OBDeleven

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: OBDeleven

Post autor: patryk7133 »

Dziękuję
Czyli to tylko do wglądu ?
Przywrócić ustawień się z tego nie da ?
Trzeba to zrobić ręcznie poprzez wpisywanie wartości ?



Sponsor

Re: OBDeleven

Sponsor


Awatar użytkownika
Eldar
Posty: 140
Rejestracja: 27 lip 2017, 10:36
Lokalizacja: Barwałd Górny
Samochód: Seat Ibiza FR 2.0 TDI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: OBDeleven

Post autor: Eldar »

Tak, tylko ręczne poprawianie wartości.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3726
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: OBDeleven

Post autor: Endrju »

patryk7133 pisze:
30 lis 2018, 23:45
Dziękuję Endrju za pomoc :)
Oczywiście wielkie dzięki dla Eldara za takie filmiki :)

Jednak w moim przypadku wygląda to inaczej i nie mogę wprowadzić tych zmian :(
Jest Bit 0-2 ale nie ma nic do zmiany VW czy Audi mam tylko do wyboru 110 co cokolwiek to oznacz
Patryk sorrki że tyle to trwało. A więc tak.
Wchodzisz w sterownik 01


Obrazek


Nastepnie długie kodowanie.

Obrazek

Teraz musisz w zaznaczonym miejscu palcem przytrzymać ok.1sec.


Obrazek

Tak wygląda moje kodowanie. 010 jest to odpowiednik kodowania Audi. Gdy przełączyć na angielski to zobaczysz podpowiedzi Eldar pisał o tym w jakimś temacie.


Obrazek

rabindranath biography in bengali

Kliknij strzałę przy języku.





Obrazek

No i teraz widać o co chodzi.🙂


Obrazek
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Eldar
Posty: 140
Rejestracja: 27 lip 2017, 10:36
Lokalizacja: Barwałd Górny
Samochód: Seat Ibiza FR 2.0 TDI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: OBDeleven

Post autor: Eldar »

Można od razu w ustawieniach aplikacji (rozwijane menu z lewej strony) przestawić język bazy na angielski i będzie bez kombinacji za każdym razem :)
Po Polsku pewnie nic szybko nie będzie w opisie.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3726
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: OBDeleven

Post autor: Endrju »

A szkoda bo mój angielski nie za dobry a niemiecki to tylko dzień dobry i do widzenia. :))
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: OBDeleven

Post autor: patryk7133 »

Dzięki wielki jutro sprawdzę :)

patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: OBDeleven

Post autor: patryk7133 »

Witam
A może ktoś mi powie dlaczego mam taki błąd :
19 Interfejs diagnostyczny magistrali danych

Opis sytemu: GW MQB High
Numer oprogramowania: 3Q0907530G
Wersja oprogramowania: 5304
Numer sterownika: 3Q0907530C
Wersja sterownika: 518
Numer seryjny: 22061710802018
Nazwa ODX: EV_GatewNF
Wersja ODX: 013023
Długie kodowanie: 030500F42F085700EB0002581C0F00010001070000000000000000000000

Podsystemy:
Opis sytemu: J367-BDMConti
Wersja oprogramowania: 1050
Wersja sterownika: H03
Numer seryjny: 75886000001706240AB4

Opis sytemu: E221__MFL-PR6
Wersja oprogramowania: 0130
Wersja sterownika: H04
Numer seryjny: 000000000G1822230617
Długie kodowanie: 012000

Opis sytemu: E881 BedieFPA
Wersja oprogramowania: 0430
Wersja sterownika: 001
Numer seryjny: 000000091171QF8000YG
Długie kodowanie: 464553

Kody błędów:
U140600 - Prąd spoczynkowy Za duże
Sporadyczna
Nie mogę się go pozbyć co usunę powraca ?
W ASO się oto przyczepili że może prostownik podłączałem ale nic z tych rzeczy jak skasuję ten błąd to po przejechaniu kilku kilometrów i po postoju znowu mam ten błąd ?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: OBDeleven

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
05 gru 2018, 1:12
Witam
A może ktoś mi powie dlaczego mam taki błąd :
19 Interfejs diagnostyczny magistrali danych

Kody błędów:
U140600 - Prąd spoczynkowy Za duże
Sporadyczna
Nie mogę się go pozbyć co usunę powraca ?
W ASO się oto przyczepili że może prostownik podłączałem ale nic z tych rzeczy jak skasuję ten błąd to po przejechaniu kilku kilometrów i po postoju znowu mam ten błąd ?
Serwis jak zwykle nie popisał się wiedzą, niepoprawnie interpretując opis błędu. Za duży prąd spoczynkowy oznacza, że któryś z odbiorników na postoju pobiera za duży prąd, co może skutkować szybszym rozładowywaniem się akumulatora. Każde auto ma określoną max. wartość prądu spoczynkowego (serwis ma takie dane), więc należy najpierw określić wielkość tego prądu, wpinając szeregowo miernik między akumulator a instalację, a potem szukać odbiornika odpowiedzialnego za ten nadmierny pobór. Może to być wszystko, alarm, centralny zamek, jakaś pompa, ABS, któryś ze sterowników, bluetooth, itd. Trzeba odłączać kolejno urządzenia (odpinać kostki) i w ten sposób szukać. Często winna jest stacja multimedialna (radio). Była kiedyś taka akcja w VW, zmieniarka płyt bodajże, "kradła" prąd.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: OBDeleven

Post autor: patryk7133 »

Wielkie dzięki sailor 88.

Teraz wszystko jasne w moim przypadku będzie to kamerka, bo jest na stałe podpięta pod bezpieczniki.
Swoją drogą to, aż się wierzyć nie chce jakich mechaników mamy w ASO. Np:Sprawdzali zbieżność na nie dopompowanym kole i stwierdzili odchylenia mieli zrobić wiele innych rzeczy o umyciu auta już nie wspomnę przetrzymali auto 3 godziny niby, że tyle pracy przy nim mieli tylko nie wiedzieli, że są w ukrytej kamerze :) okazało się, że cały serwis trwał 1 godzinę, a 2 godziny auto stało na parkingu kompletnie nic nie zrobili poza wymianą oleju i podpięciem auta pod komputer.

Dobrze, że jest nasze forum i tacy ludzie jak sailor 88. Dziękuję.

Ps: A jest sposób by mieć kamerkę jako strażnika parkingowego, czyli na stałe pod zasilaniem i żeby ten błąd nie występował pewnie nie, ale musiałem zapytać. :)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: OBDeleven

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
05 gru 2018, 12:23
Wielkie dzięki sailor 88.

Teraz wszystko jasne w moim przypadku będzie to kamerka, bo jest na stałe podpięta pod bezpieczniki.
Swoją drogą to, aż się wierzyć nie chce jakich mechaników mamy w ASO. Np:Sprawdzali zbieżność na nie dopompowanym kole i stwierdzili odchylenia mieli zrobić wiele innych rzeczy o umyciu auta już nie wspomnę przetrzymali auto 3 godziny niby, że tyle pracy przy nim mieli tylko nie wiedzieli, że są w ukrytej kamerze :) okazało się, że cały serwis trwał 1 godzinę, a 2 godziny auto stało na parkingu kompletnie nic nie zrobili poza wymianą oleju i podpięciem auta pod komputer.

Dobrze, że jest nasze forum i tacy ludzie jak sailor 88. Dziękuję.

Ps: A jest sposób by mieć kamerkę jako strażnika parkingowego, czyli na stałe pod zasilaniem i żeby ten błąd nie występował pewnie nie, ale musiałem zapytać. :)

Pozdrawiam.
Dobrze, że się wyjaśniło :D A co do kamerki, to na czas parkowania mógłbyś przełączać ją na zasilanie z jakiegoś Power Bank'a. Albo PB podłączyć do gniazda USB (ładowanie w czasie jazdy), a kamerkę drugim przewodem do PB. Kamerka działałaby na każdym postoju bez przełączania czegokolwiek i nie obciążałaby akumulatora. Nie wiem tylko, co w nocy, czy też chciałbyś jej używać? Wtedy odpowiednio duży PB.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ