych systemach ubytek praktycznie nie występuje.
Jak mawiał klasyk: "Mądrego to i warto posłuchać".sailor 88 pisze:W dużej mierze masz rację, ale nie można generalizować, bo układy chłodzenia są różne i w niektórych, niewielkie ubytki płynu są naturalne, bo nie jest to system całkowicie szczelny i na dodatek pracujący w nadciśnieniu. W grupie VAG'a ubytki występują często na początku eksploatacji na skutek pełnego odpowietrzenia się układu, a później niewielka ilość permanentnie odparowuje do atmosfery przez zawór upustowy (nadciśnieniowy) ponieważ zbiorniczek wyrównawczy jest włączony w obieg płynu. Nieco inaczej jest na przykład w autach azjatyckich, gdzie zbiorniczek jest typu przelewowego (poza obiegiem) i pary płynu są upuszczane właśnie do niego, dlatego w tych systemach ubytek praktycznie nie występuje.
Jako takiego spustu płynu nie ma, trzeba rozpinać węże układu chłodzenia. Najlepiej dolny wąż chłodnicy głównej (po lewej stronie) i dolny wąż chłodnicy intercoolera (po stronie prawej). W obiegu intercoolera alternatywnie można wypiąć wąż z króćca pompy elektrycznej. Niestety obecnie prawie żaden producent nie umieszcza kraników lub korków w układzie chłodzenia...