Wydajność hamulców - dramat...
- tweety
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Wydajność hamulców - dramat...
Mam FR-ke 2.0 TSI 4WD i muszę się pożalić i ostrzec Was, że hamulce w tym modelu nadają się tylko i wyłącznie do jazdy rekreacyjnej. Pierwszy raz zauważyłem niedomaganie hamulców w górach, gdy po kilkunastu kilometrach ostrzejszej jazdy po serpentynach pedał zrobił się gumowy i a wydajność całego układu dość mocno spadła. Trochę odpuściłem i wszystko wróciło do normy za jakiś czas.
Dziś z kolei miałem okazję przejechać się po torze w MotoPark Ułęż. ESP wyłączone, DSG w tryb manual i but. Zawieszenie fajnie daje radę, można poszaleć i pocisnąć, niestety cała frajda skończyła się na drugim kółku gdy znowu hamulce się skończyły. Pedał miękki, skuteczność zerowa, i smród w kabinie. Zatrzymałem się, wychodzę a tu siwy dym z hamulców!!! Szybko wskoczyłem do auta, żeby jechać dalej i schłodzić układ oraz nie podpalić suchej trawy na której się zatrzymałem.
Także gdyby komuś przyszło do głowy nasza krowę targać na tor to zdecydowanie odradzam - o ile zawias, silnik i skrzynia jeszcze pozwalają jako tako się pobawić to z seryjnym hamulcem nie ma co się fatygować na jakikolwiek tor.
Dziś z kolei miałem okazję przejechać się po torze w MotoPark Ułęż. ESP wyłączone, DSG w tryb manual i but. Zawieszenie fajnie daje radę, można poszaleć i pocisnąć, niestety cała frajda skończyła się na drugim kółku gdy znowu hamulce się skończyły. Pedał miękki, skuteczność zerowa, i smród w kabinie. Zatrzymałem się, wychodzę a tu siwy dym z hamulców!!! Szybko wskoczyłem do auta, żeby jechać dalej i schłodzić układ oraz nie podpalić suchej trawy na której się zatrzymałem.
Także gdyby komuś przyszło do głowy nasza krowę targać na tor to zdecydowanie odradzam - o ile zawias, silnik i skrzynia jeszcze pozwalają jako tako się pobawić to z seryjnym hamulcem nie ma co się fatygować na jakikolwiek tor.
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Wydajność hamulców - dramat...
Niestety, w Atece "zwykłej", jak i FR, brak jest progresji układu hamulcowego wraz ze wzrostem osiągów (ze względu na zastosowany silnik). Wszystkie modele posiadają tarcze o szerokości 312mm (z przodu). Dopiero Cupra ma montowane seryjnie tarcze 340mm, które w sumie i tak niewiele podnoszą sprawność hamowania, bo zacisk dalej słaby. Dopiero za dopłatą można zamówić hamulce wyczynowe Brembo, gdzie są czterołoczkowe zaciski i nawiercane tarcze o szerokości 370mm. I to dopiero nadaje się na tor! Kosz powyżej 10 tyś. PLN.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2019, 14:38 przez sailor 88, łącznie zmieniany 1 raz.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wydajność hamulców - dramat...
Samochód o charakterze rodzinny na torze, to się musiało tak skończyć .
Hamulce złe nie są, ale jak widać nie do takiego zastosowania.
Hamulce złe nie są, ale jak widać nie do takiego zastosowania.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
- tweety
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wydajność hamulców - dramat...
Ja nie oczekiwałem nie wiadomo czego, wiem że to rodzinny SUV, ale jednak takie gotowanie hamulca to przesada. Jeździłem po torze Civic-iem VIII seryjnym i mogłem go upalać cały dzień i nic złego z hamulcami się nie działo nawet po kilku ostrych okrążeniach, a w Atece mało się nie zapaliły już po dwóch okrążeniach... I wymiana samego płynu raczej za dużo nie pomoże, bo co z tego że plyn przyjemnie więcej ciepła jak hamulce nie są w stanie tyle przyjąć i odprowadzic.
Chcę tylko Was uświadomić jak bardzo na styk są hamulce w naszych modelach, bo poradzić na to w rozsądnych pieniądzach to się nie da. Po prostu miejcie to na uwadze przy ostrzejszej jeździe.
Chcę tylko Was uświadomić jak bardzo na styk są hamulce w naszych modelach, bo poradzić na to w rozsądnych pieniądzach to się nie da. Po prostu miejcie to na uwadze przy ostrzejszej jeździe.
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Wydajność hamulców - dramat...
inne modele jak Opel dodatkowo budowały "strumienice powietrza " z przedniego zderzaka bezpośrednio w pobliże zacisku poprawiając chłodzenie
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Wydajność hamulców - dramat...
A mi się wydaje, że to jednak zwykły fading. Producent zaoszczędził na klockach, bo 99% użytkowników Ateci nic nie zauważy.
A ten pozostały 1%? Najprawdopodobniej wystarczy wymiana płynu i klocków na lepsze. Jest duża szansa, że nawet zwykły, cywilny Ferodo Premier znacząco poprawi sytuację.
Ale to tylko moje przypuszczenia.
A ten pozostały 1%? Najprawdopodobniej wystarczy wymiana płynu i klocków na lepsze. Jest duża szansa, że nawet zwykły, cywilny Ferodo Premier znacząco poprawi sytuację.
Ale to tylko moje przypuszczenia.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Wydajność hamulców - dramat...
Może musisz po zużyciu tarcz założyć coś takiego, jak chcesz wykorzystywać Atece do jazdy torowej:
https://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa ... 30040.html
https://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa ... 30040.html