ACC - stala predkosc?

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: Rafiner »

geranium pisze:
13 gru 2019, 18:19
chcesz jechać z górki szybciej ? to po co włączasz tempomat ??
co to za filozofia pociągnąć dźwigienkę..

chce jechać 50 to włączam tempomat i tego wymagam od tempomatu aby utrzymywał tą prędkość i jeszcze mi się nie zdarzyło aby tempomat używał hamulcy poza ACC ale to inna filozofia gdzie pierwszeństwo ma odległość a dopiero potem prędkość, oczywiście mowo o DSG bo przy ręcznej skrzyni nie widzę sensu aktywnego tempomatu czy systemu START/STOP
Nie chodzi o to, ze chce się jechać szybciej tylko o to, ze przy zwykłym tempomacie jak auto rozpędzało sie samo z górki o te 10-15 km/h szybciej to nie hamowało, tylko predkość się sama wytracała po czym tempomat znowu dawał gazu i tak można było jechać kilometrami bez hamowania, z prędkością zadaną + 15km/h z górki. Skutkowalo to tym, ze auto mniej paliło, ale głównie oszczędzało hamulce. Ja drugim autem zrobiłem 118 tys. km na fabrycznych klockach i tarczach. O to mi chodzi. ACC non stop hamuje przez co częściej jedzie na paliwie i zużywa hamulce. Jest genialne ale nie tak ekonomiczne jak zwykły tempomat. Powinna być opcja przełaczenia z ACC na zwykly.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: ACC - stala predkosc?

Sponsor


jarek.k
Posty: 136
Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: jarek.k »

Panowie jest mały szkopuł "powinna być opcja, powinno sie nam że powinna byc opcja ACC i zwykły tempomat lub podobne "opcje". Moja branża to lotnictwo i problem człowieka polega na tym że wyrabia w sobie nawyki. A wiec jak wiesz ze masz ACC to włączasz tempomat i jedziesz zmniejszając swoją czujność w odniesieniu do aut przed Toba. Tak jest nawet jak myślicie ze tak nie jest. No i teraz wchodzi "opcja" czyli np żona i przełącza z ACC na normalny tempomat. Potem ja wsiadam i jadę i o dziwo parkuje w aucie przede mną. Oczywiście na 1000 kierowców zdarzy sie to jednemu ale to jest zagrożenie i dobrze ze producenci czasami dbają o to byśmy mogli wiec bezpieczniejsze auta.

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: Rafiner »

A gdzie front assist ? albo odpowiednia sygnalizacja ? Wszystko się da opanować, tylko trzeba chcieć. Zawsze ACC może być domyślny jak start/stop. Wówczas zona nie jest problemem.

Dzisiaj znowu z górki, pusto w obie strony, a ACC mi hamuje, bo 78 mu ustawiłem. :?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: thecichy »

Rafiner, ciekawi mnie jedna rzecz, którą napisałeś apropos klasycznego tempomatu. Jeździłem na takowym sporadycznie (samochodem ojca) i tylko na autostradach, gdzie przy wyższych prędkościach nie doświadczyłem sytuacji, w której byłaby odpowiednio stroma górka żeby przy ok. 140 kmh ;) samochód musiał hamować silnikiem. Czy wg tego, co napisałeś o takim standardowym tempomacie, gdybyśmy mieli taki bardzo stromy zjazd (np. > 25%) i ustawili tempomat na najmniejszą możliwą prędkość i wbili najwyższy możliwy do jazdy przy tej prędkości bieg, to samochód hamując silnikiem (co by naturalnie nie wystarczyło) nie użyłby hamulca i w efekcie rozpędzałby się do najwyższej prędkości możliwej dla takiego układu (siła bezwładności + opór silnika)??
Przepraszam, że troszkę "wymyślam" :) ale w aspekcie tej dyskusji z chęcią sprawdziłbym coś takiego.

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: geranium »

co to za tempomat który ma tolerancję +/- 15 km/h moja noga ma mniejszą tolerancję...

współczuję tym którzy jeżdżą na takim tempomacie we Franci :)

co do ACC jak widać nie wszyscy chyba wiedzą że ACC ma możliwość regulacji odległości że można go ustawić tak aby była możliwość jazdy "na zderzaku".... a co za tym idzie spowolnić jego działanie

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: hetman72 »

Na zderzak nie da się jeździć, najmniejsza możliwa odległość między samochodami to chyba jakieś 2 dł. samochodu przy 90 km/h. W mieście mniej.
Co do hamulców, ponieważ bardzo często jeżdżę na ACC (bo mam taki ruch na trasie że max 2x jestem w stanie wyprzedzać na 40km.,) to wiem, że będę się cieszył, jak okładziny dożyją 60kkm.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: Rafiner »

Thecichy, coś mało jezdziłeś zwyklym tempomatem skoro nie czujesz moich wypowiedzi.

Zwykły tempomat działa tak, ze ustawiasz np. 75 km/h i tempomat dodaje gazu dopóki nie osiągnie tej prędkości (dałeś res przy 60 km/h) lub dodaje gazu gdy jedziesz pod górkę, bo chce utrzymać te 75 km/h. Jak robi się płasko, to odpuszcza gaz i znowu dodaje. Ale jak zaczniesz jechać z górki, to auto odpuszcza gaz i hamuje biegiem, spalanie 0. Ale przy zjeździe z górki auto rozpędza się, bo hamowanie biegiem nie wyrabia. A czy jest to 15 km/h czy więcej, czy mniej to nie ważne.
Chodzi o sam fakt, że auto nie używa hamulców. I w sytuacji gdy nie ma ruchu jedziesz tak góra/dół kilometrami ustawiając 75 km/h wiedząc, że policja cie nie zaskoczy na znacznej prędkości.
W ACC auto przyspiesza i hamuje na zmianę chcąc na siłę utrzymać prędkość zadaną , przez co cykli hamowania jest dużo.
Jest to dobre jak jedziesz w korku lub w ciągu aut, ale przy małym ruchu lepszy byłby klasyczny tempomat. Brakuje mi tej funkcji.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: Rafiner »

Hetman72, właśnie o tym pisze. Hamulce szybko padną przy ACC.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: hetman72 »

Tak naprawdę przydałyby się widełki np. +/-10 lub +/-15 km, gdzie nie będzie agresywnego hamowania, chyba że będzie przeszkoda.
Ale jest jak jest.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: ACC - stala predkosc?

Post autor: thecichy »

Rafiner pisze:
15 gru 2019, 21:03
Thecichy, coś mało jezdziłeś zwyklym tempomatem skoro nie czujesz moich wypowiedzi.

Zwykły tempomat działa tak, ze ustawiasz np. 75 km/h i tempomat dodaje gazu dopóki nie osiągnie tej prędkości (dałeś res przy 60 km/h) lub dodaje gazu gdy jedziesz pod górkę, bo chce utrzymać te 75 km/h. Jak robi się płasko, to odpuszcza gaz i znowu dodaje. Ale jak zaczniesz jechać z górki, to auto odpuszcza gaz i hamuje biegiem, spalanie 0. Ale przy zjeździe z górki auto rozpędza się, bo hamowanie biegiem nie wyrabia. A czy jest to 15 km/h czy więcej, czy mniej to nie ważne.
Chodzi o sam fakt, że auto nie używa hamulców. I w sytuacji gdy nie ma ruchu jedziesz tak góra/dół kilometrami ustawiając 75 km/h wiedząc, że policja cie nie zaskoczy na znacznej prędkości.
W ACC auto przyspiesza i hamuje na zmianę chcąc na siłę utrzymać prędkość zadaną , przez co cykli hamowania jest dużo.
Jest to dobre jak jedziesz w korku lub w ciągu aut, ale przy małym ruchu lepszy byłby klasyczny tempomat. Brakuje mi tej funkcji.
Spoko, rozumiem ale szczerze powiem, że nie odczułem (jeszcze) takiego hamowania przy ACC, za małe górki, za duża prędkość (?...) Ale jeszcze może być jedna rzecz! -> praktycznie od samego początku jeżdżę w trybie Individual i mam w nim ustawione ACC na "Eco", też tak masz ustawione? Jak nie, to spróbuj - może to coś "wnosi" w styl jazdy (i hamowania) w ACC.
Co do klasycznego tempomatu, faktycznie mało używałem, tylko na autostradzie przy prędkości okołoautostradowej ;) gdzie samochód po jego wyłączeniu mocno hamował silnikiem :)

ODPOWIEDZ